Müşterilerle üretim,
işletmelere yeni fikirlerle iş yapma olanağı sunarken, müşterilerin özel
isteklerinin karşılanmasını sağlamaktadır. Bu durum, gerek işletmelerin sunduğu
hizmet çıktılarına gerekse müşterilerin algıladığı çıktılara etki etmektedir.
Bu noktadan hareketle hazırlanan araştırmanın temel amacı, seyahat
acentalarında müşterilerin üretime katılım davranışının algılanan hizmet
çıktılarına etkisinin belirlenmesidir. Araştırmanın verileri, seyahat
acentalarından üretime katılım yoluyla kültür turu satın alan ve İstanbul’u
ziyaret eden yerli turistlerden anket tekniğiyle toplanmıştır. Örneklemden
toplanan 425 geçerli anket verisi üzerinden gerçekleştirilen açıklayıcı faktör
analizi, doğrulayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik modellemesine ilişkin
sonuçlar, müşterilerin üretime katılım davranışının algılanan hizmet
çıktılarını doğrudan ve dolaylı olarak etkilediğini göstermektedir.
Müşterilerin üretime katılım davranışının algılanan turistik hizmet kalitesi ve
algılanan turistik değer üzerindeki doğrudan etkisi pozitif iken, müşteri
tatmini üzerindeki doğrudan etkisinin negatif olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Ortak Üretim Müşterilerle Üretim Seyahat Acentaları Kültür Turizmi İstanbul.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |