Medya ve etik ilişkisi, medyanın denetlenemez gücü arttıkça daha çok çalışmanın konusu haline geliyor. Etikten yoksun günümüz dünyasının en acil arayışı etiktir. Bu sebeple medyayı etik kılmak, daha adil ve daha demokratik bir sosyal hayat için zaruridir. Peki medya etik olabilir mi? Bu makalede medyanın doğası gereği asla etik olamayacağına ve aslında hiçbir zaman da etik olmadığına dikkat çekilecektir. Etik adil olmaksa ve adil olmak da ancak yorumların çeşitliliğinde mümkünse; o vakit “medya ve etik” ifadesi sadece bir oksimorondur
“Media,” “and,” “Ethics”: An Analysis of Oxymoron Media and ethics interrelation has been subject to an ever extending range of studies. The most immediate need of our contemporary world which lacks ethics is probably a search for ethics. Therefore rendering the media ethical is necessary for a more just and more democratic social life. However can media be ethical? In this study it is emphasized that, media can not be ethical for inherent reasons and indeed had never been. If being ethical is being just, and if being just depends on the variety of the interpretations available then the expression of “media and ethics” is just an oxymoron
Primary Language | Turkish |
---|---|
Other ID | JA74SN82FY |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 12, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 12 Issue: 21 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.