Research Article
BibTex RIS Cite

The Relationship between the Well-Being and Music Performance Anxiety of Pre-service Music Teachers

Year 2021, , 499 - 525, 31.01.2021
https://doi.org/10.21550/sosbilder.735578

Abstract

The research was carried out to determine the effect of the well-being of pre-service music teachers on the level of anxiety they may encounter during the stage performances. For this purpose, the well-being and music performance anxieties (MPA) of the pre-service music teachers were examined, and the relationship between the two situations was revealed. A total of 86 students (girls n= 51, boys n=35), educating in the Department of Music Education at Bursa Uludağ University Faculty of Education, participated in the study. Data were collected with Student Demographic Information Form, Perma Well-being Scale and Kenny Music Performance Anxiety Inventory (KMPAI). To analyze the relationship between PERMA and KMPAI scores by gender, t-test and to analyze the relationship between PERMA and KMPAI scores by education years, ANOVA was used. Pearson correlation coefficient was calculated to determine the relationship between PERMA and KMPAI scores. While there is no significant difference in the well-being and music performance anxiety of pre-service music teachers according to gender, and education year, a negative significant relationship was found between the PERMA general scores and all sub-dimensions scores with KMPKE. At the end of the investigation suggestions for the solution of the problem have been presented.

References

  • Abel, J. & Larkin, T. K. (1990). Anticipation of performance among musicians: physiological arousal, confidence, and state-anxiety. Psychology of Music, 18(2), 171-182.
  • Ateş, B. (2016). Üniversite öğrencilerinde akademik başarının yordayıcısı olarak psikolojik iyi oluş ve sosyal yetkinlik. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59), 1203-1214.
  • Aydın, B. & İşgörür, Ü. (2018). Ortaokul ve lise düzeyinde öğrenim gören konservatuvar öğrencilerinin müzik performans kaygılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, (7), 1-20.
  • Baydağ, C. & Alpagut, U. (2016). Müzik eğitimi bölümü ve konservatuvar öğrencilerinin sahne / performans kaygısı açısından karşılaştırılması (pilot çalışma). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(44), 857-864.
  • Baydağ, C. & Bolat Başoğlu, M. (2018). Müzik eğitimi perspektifinde performans kaygısına genel bir bakış. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 5(25), 2204-2212.
  • Brotons, M. (1994). Effects of performing conditions on music performance anxiety and performance quality. Journal of Music Therapy, 31(1), 63-81.
  • Butler, J. & Kern, L. M. (2016). The PERMA-profiler: a brief multidimensional measure of flourishing. International Journal of Wellbeing, 6(3), 1-48.
  • Cemali, M. (2017). Müzik bölümü lisans öğrencilerinde performans kaygısına neden olan faktörlerin belirlenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Çevik Kılıç, D. B. (2018). An investigation of music teacher candidates’ performance anxiety levels in piano examinations. Journal of Education and Learning, 7(1), 299-308.
  • Çırakoğlu, O. C. (2013). Sahnedeki düşman: müzisyenlerde performans kaygısı üzerine bir gözden geçirme. Başkent Üniversitesi Türk Psikoloji Yazıları, 16(32), 95-104.
  • Çimen, G. (2001). Konser kaygısı. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 125-133.
  • Dağ, A., Korkutata, A., Özavcı, R. (2019). Sportif etkinlik işletmelerinde çalışan personelin öznel iyi oluş düzeyleri ile yaşam doyumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Spor Egzersiz & Antrenman Bilimi Dergisi, 5(3), 154-162.
