Research Article
BibTex RIS Cite

COVID-19 SÜRECİNDE TEZ ÇALIŞMASI DENEYİMİ

Year 2022, Volume: 25 Issue: 1, 47 - 58, 20.03.2022
https://doi.org/10.18490/sosars.1090607

Abstract

Tüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19 küresel salgınında toplumsal araştırmalar kimi zaman askıya alındı, kimi zamansa sil baştan tasarlandı. Araştırmacılar, araştırma pratiklerinde teknolojinin rolünün artırıldığı alternatif yollarla veriye ulaşmaya çalıştılar. Araştırmacıların geliştirdiği yeni stratejiler kalıcılaşmaya, norm halini almaya başladı. Öyle görünüyor ki yeni normalde yeni tehditler ve fırsatlarla hiçbir şey eskisi gibi ol(a)mayacak. Bu makalenin araştırmacısı nitel araştırma yöntemi ile yürüttüğü “Sağlık Meslek Grupları Eğitiminde Mesleklerarası Eğitim (MAE) ve Mesleklerarası İşbirliğine (MAİ) Yönelik Paydaş Görüşleri” adlı doktora tez çalışması sürecindeki deneyimlerini ve öğrenmelerini kendi perspektifinden aktarmaktadır. COVID-19 küresel salgını veri toplama sürecinde olan araştırmacıya pratik, etik, yöntemsel güçlükler yaşatmıştır. Araştırmacı ve araştırmanın katılımcılarının sağlık alanından olması nedeniyle sağlık hizmet sunumu önceliği göz önünde bulundurularak veri toplama süreci bir süre ertelenmiştir. Sağlık çalışanlarının iş yükü artışı, ani görevlendirmeler, yaşanan psiko-sosyal olumsuzluklar araştırma sorusu açısından mevcut bağlamın değişmesine neden olmuştur. Hizmet sunumunun önceliği, çocuk bakımı sorumluluğu, mesai ve mesai dışı çalışma saati ayrımının ortadan kalkması gibi nedenler, araştırma sürecinin planlandığı gibi sürdürülmesi açısından güçlük teşkil etmiştir. Araştırmacı, araştırma süreçlerinde yaşadığı zorluklara yönelik stratejiler geliştirmiş, deneyimlerini öğrenme fırsatlarına dönüştürmüştür. Araştırmacının yıllar sonra küresel salgın gibi özel bir dönemde kendini sağlık hizmet sunumunun içinde bulması, tez çalışmasının odak noktası olan mesleklerarası işbirliklerini gözlemleme fırsatı yakalaması, ayrıca daha önce birlikte çalışmayı deneyimlemediği farklı sağlık çalışanlarından oluşan bir ekibin üyesi oluvermesi güdüleyici ve eşsiz bir kazanım yaşamasına neden olmuştur.

References

  • Archibald, M. M., Ambagtsheer, R. C., Casey, M. G. ve Lawless, M. (2019). Using Zoom Videoconferencing For Qualitative Data Collection: Perceptions And Experiences Of Researchers And Participants. International Journal of Qualitative Methods, 18, DOI: 1609406919874596.
  • Boland, J., Banks, S., Krabbe, R., Lawrence, S., Murray, T., Henning, T. ve Vandenberg, M. (2021). A COVID-19-era rapid review: using Zoom and Skype for qualitative group research. Public Health Research & Practice, 1-9.
  • Carter, S. M., Shih, P., Williams, J., Degeling, C. ve Mooney-Somers, J. (2021). Conducting Qualitative Research Online: Challenges and Solutions. The Patient-Patient-Centered Outcomes Research, 1-8.
  • Dodds, S. ve Hess, A. C. (2020). Adapting research methodology during COVID-19: lessons for transformative service research. Journal of Service Management.
  • Eckert, J. (2020). Shoot! Can We Restart the Interview?”: Lessons From Practicing “Uncomfortable Reflexivity. International Journal of Qualitative Methods, 19, DOI: 1609406920963810.
  • Gray, L. M., Wong-Wylie, G., Rempel, G. R. ve Cook, K. (2020). Expanding qualitative research interviewing strategies: Zoom video communications. The Qualitative Report, 25(5), 1292-1301.
  • Helliwell, J. A., Bolton, W. S., Burke, J. R., Tiernan, J. P., Jayne, D. G. ve Chapman, S. J. (2020). Global academic response to COVID‐19: Cross‐sectional study. Learned Publishing, 33(4), 385-393.
  • Marinoni, G., Van’t Land, H. ve Jensen, T. (2020). The impact of Covid-19 on higher education around the world. IAU Global Survey Report.
  • Moises Jr, C. (2020). Online data collection as adaptation in conducting quantitative and qualitative research during the COVID-19 pandemic. European Journal of Education Studies, 7(11).
  • Moore, T., McKee, K. ve McCoughlin, P. (2015). Online focus groups and qualitative research in the social sciences: their merits and limitations in a study of housing and youth. People, Place and Policy Online, 9(1), 17-28.
  • Patton, M. Q. (2014). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice. London: Sage publications.
  • Tremblay, S., Castiglione, S., Audet, L. A., Desmarais, M., Horace, M. ve Peláez, S. (2021). Conducting Qualitative Research to Respond to COVID-19 Challenges: Reflections for the Present and Beyond. International Journal of Qualitative Methods, 20, DOI: 16094069211009679.
  • Yıldız, M., Kozanhan, B. ve Afşar, B. COVID-19 Pandemi Döneminde Online Bilimsel Eğitim ve Kongrelerin Etkinliğinin Değerlendirilmesi: Anket Çalışması. Acta Medica Nicomedia, 4(3), 77-82.
Year 2022, Volume: 25 Issue: 1, 47 - 58, 20.03.2022
https://doi.org/10.18490/sosars.1090607

