BibTex RIS Cite

-

Year 2015, Volume: 12 Issue: 1, - , 13.05.2015

Abstract

The purpose of this exploratory research is to identify problems of service staff in the luxury restaurants. A questionnaire developed to collect data, was applied to service staff, work in 24 luxury restauransts in Mersin, between 10 May and 25 May 2013. Totally, 174 completed questionnaires were received from 228 questionnaires (%76,31). As a consequence of straps analysis of scale of identification of problems of servis staff in restaurants, analysis was performed on 143 questionnaires. As a result of factor analysis of the participants answers, service employees’ of luxury restaurants were found to have problems caused by working conditions and managerial issues. Research results are limited to application time of study, population, and sample

Mersin Şehir Merkezindeki Lüks Restoranlarda Çalışan Servis Personelinin Sorunlarının Tespiti ve Bu Sorunların İş Tatminine Etkisi

Year 2015, Volume: 12 Issue: 1, - , 13.05.2015

Abstract

Keşifsel türde tasarlanan araştırmanın amacı, lüks restoranlarda çalışan servis personelinin sorunlarını tespit etmektir. Veri toplama amacıyla geliştirilen anket, 10 Mayıs ve 25 Mayıs 2013 tarihleri arasında Mersin şehir merkezinde faaliyet gösteren lüks statüdeki 24 restorandaki servis personeline uygulanmıştır. Dağıtılan toplam 228 anketten geri dönen anket sayısı 174 (%76,31) olmuştur. Restoranlardaki servis personelinin yaşadıkları sorunları belirleme ölçeğine yapılan sapan analizi sonucunda, analizlere 143 anket üzerinden devam edilmiştir. Yapılan faktör analizi sonucunda, araştırmaya katılan servis personelinin çalışma koşullarına ve yönetime ilişkin sorunlar yaşadığı belirlenmiştir. Araştırma sonuçları; araştırmanın uygulanma zamanı, evreni ve örneklemi ile sınırlıdır

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Kamil Unur This is me

Çağdaş Ertaş This is me

Publication Date May 13, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 12 Issue: 1

Cite

APA Unur, K., & Ertaş, Ç. (2015). Mersin Şehir Merkezindeki Lüks Restoranlarda Çalışan Servis Personelinin Sorunlarının Tespiti ve Bu Sorunların İş Tatminine Etkisi. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 12(1).

Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).

26935

Our journal is indexed by EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim,  DRJI, Research Bible, SOBİAD and ASOS.