In many source, human voice is believed to be first
and the most important musical instrument. Technical skills are achieved in
education process effect to quality of this great instrument. Therefore, although
singing skill is an innate ability, voice educate for artistic purpose that’s
spesialistic scope. In this research, methods of improve to technical skills
are taken in process of voice education and effect to process of using to
visual material are examined with this method. Furthermore, in order to get
views of the students who study in Uludağ University Fine Arts Education
Department and Performing Arts Department, and trained in voice training (20
students) different questions were ask, and the results were analyzed. As a
result of the research; it has become clear that voice educators need to have
basic knowledge about the physiology and anatomy of human voice in order to
transfer abstract thoughts and desires to more concrete realities during the
education process and to use visual material in transmitting this information
to the students.
Pek çok kaynakta belirtildiği gibi, insan sesi, ilk ve
en önemli müzikal çalgı olarak düşünülmektedir. Bu mükemmel çalgının
kalitesini, eğitim sürecinde kazanılan teknik beceriler doğrudan
etkilemektedir. Bu nedenle, şarkı söyleme becerisi doğuştan getirilen bir
yetenek olmasına karşın, sesin sanatsal amaçlar için eğitilmesi, müzik
eğitiminin kendine özgü ilkeleri olan zor ve uzmanlık gerektiren alanlarından
biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu araştırmada; genel tarama modeli
kullanılmış olup, ses eğitimi sürecinde teknik becerileri geliştirmeye yönelik
kullanılan yöntemler ele alınmış ve bu yöntemlerle birlikte görsel
materyallerin kullanılmasının süreçteki etkisi irdelenmiştir. Araştırma izlenen
yöntem ve verilerin niteliği açısından betimsel bir çalışmadır. Konuya ilişkin
öğrencilerin görüşlerini ortaya koymak amacıyla Uludağ Üniversitesi Güzel
Sanatlar Eğitimi Bölümü ve Sahne Sanatları Bölümlerinde eğitim gören ve ses
eğitimi dersi alan 20 öğrenciye çeşitli uygulamalarla birlikte sorular
yöneltilmiş, alınan yanıtlar istatistiksel olarak değerlendirilip
yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda; ses
eğitimcilerinin eğitim sürecinde soyut düşünce ve isteklerini daha somut
gerçekliklere aktarabilmesi için insan sesinin fizyolojisi ve anatomisi
hakkında temel bilgiye sahip olmaları gerektiği ve bu bilgilerin öğrencilere
aktarılmasında görsel materyal kullanmasının faydalı olacağı ortaya çıkmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.