Dünyada yat turizmine ilginin artması, yat limanlarına yönelik yatırımların ön plana çıkmasını sağlamıştır. Dolayısıyla dünyada ve Türkiye’de yat limanı işletmelerinin sayısı ve sundukları hizmetlerin nitelikleri değişerek işletmeler arasındaki rekabet her geçen gün artmıştır. Günümüz koşullarında yat limanı işletmelerinin varlıklarını sürdürebilmeleri ve rekabet üstünlüğü sağlayabilmeleri, işletmelerin başarılı rekabet stratejileri uygulamalarına bağlıdır. Bu nedenle çalışmanın amacı, Türkiye’de faaliyet gösteren yat limanı işletmelerinin uyguladıkları rekabet stratejilerinin belirlenmesidir. 42 adet yat limanı işletmesine yapılan anket çalışması sonucunda elde edilen verilere göre, işletmelerin en fazla farklılaştırma stratejisi uyguladıkları belirlenmiştir. Ayrıca işletmelerin belirli özellikleri ile uyguladıkları farklılaştırma stratejileri arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Yat limanı işletmeleri, rekabet, rekabet stratejileri,
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 1 |