Bu araştırma TİD atölye çalışmasının, sağır insanlarla
iletişime yönelik tutumlara etkisini incelemek amacıyla ve
bir grup sosyal hizmet bölümü öğrencisi ile yapılmıştır. Bu
amaçla çalışma kapsamında 29 öğrencinin dâhil olduğu
TİD ve sağır kültürü hakkında bilgi sahibi olmaya ve
deneyim edinmeye yönelik farklı teknik ve materyalleri
içerecek şekilde yapılandırılmış bir atölye çalışması
yapılmıştır. Araştırma tek grup “ön test-son test” modeline
dayalı yarı deneysel, bir başka ifadeyle “tek birim”
modeline dayalı bir çalışmadır. Araştırmada, atölye
çalışmasına katılan öğrencilerin sağır insanlarla iletişime
yönelik olarak atölye öncesindeki ve atölye sonrasındaki
tutumları, karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiş ve elde
edilen verilerin analizi SPSS for Windows 22.0 programı ile
yapılmıştır. Çalışma sonunda; öğrencilerin sağırlar ile işiten
bireyler arasında etkin ve tam bir iletişimin mümkün olup
olmadığına ilişkin görüşlerini oluşturan puanlarda
ortalama 3,07 puan, Sağırlar Hakkındaki Düşünceler
Ölçeği'nden aldıkları puanlarda ortalama 9,41 puan
değişim gerçekleştiği; başka bir ifadeyle atölye
çalışmasının, atölyeye katılan öğrencilerin sağır insanlarla
iletişime yönelik tutumlarını olumlu yönde değiştirdiği
belirlenmiştir. Sonuç olarak bu araştırmada; TİD ve sağır
kültürü hakkında bilgi sahibi olmaya ve deneyim edinmeye
yönelik TİD atölye çalışmasının, atölyeye katılan
öğrencilerin sağır insanlarla iletişime yönelik tutumları
üzerinde olumlu yönde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social Work (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 2, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 11 Issue: 1 |