The main objective of this study is to indicate the
perspectives of the secondary school students who read these two types of
novels (literary and popular). The problem status of this study is defined as:
“How do the students, who read the two different types of novels (literary,
popular) think about the novels?” This study has a depictive design. The target
of the population of the study composes of the 9, 10, 11 and 12 grade students
who study at Bursa Ertuğrul Gazi and Nuri Erbak Anatolian High Schools in
2015-2015 and the sampling composes of 120 students. A 27 question survey is
formed in order to collect data applied to the 120 students. The data collected
is analyzed in SPSS program and the frequency distribution and percentages are
defined. According to the findings reached with the study, it is defined that
popular novel is more favored and loved type of novel among the students.
Bu çalışmanın temel amacı, iki
farklı roman türü (popüler, edebî)’ne ait romanları okuyan ortaöğretim
öğrencilerinin bu romanlar hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Çalışmanın
problem durumu “İki farklı roman türüne ait romanları okuyan öğrencilerin okudukları
romanlar hakkındaki düşünceleri nasıldır?” şeklinde belirlenmiştir. Araştırma
tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini, 2015-2016
öğretim yılında Bursa Ertuğrul Gazi Anadolu Lisesi ve Nuri Erbak Anadolu
Lisesinde 9, 10, 11 ve 12’nci sınıfta öğrenim gören öğrenciler; örneklemini ise
120 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya yönelik veri toplamak amacıyla 27
sorudan oluşan bir anket geliştirilmiş ve 120 öğrenciye uygulanmıştır. Toplanan
veriler SPSS programında analiz edilerek frekans dağılımları ve yüzdelikleri
belirlenmiştir. Çalışma sonunda ulaşılan bulgulara göre, popüler romanın
öğrenciler arasında daha fazla tercih edilen ve sevilen bir roman türü olduğu
belirlenmiştir.
Subjects | Creative Arts and Writing |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.