  • Dempsey, E. & Comeau, G. (2019). Music performance anxiety and self-efficacy in young musicians: effects of gender and age. Music Performance Research, 9, 60-79.
  • Demirci, İ, Ekşi, H., Dinçer, D., Kardaş, S. (2017). Beş boyutlu iyi oluş modeli: Perma ölçeği Türkçe formunun geçerlik ve güvenirliği. The Journal of Happiness & Well-Being, 5(1), 60-77.
  • Deniz, J. (1998). Mesleki müzik eğitimi öğrencilerinin konser kaygılarının cinsiyet, kişilik ve okul değişkenleri açısından incelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(10), 75-82.
  • Dilmaç, B. & Bozgeyikli, H. (2009). Öğretmen adaylarının öznel iyi olma ve karar verme stillerinin incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 171-187.
  • D’raven, L. L. & Pasha-Zaidi, N. (2016). Using the PERMA model in the United Arab Emirates. Social Indicators Research, 125(3), 905-933.
  • Dobos, B., Piko, B. F., Kenny, D. T. (2019). Music performance anxiety and its relationship with social phobia and dimensions of perfectionism. Research Studies in Music Education, 41(3), 310-326.
  • Erdoğan, F. (2020, Nisan 25). İyi oluş nedir?. https://fatierdogan.com/psikolojik-iyi-olus.
  • Eryılmaz, A. & Ercan, L. (2011). Öznel iyi oluşun cinsiyet, yaş grupları ve kişilik özellikleri açısından incelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(36), 139-151.
  • Fehm, L. & Schmidt, K. (2006). Performance anxiety in gifted adolescent musicians. Journal of Anxiety Disorders, 20(1), 98-109.
  • Forgeard, M. J. C., Jayawickreme, E., Kern, M., Seligman, M. E. P. (2011). Doing the right thing: measuring well-being for public policy. International Journal of Wellbeing, 1(1), 79-106.
  • Gidergi Alptekin, A. (2012). Müzik performans anksiyetesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 137-148.
  • Girgin, D. (2017). The relations among musical instrument performance self-efficacy, self-esteem and music performance anxiety in pre-service music teachers. Educational Research and Review, 12(11), 611-616.
  • Gündoğdu, R. & Yavuzer, Y. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri ve psikolojik ihtiyaçlarının incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 115-131.
  • Jelen, B. (2010). Müzik öğretmeni adaylarının müzik performans kaygısı ve piyano performans öz yeterlik düzeylerinin incelenmesi. İdil Sanat Dergisi, 6(39), 3389-3414.
  • Kenny, T. D. & Osborne, S. M. (2006). Music performance anxiety: new insights from young musicians volume. Advances in Cognitive Psychology, 2(2-3), 103-11.
  • Kabakçı, C. (2016). Sahne performansı kaygısında farkındalık ve mücadele. Sahne ve Müzik Eğitim-Araştırma e-Dergisi, (3), 86-96.
  • Kafadar, A. (2009). Piyanistler örneğinde müzisyenlere özgü performans anksiyetesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • Karakulak Özkan, K. (2020, Nisan 27). Kaygı (anksiyete). http://www.sokrates-psikiyatri.com.tr/index.php/makaleler/detay/18.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koç, M. & Keklik, İ. (2020). Hacettepe Üniversitesi’nde çalışan araştırma görevlilerinin psikolojik iyi oluş düzeylerinin yordanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 107-119.
  • Köknel, Ö. (1982). Kaygıdan mutluluğa kişilik. Altın Kitaplar Matbaası.
  • Myers, J. E., Sweeney, T. J., Witmer, J. M. (2000). The wheel of wellness counseling for wellness: a holistic model for treatment planning. Journal of Counseling & Development, 78, 251-266.
  • Nigar, F. (2014). Ortaokul öğrencileri ile yatılı bölge ortaokul öğrencilerinin öznel iyi oluş ve temel psikolojik ihtiyaçlar düzeyinin karşılaştırması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Tokat: Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Onuray Eğilmez, H. (2015). Pre-service music teachers’ piano performance self-efficacy belief inversely related to musical performance anxiety levels. Educational Research and Reviews, 10(18), 2558-2567.
