Sağlık riski, turist
güvenliğini ve bir ülkenin ziyaretçi sayısını tehdit eden en önemli olgulardan
biridir. Seyahat esnasında algılanan sağlık risklerinin yanında konaklama
sürecinde de algılanan hijyen kaynaklı sağlık riski, müşterilerin satın alma
kararlarını etkileyebilmektedir. Araştırmanın amacı, konaklama sektöründe
müşterilerin hijyen kaynaklı sağlık riski algısı incelemektir. Bu amaç
doğrultusunda araştırmada, Bursa ve Diyarbakır kent merkezlerinde faaliyet
gösteren otellerde konaklayan müşterilerin sağlık riski algısı kıyaslamalı
olarak irdelenmiştir. Veriler anket yöntemiyle elde edilmiştir. Veri analizinde
ise varyans testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre konaklama
tesislerinde konaklayan müşterilerin tesislere yönelik hijyen kaynaklı sağlık
riski algısının destinasyona, konaklanan otelin statüsüne, cinsiyete, yaşa,
gelir düzeyine ve müşteri deneyimine dayalı olarak farklılaştığı tespit
edilmiştir. Bu sonuçlar araştırmacılara
ve sektördeki karar alıcılara yeni bir bakış açısı sağlamaktadır. Karar
alıcıların hijyen kaynaklı güven sağlamada risk kaynaklarının ortadan
kaldırılmasının yanında, aynı zamanda konaklama hizmetlerini pazarlamada
demografik değişkenleri de dikkate alan hijyen ve temizlik vurgusuna
odaklanmaları daha doğru bir yaklaşım olacaktır.
Seyahat Riski Sağlık Riski Hijyen Kaynaklı Sağlık Riski Algısı Otel.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1 |