Research Article
BibTex RIS Cite

ARAMA MOTORU PAZARLAMASI: AVANTAJLARI, ZORLUKLARI VE STRATEJİLERİ ÜZERİNE KAVRAMSAL BİR DEĞERLENDİRME

Year 2022, , 146 - 163, 02.01.2022
https://doi.org/10.33537/sobild.2022.13.1.13

Abstract

İnternet dünyası, 1990'lı yıllarda arama motorlarının gelişmesiyle
birlikte önemli bir dönüşüm geçirmiştir. İnternetin yaygın olarak
kullanılması, tüketicilerin ürün ve hizmetlerle ilgili bilgi edinme
yollarının tamamen değişmesine neden olmuştur. Arama
motorları, kullanıcılar tarafından belirtilen anahtar sözcüklere
karşılık gelen bir veri tabanındaki öğeleri arayan, özellikle
Web'teki belirli siteleri bulmak için kullanılan bilgisayar
programlarıdır. Arama motoru pazarlaması, web sitelerinin
arama motoru sonuç sayfalarında görünürlüğünü artırmak için
ücretli reklamlar kullanma stratejisidir. Arama motoru
pazarlaması, Web sitesi trağini, marka bilinirliğini ve satış
gelirlerini arttırmanın en etkili yollarından biridir. Günümüzde,
çevrimiçi reklamcılığın en popüler türleri arasında yer alan arama
motoru pazarlaması, istikrarlı bir şekilde büyümeye devam
etmektedir. Bu çalışma, arama motoru pazarlaması ile ilgili geniş
bir kavramsal çerçeve oluşturmaya odaklanmaktadır. Ayrıca
çalışma, güncel istatistiklerle birlikte arama motoru pazarlama
stratejilerini de inceleyerek ilgili pazarlama kararlarını alırken
işletme yöneticilerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

References

  • Ahern, P. (2021). 27 Mind-Bottling SEO Stats for 2021 (+Beyond), https://inter-growth.co/seo-stats/ , Erişim Tarihi: 30.10.2021
Year 2022, , 146 - 163, 02.01.2022
https://doi.org/10.33537/sobild.2022.13.1.13

Abstract

References

  • Ahern, P. (2021). 27 Mind-Bottling SEO Stats for 2021 (+Beyond), https://inter-growth.co/seo-stats/ , Erişim Tarihi: 30.10.2021
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication Technology and Digital Media Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Yasemin Gedik

Publication Date January 2, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Gedik, Y. (2022). ARAMA MOTORU PAZARLAMASI: AVANTAJLARI, ZORLUKLARI VE STRATEJİLERİ ÜZERİNE KAVRAMSAL BİR DEĞERLENDİRME. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 146-163. https://doi.org/10.33537/sobild.2022.13.1.13