Turizm
endüstrisinin teknolojiyi yönetebilen ve karar verme sürecinde kullanabilen,
nitelikli insan kaynağı ihtiyacı günden güne artmaktadır. Bu çalışmanın amacı,
Türkiye’de turizm işletmeciliği lisans programlarının müfredatlarında yer alan
teknoloji derslerini belirlemektir. Çalışmada 38 turizm işletmeciliği programının
müfredatında yer alan 163 ders belirlenmiş ve içerikleri analiz edilmiştir.
Dersler, otomasyon sistemleri, bilgi teknolojileri, elektronik disiplinler ve
yönetim bilişim sistemleri şeklinde sınıflandırılmıştır. Bulgular üzerine
akademisyenler ile görüşmeler yapılmış ve içerik analizi yöntemi ile
incelenmiştir. Görüşmelerin bulguları, teknoloji derslerinin çeşidi, sayısı ve
niteliği üzerinde etkili olan kısıtları, programlara dair beklentileri ve
önerileri göstermektedir. Bu çalışma, müfredat planlama sürecine ve nitelikli
insan kaynağı yetiştirme çalışmalarına katkı sağlamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 1 |