Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ARAMA MOTORU PAZARLAMASI: AVANTAJLARI, ZORLUKLARI VE STRATEJİLERİ ÜZERİNE KAVRAMSAL BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2022, , 146 - 163, 02.01.2022
https://doi.org/10.33537/sobild.2022.13.1.13

Öz

İnternet dünyası, 1990'lı yıllarda arama motorlarının gelişmesiyle
birlikte önemli bir dönüşüm geçirmiştir. İnternetin yaygın olarak
kullanılması, tüketicilerin ürün ve hizmetlerle ilgili bilgi edinme
yollarının tamamen değişmesine neden olmuştur. Arama
motorları, kullanıcılar tarafından belirtilen anahtar sözcüklere
karşılık gelen bir veri tabanındaki öğeleri arayan, özellikle
Web'teki belirli siteleri bulmak için kullanılan bilgisayar
programlarıdır. Arama motoru pazarlaması, web sitelerinin
arama motoru sonuç sayfalarında görünürlüğünü artırmak için
ücretli reklamlar kullanma stratejisidir. Arama motoru
pazarlaması, Web sitesi trağini, marka bilinirliğini ve satış
gelirlerini arttırmanın en etkili yollarından biridir. Günümüzde,
çevrimiçi reklamcılığın en popüler türleri arasında yer alan arama
motoru pazarlaması, istikrarlı bir şekilde büyümeye devam
etmektedir. Bu çalışma, arama motoru pazarlaması ile ilgili geniş
bir kavramsal çerçeve oluşturmaya odaklanmaktadır. Ayrıca
çalışma, güncel istatistiklerle birlikte arama motoru pazarlama
stratejilerini de inceleyerek ilgili pazarlama kararlarını alırken
işletme yöneticilerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Kaynakça

  • Ahern, P. (2021). 27 Mind-Bottling SEO Stats for 2021 (+Beyond), https://inter-growth.co/seo-stats/ , Erişim Tarihi: 30.10.2021
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yasemin Gedik

Yayımlanma Tarihi 2 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Gedik, Y. (2022). ARAMA MOTORU PAZARLAMASI: AVANTAJLARI, ZORLUKLARI VE STRATEJİLERİ ÜZERİNE KAVRAMSAL BİR DEĞERLENDİRME. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 146-163. https://doi.org/10.33537/sobild.2022.13.1.13