  • Özevin Tokinan, B. (2013). Kenny müzik performans kaygısı envanterini Türkçe’ye uyarlama çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 14(1), 53-65.
  • Özevin Tokinan, B. (2014). Öğretmen adaylarının müzik performans kaygılarının bireysel özellikler bakımından incelenmesi. NWSA-Fine Arts, 9(2), 84-100.
  • Özgür, C. (2017). Sahne performansında dikkat kaybı, stres ve kaygıya yönelik psikolojik yöntemler. Konservatoryum, 4(1), 21-41.
  • Öztürk, A. & Siviş Çetinkaya, R. (2015). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri ile tinsellik, iyimserlik, kaygı ve olumsuz duygu düzeyleri arasındaki ilişki. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 42(42), 335-356.
  • Perma (2020, Nisan 26). Perma theory of well-being and Perma workshops. https://ppc.sas.upenn.edu/learn-more/perma-theory-well-being-and-perma-workshops.
  • Piji Küçük, D. (2010). Müzik öğretmeni adaylarının sınav kaygısı, benlik saygısı ve çalgı başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 37-50.
  • Rae, G. & McCambridge, K. (2004). Correlates of performance anxiety in practical music exams. Psychology of Music, 32(4), 432-439.
  • Sadler, M. & Miller, J. C. (2010). Performance anxiety: a longitudinal study of the roles of personality and experience in musicians. Social Psychological and Personality Science, 1(3), 280-287.
  • Seligman, E. P. M. (2011). Flourish: a visionary new understanding of happiness and well-being. Free Press. Studer, R., Danuser, B., Hildebrandt, H., Arial, M., Gomez, P. (2011). Hyperventilation complaints in musical performance anxiety among classical music students. Journal of Psychosomatic Research, 70(6), 557-564.
  • Tamborrino, R. A. (2001). An examination of performance anxiety associated with solo performance of college-level music majors. Dissertation Abstracts International Section A: Humanities and Social Sciences, 62(5-A), 1636.
  • Tay, L. Tan, K., Diener, E., Gonzalez, E. (2012). Social relations, health behaviors, and health outcomes: a survey and synthesis. Applied Psychology: Health and Well-being, 5(1), 28-78.
  • Teztel, G. & Aşkın, C. (2007). Sahne heyecanının Türk müzisyenler arasındaki yaygınlığı ve çözüm yöntemleri. İtüdergisi / B Sosyal Bilimler, 4(2), 3-10.
  • Topoğlu, O. (2014). Musical performance anxiety: relations between personal features and state anxiety levels of pre-service music teachers. International Online Journal of Educational Sciences, 6(2), 337-348.
  • Tuzgöl Dost, M. (2004). Üniversite öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri. (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tümkaya, S. (2011). Humor styles and socio-demographic variables as predictors of subjective well-being of Turkish university students. Education and Science, 36(160), 158-170.
  • Türköz, S. & Şahin Kıralp, F. S. (2019). Öğretmen adaylarının öznel iyi oluş, algılanan sosyal destek ve kendini saklama düzeylerinin incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(2), 51-66.
  • van Kemenade J. F., van Son M. J., van Heesch N. C. (1995). Performance anxiety among professional musicians in symphonic orchestras: a self-report study. Psychological Reports, 77(2), 555-562.
  • Yağışan, N. (2009). A survey of music performance anxiety among Turkish music students. Turkish Journal of Music Education, 2(1), 2-11.
  • Yöndem, Z. D. (2007). Performance anxiety, dysfunctional attitutes and gender in university music students. Social Behavior and Personality An International Journal, 35(10), 1415-1426.

MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ İYİ OLUŞLARI İLE MÜZİK PERFORMANS KAYGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Year 2021, , 499 - 525, 31.01.2021
https://doi.org/10.21550/sosbilder.735578

Abstract

Araştırma, müzik öğretmeni adaylarının iyi oluşlarının sahne performansları sırasında karşılaşabilecekleri kaygı düzeyine etkisini saptamak amacıyla yapılmıştır. Bu doğrultuda müzik öğretmeni adaylarının iyi oluş ve müzik performans kaygıları (MPK) incelenmiş, her iki durum arasındaki ilişki ortaya konmuştur. Araştırmaya Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalında eğitim alan (kız n=51, erkek n=35) 86 öğrenci katılmıştır. Veriler Öğrenci Demografik Bilgi Formu, İyi Oluş Ölçeği (PERMA) ve Kenny Müzik Performans Kaygısı Envanteri (KMPKE) ile toplanmıştır. PERMA, KMPKE puanlarının cinsiyete göre ilişkisinin analizinde t-testi, PERMA ve KMPKE puanlarının öğrenim yıllarına göre ilişkisinin analizindeyse ANOVA kullanılmıştır. PERMA ve KMPKE puanları arasındaki ilişki ile PERMA arasındaki ilişkinin belirlenmesi içinse Pearson Korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Müzik öğretmeni adaylarının iyi oluş ve müzik performans kaygılarında cinsiyete, öğrenim yılına göre anlamlı fark tespit edilemezken, PERMA genel puanı ve tüm alt boyutları ile KMPKE puanları arasında negatif yönlü ve anlamlı ilişki bulunmuştur. Çalışma sonunda sorunun çözümüne ilişkin öneriler sunulmuştur.

