Research Article
BibTex RIS Cite

İçecek Sektöründeki Firmaların Hirose Yöntemiyle Marka Değerinin Hesaplanması

Year 2021, Volume: 5 Issue: 2, 59 - 70, 29.12.2021

Abstract

Amaç: Marka değerleme yöntemlerinden biri olan Hirose yöntemiyle Borsa İstanbul (BİST)’da yer alan içecek sektöründeki firmaların marka değerlerinin hesaplanması amaçlanmıştır.

Metodoloji: Japonya Ekonomi Ticaret ve Endüstri Bakanlığı ve Y. Hirose’nin girişimiyle 2002 yılında geliştirilen Hirose yöntemiyle BİST’te yer alan içecek sektöründeki firmaların marka değeri hesaplanmıştır.

Özgünlük: BİST’te yer alan içecek sektörünün marka değerlerinin hesaplanması ve Hirose yönteminin kullanılmış olması nedeniyle bu çalışma alanındaki özgünlüğünü korumuştur.

Bulgular: BİST’te yer alan firmaların marka değerleri TRY cinsinden hesaplanmış ve Hirose yöntemine marka değerleri saptanmıştır.

References

  • American Marketing Association, (t.y.), Branding, https://www.ama.org/topics/branding/, [Erişim Tarihi: 20.09.2020].
  • Aracı., Ö. N. K., & Bekçi, İ. (2017), “Bulanık AHP Yöntemi ile Finansal Marka Değerleme Modellerinin Tespiti: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama”, Journal of Accounting & Finance, cilt. 75, s. 31 – 54.
  • Bizim Menkul Değerler A.Ş., (2019), Bizim Günlük, https://www.bmd.com.tr/upload/files/Piyasalara%20Analitik%20Bak%C4%B1%C5%9F%2031_12_2019.pdf, [Erişim Tarihi: 18.11.2020].
  • Duguleană, L., & Duguleană, C. (2014), “Brand Valuation Methodologies and Practices”, Bulletin of the Transilvania University of Brasov. Series V: Economic Sciences, cilt. 7, No. 56, s. 43 – 52.
  • Ercan, M., K., Öztürk, M., B., Demirgüneş, K., Başcı, E., S., Küçükkaplan, İ. (2010). Marka Değerinin tespiti. İstanbul Menkul Kıymetler Borsası, İstanbul.
  • Fırat, D., & Badem, A. C. (2008), “Marka Değerleme Yöntemleri ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, cilt. 38, s. 210-219.
  • Moisescu, O. I. (2007), “A Conceptual Analysis of Brand Evaluation”, Social Science Research Network Working Paper, No: 1097748, The Proceedings of the International Conference "Competitiveness and European Integration". Cluj Napoca, s. 93 – 98.
  • Özdemir, Ş., & Öncül, M. S. (2016), “Marka değerleme”, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, cilt. 17, No. 2, s. 205-224.
  • Özkan, M., Terzi, S. (2012), “Finansal Raporlama Açısından Marka Değerinin Ölçümü ve Değerlendirilmesi”, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt. 10 No. 38, s. 87-96.
  • Salinas, G. (2009). The International Brand Valuation Manual: A Complete Overview and Analysis of Brand Valuation Techniques, Methodologies and Applications, John Wiley & Sons. Ltd. Publication, USA, Hoboken.
  • Sevindik, E. (2007), “Marka Değeri Ölçümleme Metotları ve Lastik Endüstrisinden Bir Uygulama”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Üretim Yönetimi ve Pazarlama Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Yılmaz, B. B., & Güzel, T. (2012), “Marka Değerleme ve Önemi: Telif Ücretinden Arındırma Yöntemiyle Bir İnceleme”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, cilt. 54, s. 141-156.
Year 2021, Volume: 5 Issue: 2, 59 - 70, 29.12.2021

Abstract

References

  • American Marketing Association, (t.y.), Branding, https://www.ama.org/topics/branding/, [Erişim Tarihi: 20.09.2020].
  • Aracı., Ö. N. K., & Bekçi, İ. (2017), “Bulanık AHP Yöntemi ile Finansal Marka Değerleme Modellerinin Tespiti: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama”, Journal of Accounting & Finance, cilt. 75, s. 31 – 54.
  • Bizim Menkul Değerler A.Ş., (2019), Bizim Günlük, https://www.bmd.com.tr/upload/files/Piyasalara%20Analitik%20Bak%C4%B1%C5%9F%2031_12_2019.pdf, [Erişim Tarihi: 18.11.2020].
  • Duguleană, L., & Duguleană, C. (2014), “Brand Valuation Methodologies and Practices”, Bulletin of the Transilvania University of Brasov. Series V: Economic Sciences, cilt. 7, No. 56, s. 43 – 52.
  • Ercan, M., K., Öztürk, M., B., Demirgüneş, K., Başcı, E., S., Küçükkaplan, İ. (2010). Marka Değerinin tespiti. İstanbul Menkul Kıymetler Borsası, İstanbul.
  • Fırat, D., & Badem, A. C. (2008), “Marka Değerleme Yöntemleri ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, cilt. 38, s. 210-219.
  • Moisescu, O. I. (2007), “A Conceptual Analysis of Brand Evaluation”, Social Science Research Network Working Paper, No: 1097748, The Proceedings of the International Conference "Competitiveness and European Integration". Cluj Napoca, s. 93 – 98.
  • Özdemir, Ş., & Öncül, M. S. (2016), “Marka değerleme”, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, cilt. 17, No. 2, s. 205-224.
  • Özkan, M., Terzi, S. (2012), “Finansal Raporlama Açısından Marka Değerinin Ölçümü ve Değerlendirilmesi”, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt. 10 No. 38, s. 87-96.
  • Salinas, G. (2009). The International Brand Valuation Manual: A Complete Overview and Analysis of Brand Valuation Techniques, Methodologies and Applications, John Wiley & Sons. Ltd. Publication, USA, Hoboken.
  • Sevindik, E. (2007), “Marka Değeri Ölçümleme Metotları ve Lastik Endüstrisinden Bir Uygulama”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Üretim Yönetimi ve Pazarlama Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Yılmaz, B. B., & Güzel, T. (2012), “Marka Değerleme ve Önemi: Telif Ücretinden Arındırma Yöntemiyle Bir İnceleme”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, cilt. 54, s. 141-156.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Articles
Authors

Kaan Eray Kaval 0000-0002-8857-7706

Publication Date December 29, 2021
Submission Date April 7, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Kaval, K. E. (2021). İçecek Sektöründeki Firmaların Hirose Yöntemiyle Marka Değerinin Hesaplanması. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, 5(2), 59-70.
AMA Kaval KE. İçecek Sektöründeki Firmaların Hirose Yöntemiyle Marka Değerinin Hesaplanması. SOMI. December 2021;5(2):59-70.
Chicago Kaval, Kaan Eray. “İçecek Sektöründeki Firmaların Hirose Yöntemiyle Marka Değerinin Hesaplanması”. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar 5, no. 2 (December 2021): 59-70.
EndNote Kaval KE (December 1, 2021) İçecek Sektöründeki Firmaların Hirose Yöntemiyle Marka Değerinin Hesaplanması. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar 5 2 59–70.
IEEE K. E. Kaval, “İçecek Sektöründeki Firmaların Hirose Yöntemiyle Marka Değerinin Hesaplanması”, SOMI, vol. 5, no. 2, pp. 59–70, 2021.
ISNAD Kaval, Kaan Eray. “İçecek Sektöründeki Firmaların Hirose Yöntemiyle Marka Değerinin Hesaplanması”. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar 5/2 (December 2021), 59-70.
JAMA Kaval KE. İçecek Sektöründeki Firmaların Hirose Yöntemiyle Marka Değerinin Hesaplanması. SOMI. 2021;5:59–70.
MLA Kaval, Kaan Eray. “İçecek Sektöründeki Firmaların Hirose Yöntemiyle Marka Değerinin Hesaplanması”. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, vol. 5, no. 2, 2021, pp. 59-70.
Vancouver Kaval KE. İçecek Sektöründeki Firmaların Hirose Yöntemiyle Marka Değerinin Hesaplanması. SOMI. 2021;5(2):59-70.