Gastronomi turizmi büyük ölçüde yerel yiyecek
ve içeceklerin bulunduğu yerlere yönelik iç ve dış turizm seyahatlerini
içermektedir. Gastronomi amaçlı seyahat eden turistlerin önemli bölümü
gittikleri yerlerde bölgesel yiyecekler tatmakta, yemek tarifleri almakta ve
bazı ürünleri evlerine götürerek bunları arkadaşları ve aileleri ile
paylaşmaktadırlar. Böylece ülke/bölge tanıtımına ve gelirine dolaylı katkı
sağlamaktadırlar. Bir ülke veya bölgenin sahip olduğu ve onun en temel kültürel
değerlerinden biri olan yiyecek ve içecekle ilgili değerler, ulusal ve
uluslararası turizm hareketlerinde önemli bir güç olarak yükselmektedir. Bu
çalışma ile Türkiye’de konaklama yapan yerli ve yabancı konukların
alışkanlıklarının ve tatmin düzeylerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu
kapsamda Antalya’da konaklayan İngiliz, Alman ve Türk 350 konuk üzerinde üç
boyutlu Gastronomik Alışkanlıklar ve
Tatmin Anketi uygulanmış, çalışma sonucunda önemli bulgulara ulaşılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre İngiliz, Alman ve Türk konukların demografik
özellikleri kapsamında gastronomik alışkanlıklarında, deneyim ve memnuniyet
farklılıklar tespit edilmiştir.
Gastronomi Gastronomi turizmi Yeme içme alışkanlıkları ve tatmin düzeyi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 3 |