Bu makale Avrupa ve İslam karşıtlıklarının en yoğun
yaşandığı Fransa kamusal alanında kültürler ve
dinlerarası geçişlerin öznesi olarak ifade edilebilecek
kadın mühtediler üzerine odaklanmaktadır. Makalenin
konusu içsel bir tecrübe olan inancın “beden” yoluyla
Fransa kamusal alanına yansıyış biçimleriyle ortaya
çıkan karşıt durumlar, dini dönüşümün arka planı, ihtida
sonrası ve alışkanlıkların değişmesi, yeni kimlik
tanımlamaları, yeniden sosyalleşme stratejileri, alternatif
alan arayışlarıyla yeni bir İslami gürün ortaya çıkışı
tartışılmaktadır.
Makalede öne çıkan görüşler Birincisi; A. Touraine'in
belirttiği gibi “İnsanlar bireysel özne olarak kendilerini
ifade edemezlerse, total ideolojiler altında yaşamaya
devam edecektir”. Bu teoriyi mühtediler açısından
düşünmek, onlara bireysel özne olarak kendilerini ifade
etme fırsatı sunmaktadır. İkincisi; çoğulcu toplumlarda
kültürler ve dinlerarası geçişlerin kaçınılmaz olduğu, farklı
desenleri bir arada görmenin yaygınlaşmasıdır. Üçüncüsü
Fransa aile yapısının ve seküler yaşam biçimlerinin
bireylere salt mutluluğu sağlamada yetkinliğinin
tartışılabilirliğidir. İhtida sonrası “Fransız Müslüman”
öznesinin diğer göçmen müslümanlardan ayrıştığı
noktalara dikkat çekmektedir. Dördüncüsü inanç veya
inanç tercihleri ile toplumun bir kesiminin
ötekileştirilmemesi için ilgili tartışmaların sadece politik
açıdan değil kişilerin duyduğu metazik istekler ve vicdan
özgürlüğü bağlamında ele alınmasına duyulan ihtiyacı
aktarır. Ayrıca İslam'da ibadetlerin kişilerin ahlâkını
dönüştürücü etkisi üzerinde durulmaktadır. Evrensel bir
değer olan ahlakın, İslamîleşmesi süreci ve sıradan
davranışların i
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Islamic Studies (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 2, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 11 Issue: 2 |