Modern pazarlama yaklaşımlarından biri olan
Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) müşteri istek ve beklentilerini önceden
tahmin etmeye ve bu doğrultuda çalışmalar yapmaya odaklanan bir anlayıştır. Bu
amaçla işletmedeki her adımı müşteri gözünden görebilmek, onların algılarını
dikkate alarak zayıf yönlerini geliştirmek, üstün yönlerini daha da ileriye
taşımak için kullanılabilecek araçlardan biri de Gizli Müşteri Alışverişidir
(GMA). Bu çalışma, Müşteri İlişkileri Yönetimi kapsamında Gizli Müşteri
Alışverişinin zincir otel işletmelerinde hangi amaçlarla ve ne şekilde
uygulandığını, sürecin nasıl işlediğini, yöneticilerin bu uygulamadan neler
beklediklerini ve sonuçları nasıl değerlendirdiklerini ortaya koymayı
amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında, yerli bir otel zincirinin Eskişehir, İzmir
ve Afyon illerinde faaliyet gösteren üç otelinde araştırmacının bizzat kendisi
gizli müşteri rolü ile konaklamış ve katılımlı gözlem yöntemiyle tüm hizmetleri
yerinde kullanarak standart puanlandırma formları ile değerlendirmiştir.
Sonuçta şehir otellerinde konaklayan müşterilerin daha çok kurumsal imaj ve
kurumsal hizmet standartlarının kalitesine önem verdiği ortaya çıkmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 3 |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Our journal is indexed by EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim, DRJI, Research Bible, SOBİAD and ASOS.