Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Salda Gölü Destinasyonu Marka Değeri

Yıl 2021, , 437 - 449, 25.08.2021
https://doi.org/10.24010/soid.885245

Öz

Bu çalışmanın amacı, Salda Gölü destinasyonunun marka değerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma, Eylül – Aralık 2020 ayları arasında Salda Gölü destinasyonunu ziyaret eden ya da konaklayan gönüllü katılımcılara nicel olarak ve anket yoluyla yüz yüze yapılmıştır. Çalışmaya toplamda 325 kişi katılmıştır. Katılımcıların Salda Gölü’nün marka değerine ilişkin algılamaları tüm değer bileşenlerinde ortanın üzerindedir. Salda Gölü destinasyonunun genel marka değeri üzerinde etkili olan boyutların önem derecelerine göre sıralaması ise marka sadakati, marka çağrışımları ve algılanan kalitedir. Bunun dışında marka farkındalığının etkisi bulunamamıştır. Araştırma sonucunda Salda Gölü destinasyonunun marka değeri hakkında değerlendirmelerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Aaker, D. A. (2009), Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Atay, L. ve Akyurt, H. (2009), ‘Uludağ Destinasyonunun İmajına Yönelik Ziyaretçi Algı ve Tutumlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma’ Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 6(3), ss. 67-77.
  • Aybar, D. H. ve İçigen, E. (2020), ‘Yeni Bir Destinasyon Olan Salda Gölü ile İlgili İnternet Haberleri Üzerine Bir İçerik Analizi’ Mediterranean Journal of Humanities, 517, ss. 49-59.
  • Bahar, M., Yüzbaşıoğlu, N., ve Topsakal, Y. (2019), ‘Kırsal Kalkınma Kapsamında Coğrafi İşaretli Ürünlerin Önemi: Yeşilova (Salda) Bölgesine Özgü Ürünler Örneği’ International Journal of Socialand Economic Sciences, 9(1), ss. 01-07.
  • Bobovnický, A. (2011), ‘Destination Branding And The Impact Of Perceived Qualityand Image on the Loyalty’ Communication Today, 1, ss. 84-92.
  • Ceylan, S. ve Bulut, İ. (2020), ‘Kırsal Yerel Halkın Turizmden Ekonomik Olarak Yararlanma Durumu: Salda Gölü Örneği’ Mediterranean Journal of Humanities, 518, ss. 61-78.
  • Cop, R., Bekmezci, M. (2005), ‘Marka ve Bilinirliği Yüksek Markalı Çamaşır Deterjanı Üzerine Bir Uygulama’ Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, ss. 66-83.
  • Çetinsöz, B. C. ve Artuğer, S. (2013), ‘Antalya İli’nin Marka Değerinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma’ Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 24(2), ss. 200-210.
  • Davras, Ö. (2019), ‘Tüketici Temelli Destinasyon Marka Değeri Modellemesi: Isparta Destinasyonu Örneği’ Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 16(3), ss. 515-532.
  • Gezimanya (2020), ‘Burdur’da bir tatlı huzur Salda Gölü’, https://gezimanya.com/GeziNotlari/burdurda-bir-tatli-huzur-salda-golu, (10.07.2020).
  • İlban, M. O. (2008), ‘Seyahat Acenta Yöneticilerinin Destinasyon Marka İmajı Algılamaları Üzerine Bir Araştırma’ Ege Akademik Bakış, 8(1), ss. 121-152.
  • İlban, M. O., Köroğlu, A. ve Bozok, D. (2008), ‘Termal Turizm Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Gönen Örneği’ İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (13), ss. 105-129.
  • Kim, W.G., Jin-Sun, B. and Kim, H.J. (2008), ‘Multidimensional Customer-Based Brand Equity and Its Consequences in Midpriced Hotels’ Journal of Hospitality&Tourism Research, 32(2), ss. 235-254.
  • Kocaman, S. ve Güngör, İ. (2012), ‘Destinasyonlarda Müşteri Temelli Marka Değerinin Ölçülmesi ve Marka Değeri Boyutlarının Genel Marka Değeri Üzerindeki Etkileri: Alanya Destinasyonu Örneği’ Journal of Alanya Faculty of Business/Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 4(3), ss. 143-161.
  • Kotler, P., Nebenzahl, I., Lebedenko, V., Rainisto, S., Gertner, D., Clifton, R. et al. (2004), ‘Where is place branding heading?’ Place Branding, 1(1), ss. 12-35, Henry Stewart Publications, 1744-070X.
  • Kozak, N. (2008), Turizm Pazarlaması, 2. Baskı, Ankara: Detay Yayınevi.
  • KTB (2020), ‘Burdur İl Kültür ve Turizm İstatistikleri’, https://burdur.ktb.gov.tr/Eklenti/70451,burdur-il-kultur-ve-turizm-istatistikleri-genelpdf.pdf?0 (10.07.2020).
  • Martin, H.S., Herrero, A. and Salmones, M.M.G. (2018), ‘An Interagtive Model of Destination Brand Equity and Tourist Satisfaction’ Current Issues in Tourism, 22(16), ss. 1-22.
  • Odabaşı, Y. ve Oyman, M. (2007), Pazarlama İletişimi Yönetimi, 7. Baskı, İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri AŞ.
  • Ongun, U., Gövdere, B. ve Çiçek, U. (2016), ‘Yeşilova’nın Kırsal Turizm Potansiyelinin Swot Analizi İle Değerlendirilmesi’ Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 7(16), ss. 75-88.
  • Özdemir, G. (2008), Destinasyon Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Özgüven, N. (2010), ‘Marka Değeri: Global Markaların Değerlendirilmesi’ Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1), ss. 141-148.
  • Özmış, M., Türkoğlu, T., Özen., M. ve Tolunay, A. (2018). ‘Salda Gölü Rekreasyonel Hizmetlerinin Fiziksel Koşullarının Ziyaretçi Perspektifinde Geliştirilmesi’ III. INES Education And Social Science Congress, ss. 1415-1422.
  • Sağlam, H. (2017), ‘Mars’ın Dünyadaki Temsilcisi: Salda Gölü’, Ayrıntı Dergisi, 4(47).
  • Salda Gölü (2020), https://www.saldagolu.gov.tr/ (10.07.2020).
  • Seçer, İ. (2015), SPSS ve LISREL İle Pratik Veri Analizi, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Temurçi̇n, K. ve Tozkoparan, U. (2020), ‘Yerli Turistlerin Salda Gölü’ne Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi’, Turizm Akademik Dergisi, 7 (1), ss. 97-115.
  • Yükselen, C., Güler, Gönenç E. (2009), Antakya Marka Kent Görüş ve Öneriler, Ankara: Detay Yayıncılık.

