Bu çalışmada turistik
ürünlere yönelik karar verme sürecinde sıfır fiyatın etkisini test etmek
amaçlanmıştır. Bun amaca yönelik oda ve kahvaltıdan oluşan iki bileşenli iki
farklı otel belirlenmiştir. Diğer otel tercih edilen seçenek olsa bile, ürün
içerisindeki belirli bir bileşenin fiyatı sıfıra sabitlendiğinde, o ürüne
yönelik talebin anormal bir şekilde artacağı öngörülmüştür. Bu amaçla bir
uygulama modeli kullanılmış ve bunun sonucunda sıfır fiyat etkisi anlamlı
bulunmuştur. Sıfır fiyatın katılımcıların demografik özelliklerine göre farklılaşıp
farklılaşmadığını ölçmek için yapılan analizlerde hiçbir farklılık
bulunamamıştır. Bu sonuçlar neticesinde, sıfır fiyatın birçok psikolojik faktör
dışında kendine özgü bir etki alanı olduğu ve katılımcılara göre bir farklılık
göstermemesinin bu geniş etki alanının bir sonucu olduğu düşünülmüştür.
Turistik ürün Turizm davranışı İrrasyonel davranışlar Bedava etkisi Sıfır fiyat etkisi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |