Today's smart technologies help customers enrich their general and private experiences and increase their satisfaction. In parallel, businesses also ensure sustainability and competitive advantage thanks to these practices. Based on this view, the aim of this research is to reveal the perceptions of tourism stakeholders about the benefits they obtain by using smart technologies and to determine the potential obstacles encountered in the application of smart technologies. The data of this research, in which the quantitative method was preferred, was obtained by applying an online survey to tourism stakeholders operating in Sakarya. 117 obtained and usable surveys were included in the research. In line with the research data, it was concluded that tourism stakeholders have positive perceptions that smart technologies will reduce general costs, increase customer satisfaction, accelerate business processes, strengthen the business image and provide competitive advantage. In addition, it was concluded that there are obstacles such as initial investment costs, lack of competent personnel, inadequate infrastructure, security and human obligation in the service sector as potential obstacles to the implementation of smart technologies. It is thought that it will make significant contributions to the literature by offering suggestions for the public and private sectors and researchers in line with the research results.
Günümüzün akıllı teknolojileri, müşterilerin genel ve özel anlamda yaşadıkları deneyimlerini zenginleştirip memnuniyetlerini arttırmaya yadımcı olmaktadırlar. Buna paralel olarak işletmeler de bu uygulamalar sayesinde sürdürülebilirlik ve rekabet üstünlüğü elde edebilmektedirler. Bu bakış açısıyla yola çıkarak araştırmanın amacı, turizm paydaşlarının akıllı teknolojileri kullanarak elde ettikleri yararlara yönelik algılarını ortaya koymak ve akıllı teknolojilerin uygulanmasında karşılaşılan potansiyel engellerin belirlenmesidir. Nicel yöntemin tercih edildiği bu araştırmanın verileri Sakarya’da faaliyet gösteren turizm paydaşlarına çevrimiçi anket uygulanarak elde edilmiştir. Elde edilen ve kullanılabilir nitelikteki 117 anket araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırma verileri doğrultusunda, turizm paydaşlarının akıllı teknolojilerin genel maliyetleri azaltacağı, müşteri memnuniyetini arttıracağı, iş süreçlerini hızlandıracağı, işletme imajını güçlendireceği ve rekabet avantajı sağlayacağı yönünde olumlu algılara sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca akıllı teknolojilerin uygulanmasındaki potansiyel engeller olarak ilk yatırım maliyetleri, yetkin personel eksikliği, yetersiz altyapı, güvenlik ve hizmet sektöründeki insan mecburiyeti gibi engellerin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları doğrultusunda kamu ve özel sektör ile araştırmacılara bazı öneriler sunularak literatüre önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.
Akıllı Turizm Teknolojileri Turizm Paydaşları Fayda Algısı Potansiyel Engeller
T.C. Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Rektörlüğü Etik Kurulu tarafından 29/09/2022 tarih, 25/10 nolu konu ve E-26428519-044-60662 sayılı kararı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 9 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 20 Sayı: 3 |