Salda Lake Destination Brand Value

Yıl 2021, , 437 - 449, 25.08.2021
https://doi.org/10.24010/soid.885245

Öz

The purpose of this study is to reveal the brand value of the Salda Lake destination. The study was conducted quantitatively and face-to-face through a questionnaire with volunteer participants who visited or stayed at Salda Lake between September and December 2020. A total of 325 people participated in the study. Participants' perception of the brand value of Salda Lake is above the middle in all value components. The ranking of the dimensions that affect the overall brand value of the Salda Lake destination according to their importance is brand loyalty, brand associations and perceived quality. Apart from this, the effect of brand awareness has not been found. As a result of the research, evaluations were made about the brand value of the Salda Lake destination.

Kaynakça

  • Aaker, D. A. (2009), Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Atay, L. ve Akyurt, H. (2009), ‘Uludağ Destinasyonunun İmajına Yönelik Ziyaretçi Algı ve Tutumlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma’ Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 6(3), ss. 67-77.
  • Aybar, D. H. ve İçigen, E. (2020), ‘Yeni Bir Destinasyon Olan Salda Gölü ile İlgili İnternet Haberleri Üzerine Bir İçerik Analizi’ Mediterranean Journal of Humanities, 517, ss. 49-59.
  • Bahar, M., Yüzbaşıoğlu, N., ve Topsakal, Y. (2019), ‘Kırsal Kalkınma Kapsamında Coğrafi İşaretli Ürünlerin Önemi: Yeşilova (Salda) Bölgesine Özgü Ürünler Örneği’ International Journal of Socialand Economic Sciences, 9(1), ss. 01-07.
  • Bobovnický, A. (2011), ‘Destination Branding And The Impact Of Perceived Qualityand Image on the Loyalty’ Communication Today, 1, ss. 84-92.
  • Ceylan, S. ve Bulut, İ. (2020), ‘Kırsal Yerel Halkın Turizmden Ekonomik Olarak Yararlanma Durumu: Salda Gölü Örneği’ Mediterranean Journal of Humanities, 518, ss. 61-78.
  • Cop, R., Bekmezci, M. (2005), ‘Marka ve Bilinirliği Yüksek Markalı Çamaşır Deterjanı Üzerine Bir Uygulama’ Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, ss. 66-83.
  • Çetinsöz, B. C. ve Artuğer, S. (2013), ‘Antalya İli’nin Marka Değerinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma’ Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 24(2), ss. 200-210.
  • Davras, Ö. (2019), ‘Tüketici Temelli Destinasyon Marka Değeri Modellemesi: Isparta Destinasyonu Örneği’ Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 16(3), ss. 515-532.
  • Gezimanya (2020), ‘Burdur’da bir tatlı huzur Salda Gölü’, https://gezimanya.com/GeziNotlari/burdurda-bir-tatli-huzur-salda-golu, (10.07.2020).
  • İlban, M. O. (2008), ‘Seyahat Acenta Yöneticilerinin Destinasyon Marka İmajı Algılamaları Üzerine Bir Araştırma’ Ege Akademik Bakış, 8(1), ss. 121-152.
  • İlban, M. O., Köroğlu, A. ve Bozok, D. (2008), ‘Termal Turizm Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Gönen Örneği’ İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (13), ss. 105-129.
