Bireylerin öğrenme stil tercihleri farklılık gösterir. Bazı bireyler birden fazla öğrenme stilini kullanmayı da tercih edebilirler. Öğrenme sürecinde en etkin öğrenme stilinin/ stillerinin tercihi sürecin kısalmasını ve etkin bir öğrenme yolunun oluşmasına yardımcı olabilmektedir. Çalışmanın amacı lisans düzeyinde turizm rehberliği eğitimi alan öğrencilerin öğrenme stillerinin genel akademik başarı puanlarına etkisinin belirlenmesidir. Veriler, literatüre dayalı geliştirilen bir anketin Türkiye’de lisans düzeyinde turizm rehberliği eğitimi alan 1105 öğrenciye uygulanmasıyla derlenmiştir. Anketler, öğrencilere 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında, turizm rehberliği bölümlerinde görevli öğretim elemanlarının yardımıyla, sınıf bazında kota örneklemesine göre, 10.02-20.03.2017 tarihleri arasında yüz yüze uygulanmıştır. Verilerin analizinde, tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra t-testi, ANOVA ve çoklu regresyon analizinden yararlanılmıştır. Lisans düzeyinde turizm rehberliği öğrencilerin genel başarı puanlarında öğrenme stillerinin etkili olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin görsel öğrenme stillerini tercih ettiği belirlenmiştir. Çalışma, lisans düzeyinde rehberlik eğitimi alan öğrencilerin, genel başarı puanlarının arttırılmasına yönelik çeşitli öneriler ile son bulmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 16 Issue: 3 |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Our journal is indexed by EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim, DRJI, Research Bible, SOBİAD and ASOS.