References

  • Abel, J. & Larkin, T. K. (1990). Anticipation of performance among musicians: physiological arousal, confidence, and state-anxiety. Psychology of Music, 18(2), 171-182.
  • Ateş, B. (2016). Üniversite öğrencilerinde akademik başarının yordayıcısı olarak psikolojik iyi oluş ve sosyal yetkinlik. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59), 1203-1214.
  • Aydın, B. & İşgörür, Ü. (2018). Ortaokul ve lise düzeyinde öğrenim gören konservatuvar öğrencilerinin müzik performans kaygılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, (7), 1-20.
  • Baydağ, C. & Alpagut, U. (2016). Müzik eğitimi bölümü ve konservatuvar öğrencilerinin sahne / performans kaygısı açısından karşılaştırılması (pilot çalışma). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(44), 857-864.
  • Baydağ, C. & Bolat Başoğlu, M. (2018). Müzik eğitimi perspektifinde performans kaygısına genel bir bakış. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 5(25), 2204-2212.
  • Brotons, M. (1994). Effects of performing conditions on music performance anxiety and performance quality. Journal of Music Therapy, 31(1), 63-81.
  • Butler, J. & Kern, L. M. (2016). The PERMA-profiler: a brief multidimensional measure of flourishing. International Journal of Wellbeing, 6(3), 1-48.
  • Cemali, M. (2017). Müzik bölümü lisans öğrencilerinde performans kaygısına neden olan faktörlerin belirlenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Çevik Kılıç, D. B. (2018). An investigation of music teacher candidates’ performance anxiety levels in piano examinations. Journal of Education and Learning, 7(1), 299-308.
  • Çırakoğlu, O. C. (2013). Sahnedeki düşman: müzisyenlerde performans kaygısı üzerine bir gözden geçirme. Başkent Üniversitesi Türk Psikoloji Yazıları, 16(32), 95-104.
  • Çimen, G. (2001). Konser kaygısı. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 125-133.
  • Dağ, A., Korkutata, A., Özavcı, R. (2019). Sportif etkinlik işletmelerinde çalışan personelin öznel iyi oluş düzeyleri ile yaşam doyumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Spor Egzersiz & Antrenman Bilimi Dergisi, 5(3), 154-162.
  • Dempsey, E. & Comeau, G. (2019). Music performance anxiety and self-efficacy in young musicians: effects of gender and age. Music Performance Research, 9, 60-79.
  • Demirci, İ, Ekşi, H., Dinçer, D., Kardaş, S. (2017). Beş boyutlu iyi oluş modeli: Perma ölçeği Türkçe formunun geçerlik ve güvenirliği. The Journal of Happiness & Well-Being, 5(1), 60-77.
  • Deniz, J. (1998). Mesleki müzik eğitimi öğrencilerinin konser kaygılarının cinsiyet, kişilik ve okul değişkenleri açısından incelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(10), 75-82.
  • Dilmaç, B. & Bozgeyikli, H. (2009). Öğretmen adaylarının öznel iyi olma ve karar verme stillerinin incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 171-187.
  • D’raven, L. L. & Pasha-Zaidi, N. (2016). Using the PERMA model in the United Arab Emirates. Social Indicators Research, 125(3), 905-933.
  • Dobos, B., Piko, B. F., Kenny, D. T. (2019). Music performance anxiety and its relationship with social phobia and dimensions of perfectionism. Research Studies in Music Education, 41(3), 310-326.
  • Erdoğan, F. (2020, Nisan 25). İyi oluş nedir?. https://fatierdogan.com/psikolojik-iyi-olus.
  • Eryılmaz, A. & Ercan, L. (2011). Öznel iyi oluşun cinsiyet, yaş grupları ve kişilik özellikleri açısından incelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(36), 139-151.
  • Fehm, L. & Schmidt, K. (2006). Performance anxiety in gifted adolescent musicians. Journal of Anxiety Disorders, 20(1), 98-109.
  • Forgeard, M. J. C., Jayawickreme, E., Kern, M., Seligman, M. E. P. (2011). Doing the right thing: measuring well-being for public policy. International Journal of Wellbeing, 1(1), 79-106.
  • Gidergi Alptekin, A. (2012). Müzik performans anksiyetesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 137-148.
  • Girgin, D. (2017). The relations among musical instrument performance self-efficacy, self-esteem and music performance anxiety in pre-service music teachers. Educational Research and Review, 12(11), 611-616.
  • Gündoğdu, R. & Yavuzer, Y. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri ve psikolojik ihtiyaçlarının incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 115-131.
  • Jelen, B. (2010). Müzik öğretmeni adaylarının müzik performans kaygısı ve piyano performans öz yeterlik düzeylerinin incelenmesi. İdil Sanat Dergisi, 6(39), 3389-3414.
  • Kenny, T. D. & Osborne, S. M. (2006). Music performance anxiety: new insights from young musicians volume. Advances in Cognitive Psychology, 2(2-3), 103-11.
  • Kabakçı, C. (2016). Sahne performansı kaygısında farkındalık ve mücadele. Sahne ve Müzik Eğitim-Araştırma e-Dergisi, (3), 86-96.
