Research Article
BibTex RIS Cite

ANKARA İLİ 5 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARDA ANADİLDE DUA DENEYİMİ İLE SOSYAL DAVRANIŞ İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Year 2019, Volume: 10 Issue: 2, 35 - 44, 02.07.2019
https://doi.org/10.33537/sobild.2019.10.2.4

Abstract

Bu çalışmada, okul öncesi çocuklarda anadilde dua
deneyimi ile sosyal davranış ilişkisi araştırılmıştır. Okul
öncesi dönem çocuklarında çeşitli nedenlerle, içe
kapanıklık, öfke ile zarar verme, yalan söyleme gibi sosyal
davranış sorunları ortaya çıkabilmektedir. Bu davranış
sorunlarının azaltılması için kendi dilinde dua etme
deneyiminin, çocuğa içsel bir pekiştirme sağlayacağı, onu
manevi açıdan güçlendireceği, sorunlarla baş etme
kapasitesini artıracağı ve çocuğun sosyal davranışlarını
belirlemede etkili olacağı düşünülmüştür. Bu düşünceyle
sekiz oturum boyunca Türkçe dua etkinlikleri düzenlenmiş
ve dua etkinliklerinin çocukların sosyal davranışları
üzerindeki yansıması, öğretmen formu aracılığıyla
uygulanan okul öncesi sosyal davranış ölçeğinin ön-test ve
son-test verileri karşılaştırılarak araştırılmıştır.
Uygulamalar neticesinde çocukların sosyal davranış
sorunlarının azaldığı saptanmıştır. Araştırma bulgularına
göre dua deneyiminin çocukların sosyal davranışları
üzerinde olumlu etkisinin olduğu söylenebilir.

References

  • Albayrak, A. (2013). Gençlerde Dua Psikolojisi. İstanbul: Düşünce
Year 2019, Volume: 10 Issue: 2, 35 - 44, 02.07.2019
https://doi.org/10.33537/sobild.2019.10.2.4

Abstract

References

  • Albayrak, A. (2013). Gençlerde Dua Psikolojisi. İstanbul: Düşünce
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Psychology of Religion
Journal Section Research Articles
Authors

Esra Aydınbaş

Publication Date July 2, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Aydınbaş, E. (2019). ANKARA İLİ 5 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARDA ANADİLDE DUA DENEYİMİ İLE SOSYAL DAVRANIŞ İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 35-44. https://doi.org/10.33537/sobild.2019.10.2.4