Kültür turistlerinin
oluşturduğu bir niş pazar haline gelen miras turizmi, üç teorik yaklaşımla ele
alınmıştır. Motivasyon, kültürel sermaye ve bu sermayeyi kontrol eden grubu
yakından tanımak miras hareketlerini anlamanın özünü oluşturmaktadır.
Günümüzde, arz ve talep yönlü gelişim gösteren miras turizminin mevcut ve
potansiyel bir pazar konumunda olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı,
miras turizmi yaklaşımı ile ele alınan Yedi Kiliseler’in ziyaretçi profilini
seyahat acentelerinin bakış açısıyla belirlemektir. Bu amaçla Türkiye’de Yedi
Kiliseler Turu’nu düzenleyen 22 seyahat acentesi ile yarı yapılandırılmış
telefon görüşmesi yapılmıştır. Ele alınan niş pazarın profilini, Amerika (%40)
ve Avrupa’dan (%50) gelen; turistik ve dini (%36), kültürel (%22), duygusal bağ
(%18), hac ve dini (%13) ve St. Paul izini sürmek (%9) amaçları ile hareket
eden amaçlı ve tesadüfi kültür turistlerinin oluşturduğu söylenmektedir. Bu
pazarı yakından tanımak destinasyon pazarlamacılarına pazar bölümlendirme ve
pazarlama karması oluşturma bağlamında faydalı olabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1 |