E-ticaret ilk kez görülmeye başlandığı 1960'larden itibaren
işletmelerin iş yapma biçimlerinde büyük değişikliklere neden
olmuştur ve günümüzde en popüler konulardan biri haline
gelmiştir. E-ticaretin neredeyse tamamen internet üzerinden
gerçekleşmesi, e-ticaretin geleneksel ticaretten farklılaşmasını
sağlar. E- ticaret, tüketiciler için istedikleri yerden istedikleri
zaman alışveriş yapabilme, esnek ödeme seçenekleri, zamandan
tasarruf ve düşük işlem maliyetleri gibi faydalar sunarken,
işletmeler için aracı olmadan satış, yeni pazarlar oluşturmak,
müşteri sadakati ve gelirleri arttırmak, tedarikçi ilişkilerini
geliştirmek, stokları ve nakliye maliyetlerini azaltmak gibi
fırsatlar sağlamaktadır. Bu çalışma, güncel istatistikleri de
paylaşarak, e-ticaret kavramıyla ilgili geniş bir çerçeve
oluşturmaya odaklanmaktadır. Çalışmada, e-ticaret tanımları,
eticaretin tarihi, e-ticaret araçları, geleneksel ticaretten farklılıkları,
e-ticaret türleri, e-ticaret faydaları ve zorlukları geniş bir
perspektiften anlatılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Digital Marketing |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 2, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 12 Issue: 1 |