Abstract

References

  • Archibald, M. M., Ambagtsheer, R. C., Casey, M. G. ve Lawless, M. (2019). Using Zoom Videoconferencing For Qualitative Data Collection: Perceptions And Experiences Of Researchers And Participants. International Journal of Qualitative Methods, 18, DOI: 1609406919874596.
  • Boland, J., Banks, S., Krabbe, R., Lawrence, S., Murray, T., Henning, T. ve Vandenberg, M. (2021). A COVID-19-era rapid review: using Zoom and Skype for qualitative group research. Public Health Research & Practice, 1-9.
  • Carter, S. M., Shih, P., Williams, J., Degeling, C. ve Mooney-Somers, J. (2021). Conducting Qualitative Research Online: Challenges and Solutions. The Patient-Patient-Centered Outcomes Research, 1-8.
  • Dodds, S. ve Hess, A. C. (2020). Adapting research methodology during COVID-19: lessons for transformative service research. Journal of Service Management.
  • Eckert, J. (2020). Shoot! Can We Restart the Interview?”: Lessons From Practicing “Uncomfortable Reflexivity. International Journal of Qualitative Methods, 19, DOI: 1609406920963810.
  • Gray, L. M., Wong-Wylie, G., Rempel, G. R. ve Cook, K. (2020). Expanding qualitative research interviewing strategies: Zoom video communications. The Qualitative Report, 25(5), 1292-1301.
  • Helliwell, J. A., Bolton, W. S., Burke, J. R., Tiernan, J. P., Jayne, D. G. ve Chapman, S. J. (2020). Global academic response to COVID‐19: Cross‐sectional study. Learned Publishing, 33(4), 385-393.
  • Marinoni, G., Van’t Land, H. ve Jensen, T. (2020). The impact of Covid-19 on higher education around the world. IAU Global Survey Report.
  • Moises Jr, C. (2020). Online data collection as adaptation in conducting quantitative and qualitative research during the COVID-19 pandemic. European Journal of Education Studies, 7(11).
  • Moore, T., McKee, K. ve McCoughlin, P. (2015). Online focus groups and qualitative research in the social sciences: their merits and limitations in a study of housing and youth. People, Place and Policy Online, 9(1), 17-28.
  • Patton, M. Q. (2014). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice. London: Sage publications.
  • Tremblay, S., Castiglione, S., Audet, L. A., Desmarais, M., Horace, M. ve Peláez, S. (2021). Conducting Qualitative Research to Respond to COVID-19 Challenges: Reflections for the Present and Beyond. International Journal of Qualitative Methods, 20, DOI: 16094069211009679.
  • Yıldız, M., Kozanhan, B. ve Afşar, B. COVID-19 Pandemi Döneminde Online Bilimsel Eğitim ve Kongrelerin Etkinliğinin Değerlendirilmesi: Anket Çalışması. Acta Medica Nicomedia, 4(3), 77-82.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sociology
Journal Section Articles
Authors

Bürge Atılgan This is me 0000-0002-2800-4957

Sevgi Turan This is me 0000-0001-9287-0641

Publication Date March 20, 2022
Submission Date December 15, 2021
Published in Issue Year 2022 Volume: 25 Issue: 1

Cite

APA Atılgan, B., & Turan, S. (2022). COVID-19 SÜRECİNDE TEZ ÇALIŞMASI DENEYİMİ. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, 25(1), 47-58. https://doi.org/10.18490/sosars.1090607

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Sosyoloji Araştırmaları Dergisi / Journal of Sociological Research

SAD / JSR