Otel işletmelerinin sundukları temel
ürünün özünü oluşturan özelliklerin yanında kolaylaştırıcı ve destekleyici
çeşitli ürünler ve birçok otel imkân ve özelliğinden oluşması konukların otel
işletmeleri ile ilgili memnuniyetlerinin belirlenmesini zorlaştırmaktadır. Bu
nedenle çevrimiçi tüketici değerlendirmeleri konuk memnuniyetinin
belirlenmesinde önemli bir aracı olarak değerlendirilmektedir. Bu araştırmada
Tripadvisor tarafından ilan edilen en iyi on otel işletmesine ait konuk
yorumları, konukların memnuniyetini etkileyen otel ürün ve imkânlarını
belirlemek amacıyla içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Araştırma
sonuçlarına göre geleneksel memnuniyet araştırmalarında belirtilen oda ve
çalışan gibi unsurların yanında fark yaratan tematik hizmetler, karşılama,
ikram ve beklentileri aşmak gibi unsurların konuk memnuniyeti oluşturdukları
görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 15 Issue: 2 |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Our journal is indexed by EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim, DRJI, Research Bible, SOBİAD and ASOS.