Duygusal zekâ; bireyin kendisinin ve başkalarının duygularını izleme ve bu duygular arasında ayrım yapabilme, bu bilgiyi düşünce ve eylemlerinde kullanabilme becerilerini içermektedir. Duygusal Beceri Değerlendirme Süreci (DBDS) olarak adlandırılan on üç farklı boyut duygusal zekâya bağlı olarak bireylerde bulunmaktadır. Profesyonel turist rehberliği gerek turistik hizmet sağlayıcılar ve gerekse turistlerle sürekli ilişkiler içerisinde bulunulması gereken bir meslektir. Bu nedenle duygusal becerileri yüksek turist rehberlerinin müşteri memnuniyetinin de yüksek olduğu varsayılmaktadır. Bu çalışma DBDS boyutlarının turist rehberlerinin müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisini ölçmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Nicel yöntem uygulanan araştırmada 326 turist rehberine DBDS ölçeği kısa formunun araştırmaya uyarlanarak uygulanmıştır. Araştırma sonucunda turist rehberlerinin duygusal beceri seviyelerinin müşteri memnuniyeti üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir. Müşteri memnuniyeti üzerinde en yüksek etkiye sahip duygusal beceri ise ‘iş ahlakı’ olarak tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Duygusal Zekâ, Duygusal Becerileri Değerlendirme Süreci, Turist Rehberliği, Müşteri Memnuniyeti.
Emotional Skill consists of capabilities like observing the emotions of
own and others, discriminates in between them and using this information in
thought and in actions. Thirteen different dimensions which calls as Emotional
Skills Assessment Process (ESAP) has been somewhere based on emotional
intelligence. Professional tourism guidance is a profession where continuous
relations both between touristic service providers and also with tourists are
needed. Because of this it is assumed that the tourist guide, good at emotional
skills, is also good at customer satisfaction. This study implemented in order
to measure the effect of ESAP dimensions on tourist guide’s customer
satisfaction. In this quantitative research a short and adapted form of ESAP
scale is applied to 326 tourist guides. As a result of research it is
determined that the level of guide’s emotional skill is effective on customer
satisfaction. Most effective emotional skill on customer satisfaction is
determined as “work ethic”.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 26, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 2 |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Our journal is indexed by EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim, DRJI, Research Bible, SOBİAD and ASOS.