Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi, Türkiye'deki sosyal ve
ekonomik gelişmelerle beraber akademik çalışmaların
arttığı bir alan hâline gelmiştir. Alan yazına bakıldığında
yabancı dil öğretimi üzerine yapılan çalışmaların Türkçeye
göre daha detaylı olduğu söylenebilir. Bu çalışmalardan biri
de yabancı dil öğretiminde görünüş (aspect) ve kılınış
(aktionsart) kategorilerinin incelenmesidir. Bu çalışmanın
amacı yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde Yeni Hitit
Yabancılar için Türkçe ders kitabı C1 seviyesinde hangi
görünüş türünün daha çok kullanıldığını tespit etmek ve bu
durumun sebeplerini araştırmaktır. Görünüş kategorisi
üzerine farklı sınıflandırmalar bulunmaktadır. Bu
çalışmada görünüş kategorisi Johanson (1971, 1994)'un
sınıandırmasına göre incelenmiştir. Çalışmanın başında
görünüş ve kılınış kategorilerinden bahsedilerek alan
yazındaki sınıflandırmalara değinilmiş, daha sonra Yeni
Hitit Yabancılar için Türkçe ders kitabı C1 seviyesinde yer
alan okuma metinlerindeki görünüş işaretleyicileri
incelenmiştir. Elde edilen veriler görünüş kategorisinin,
incelenen metinlerde kullanılan anlatım teknikleri ve illerin
kılınışlarıyla ilişkili olduğunu göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | New Turkish Language (Turkish of Old Anatolia, Ottoman, Turkiye) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 2, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |