Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) hafiften şiddetliye
kadar karmaşık gelişimsel bozukluklar için kullanılan yelpaze terimidir. Bu
gelişimsel bozukluklar sosyal iletişimde yetersizlik, tekrarlayıcı ve
sterotipik davranışlara neden olmaktadır (APA, 2013). Alandaki araştırmalar
OSB’li çocukların teknolojiye olan bu ilgisini ortaya koymuştur. Bu ilgi
gelecek vaat eden müdahale modellerinin oluşturulmasında imkan sağlayabilir
(Annaz et al., 2012; Klin et al., 2009; Fong et al., 2003). Bu çalışma OSB’nin
yol açtığı sınırlılıklara uygun ürün yaratmak için tasarımın nasıl yapılması ve
teknolojinin nasıl kullanılması gerektiği araştırmasını kapsamaktadır. OSB’nin
yüksek yaygınlık oranları göz önüne alındığında, bu araştırma bir risk
değerlendirme cihazının metodolojisini ve tasarımını sunmaktadır. Bu cihaz 3-4
yaş aralığındaki çocukların ilgisini çekmeyi ve testlerde düşük puan alan
çocukları teşhise yönlendirmeyi hedeflemektedir. Cihazın içindeki testler
OSB’li çocuklarla tipik gelişim gösteren çocuklar arasındaki farklılıkları
Zihin Kuramı testleriyle saptamaya yönelik tasarlanmıştır. Araştırma kapsamında
cihazın prototipinin iki boyutlu illüstrasyonları, arayüz tasarımları ve dış
kabuk tasarımı alandaki araştırma verilerine uygun olarak yapılmıştır.
ara-yüz tasarımı ürün tasarımı otizm spektrum bozukluğu risk değerlendirme cihazı 3 boyutlu baskı
Autism Spectrum Disorder (ASD) is an umbrella term for a spectrum of
complex developmental disorders resulting in deficits in social communication
and repetitive and stereotyped behaviors (APA, 2013). Research in the area
revealed that young children with ASD are interested in technology. This
preference for technology may lead to promising intervention models (Annaz et
al., 2012; Klin et al., 2009; Fong et al., 2003). This paper includes research
into how to design and use technology to create suitable products for deficits
of ASD. With all the concern over the high prevalence ratios of ASD, this study
presents the methodology and design of a risk assessment device, which aims to
capture the interest of children with ASD aged 3-4, and direct children who score
low on the tests towards a diagnosis. The tests in the device are designed to
detect differences with ToM tests between ASD and typically developing (TD)
children. In the scope of the paper, 2D illustrations, interface design, and
outer shell design of the device are created in compliance with the research
data in the field.
interface design product design 3D printing autism spectrum disorder risk assessment device 3D printing
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Psychology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.