  • Kafadar, A. (2009). Piyanistler örneğinde müzisyenlere özgü performans anksiyetesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • Karakulak Özkan, K. (2020, Nisan 27). Kaygı (anksiyete). http://www.sokrates-psikiyatri.com.tr/index.php/makaleler/detay/18.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koç, M. & Keklik, İ. (2020). Hacettepe Üniversitesi’nde çalışan araştırma görevlilerinin psikolojik iyi oluş düzeylerinin yordanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 107-119.
  • Köknel, Ö. (1982). Kaygıdan mutluluğa kişilik. Altın Kitaplar Matbaası.
  • Myers, J. E., Sweeney, T. J., Witmer, J. M. (2000). The wheel of wellness counseling for wellness: a holistic model for treatment planning. Journal of Counseling & Development, 78, 251-266.
  • Nigar, F. (2014). Ortaokul öğrencileri ile yatılı bölge ortaokul öğrencilerinin öznel iyi oluş ve temel psikolojik ihtiyaçlar düzeyinin karşılaştırması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Tokat: Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Onuray Eğilmez, H. (2015). Pre-service music teachers’ piano performance self-efficacy belief inversely related to musical performance anxiety levels. Educational Research and Reviews, 10(18), 2558-2567.
  • Özevin Tokinan, B. (2013). Kenny müzik performans kaygısı envanterini Türkçe’ye uyarlama çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 14(1), 53-65.
  • Özevin Tokinan, B. (2014). Öğretmen adaylarının müzik performans kaygılarının bireysel özellikler bakımından incelenmesi. NWSA-Fine Arts, 9(2), 84-100.
  • Özgür, C. (2017). Sahne performansında dikkat kaybı, stres ve kaygıya yönelik psikolojik yöntemler. Konservatoryum, 4(1), 21-41.
  • Öztürk, A. & Siviş Çetinkaya, R. (2015). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri ile tinsellik, iyimserlik, kaygı ve olumsuz duygu düzeyleri arasındaki ilişki. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 42(42), 335-356.
  • Perma (2020, Nisan 26). Perma theory of well-being and Perma workshops. https://ppc.sas.upenn.edu/learn-more/perma-theory-well-being-and-perma-workshops.
  • Piji Küçük, D. (2010). Müzik öğretmeni adaylarının sınav kaygısı, benlik saygısı ve çalgı başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 37-50.
  • Rae, G. & McCambridge, K. (2004). Correlates of performance anxiety in practical music exams. Psychology of Music, 32(4), 432-439.
  • Sadler, M. & Miller, J. C. (2010). Performance anxiety: a longitudinal study of the roles of personality and experience in musicians. Social Psychological and Personality Science, 1(3), 280-287.
  • Seligman, E. P. M. (2011). Flourish: a visionary new understanding of happiness and well-being. Free Press. Studer, R., Danuser, B., Hildebrandt, H., Arial, M., Gomez, P. (2011). Hyperventilation complaints in musical performance anxiety among classical music students. Journal of Psychosomatic Research, 70(6), 557-564.
  • Tamborrino, R. A. (2001). An examination of performance anxiety associated with solo performance of college-level music majors. Dissertation Abstracts International Section A: Humanities and Social Sciences, 62(5-A), 1636.
  • Tay, L. Tan, K., Diener, E., Gonzalez, E. (2012). Social relations, health behaviors, and health outcomes: a survey and synthesis. Applied Psychology: Health and Well-being, 5(1), 28-78.
  • Teztel, G. & Aşkın, C. (2007). Sahne heyecanının Türk müzisyenler arasındaki yaygınlığı ve çözüm yöntemleri. İtüdergisi / B Sosyal Bilimler, 4(2), 3-10.
  • Topoğlu, O. (2014). Musical performance anxiety: relations between personal features and state anxiety levels of pre-service music teachers. International Online Journal of Educational Sciences, 6(2), 337-348.
  • Tuzgöl Dost, M. (2004). Üniversite öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri. (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tümkaya, S. (2011). Humor styles and socio-demographic variables as predictors of subjective well-being of Turkish university students. Education and Science, 36(160), 158-170.
  • Türköz, S. & Şahin Kıralp, F. S. (2019). Öğretmen adaylarının öznel iyi oluş, algılanan sosyal destek ve kendini saklama düzeylerinin incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(2), 51-66.
  • van Kemenade J. F., van Son M. J., van Heesch N. C. (1995). Performance anxiety among professional musicians in symphonic orchestras: a self-report study. Psychological Reports, 77(2), 555-562.
  • Yağışan, N. (2009). A survey of music performance anxiety among Turkish music students. Turkish Journal of Music Education, 2(1), 2-11.
  • Yöndem, Z. D. (2007). Performance anxiety, dysfunctional attitutes and gender in university music students. Social Behavior and Personality An International Journal, 35(10), 1415-1426.
There are 55 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Psychology
Journal Section Articles
Authors

Hatice Onuray Eğilmez 0000-0002-4880-2200

Publication Date January 31, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Onuray Eğilmez, H. (2021). MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ İYİ OLUŞLARI İLE MÜZİK PERFORMANS KAYGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(40), 499-525. https://doi.org/10.21550/sosbilder.735578