Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKÇE BİLİMSEL METİNLERDE ETKİLEŞİMLİ ÜSTSÖYLEM BELİRLEYİCİLERİ

Year 2017, Volume: 8 Issue: 2, 176 - 194, 02.07.2017
https://doi.org/10.1501/sbeder_0000000144

Abstract

Üstsöylem (metadiscourse) kavramı, söylem çözümlemesi ve dil eğitimi alanlarında farklılık
yaratan yeni bir alanı tanımlarken aynı zamanda metin yazarları ve yazarların kendileri, metinleri ve
okuyucuları arasındaki iliĢkileri kapsamaktadır. Üstsöylem, alanyazındaki önemine karĢın çoğu zaman
farklı biçimlerde algılanmakta ve farklı dil kullanımlarına yol açmaktadır.
Bu çalışmada, Hyland (2005)‟te sunulan Üstsöylem Modeli temelinde Türkçe Bilimsel
Metinlerdeki etkileşimli (interactive) üstsöylem belirleyicileri üzerinde durulmaktadır. Bu bağlamda,
çalışmanın veri tabanı sosyal bilimler alanındaki farklı bilim dallarında (psikoloji, tarih, sosyoloji,
eğitim bilimleri, felsefe ve turizm) yazılmış olan özgün araştırma yazılarından rastlantısal olarak
seçilmiş yazılardan oluşmaktadır.

References

  • Algı, S. (2012). Hedges and boosters in L1 and L2 argumentative paragraphs: Implications for teaching L2 academic writing. YayınlanmamıĢ master tezi, ODTÜ
Year 2017, Volume: 8 Issue: 2, 176 - 194, 02.07.2017
https://doi.org/10.1501/sbeder_0000000144

Abstract

References

  • Algı, S. (2012). Hedges and boosters in L1 and L2 argumentative paragraphs: Implications for teaching L2 academic writing. YayınlanmamıĢ master tezi, ODTÜ
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Turkish Language and Literature (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Özlem Dağ Tarcan

Publication Date July 2, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Dağ Tarcan, Ö. (2017). TÜRKÇE BİLİMSEL METİNLERDE ETKİLEŞİMLİ ÜSTSÖYLEM BELİRLEYİCİLERİ. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 176-194. https://doi.org/10.1501/sbeder_0000000144