Bu araştırma,
destinasyon marka imajı ve destinasyon marka sadakati arasındaki ilişkide
algılanan destinasyon kalitesinin aracılık rolünü ortaya koymak üzere
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, veri toplama yöntemi olarak anket
tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırma evrenini Nevşehir destinasyonu ve bu
destinasyona gelen yerli turistler oluşturmaktadır. Araştırma bulgularına göre,
Nevşehir’e gelen yerli turistler, destinasyon marka imajı ve destinasyon marka
sadakatini orta seviyede olumlu değerlendirirken algılanan destinasyon
kalitesini nispeten daha az olumlu değerlendirmişlerdir. Araştırmanın
hipotezlerine yönelik sonuçlara göre, destinasyon marka imajı ile destinasyon
marka sadakati arasında pozitif bir ilişki tespit edilirken, bu ilişkide
algılanan destinasyon kalitesinin kısmi aracılık rolü olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 16 Issue: 1 |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Our journal is indexed by EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim, DRJI, Research Bible, SOBİAD and ASOS.