  • Kim, W.G., Jin-Sun, B. and Kim, H.J. (2008), ‘Multidimensional Customer-Based Brand Equity and Its Consequences in Midpriced Hotels’ Journal of Hospitality&Tourism Research, 32(2), ss. 235-254.
  • Kocaman, S. ve Güngör, İ. (2012), ‘Destinasyonlarda Müşteri Temelli Marka Değerinin Ölçülmesi ve Marka Değeri Boyutlarının Genel Marka Değeri Üzerindeki Etkileri: Alanya Destinasyonu Örneği’ Journal of Alanya Faculty of Business/Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 4(3), ss. 143-161.
  • Kotler, P., Nebenzahl, I., Lebedenko, V., Rainisto, S., Gertner, D., Clifton, R. et al. (2004), ‘Where is place branding heading?’ Place Branding, 1(1), ss. 12-35, Henry Stewart Publications, 1744-070X.
  • Kozak, N. (2008), Turizm Pazarlaması, 2. Baskı, Ankara: Detay Yayınevi.
  • KTB (2020), ‘Burdur İl Kültür ve Turizm İstatistikleri’, https://burdur.ktb.gov.tr/Eklenti/70451,burdur-il-kultur-ve-turizm-istatistikleri-genelpdf.pdf?0 (10.07.2020).
  • Martin, H.S., Herrero, A. and Salmones, M.M.G. (2018), ‘An Interagtive Model of Destination Brand Equity and Tourist Satisfaction’ Current Issues in Tourism, 22(16), ss. 1-22.
  • Odabaşı, Y. ve Oyman, M. (2007), Pazarlama İletişimi Yönetimi, 7. Baskı, İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri AŞ.
  • Ongun, U., Gövdere, B. ve Çiçek, U. (2016), ‘Yeşilova’nın Kırsal Turizm Potansiyelinin Swot Analizi İle Değerlendirilmesi’ Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 7(16), ss. 75-88.
  • Özdemir, G. (2008), Destinasyon Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Özgüven, N. (2010), ‘Marka Değeri: Global Markaların Değerlendirilmesi’ Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1), ss. 141-148.
  • Özmış, M., Türkoğlu, T., Özen., M. ve Tolunay, A. (2018). ‘Salda Gölü Rekreasyonel Hizmetlerinin Fiziksel Koşullarının Ziyaretçi Perspektifinde Geliştirilmesi’ III. INES Education And Social Science Congress, ss. 1415-1422.
  • Sağlam, H. (2017), ‘Mars’ın Dünyadaki Temsilcisi: Salda Gölü’, Ayrıntı Dergisi, 4(47).
  • Salda Gölü (2020), https://www.saldagolu.gov.tr/ (10.07.2020).
  • Seçer, İ. (2015), SPSS ve LISREL İle Pratik Veri Analizi, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Temurçi̇n, K. ve Tozkoparan, U. (2020), ‘Yerli Turistlerin Salda Gölü’ne Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi’, Turizm Akademik Dergisi, 7 (1), ss. 97-115.
  • Yükselen, C., Güler, Gönenç E. (2009), Antakya Marka Kent Görüş ve Öneriler, Ankara: Detay Yayıncılık.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tülay Özkan 0000-0002-2411-0218

Burcu Alan 0000-0002-5633-4320

Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Özkan, T., & Alan, B. (2021). Salda Gölü Destinasyonu Marka Değeri. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 18(2), 437-449. https://doi.org/10.24010/soid.885245

Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel and Hotel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
26935
Dergimiz EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim,  DRJI, Research Bible, SOBİAD ve ASOS tarafından indekslenmektedir.