BibTex RIS Cite

Cumhuriyet Dönemi Sosyo-Kültürel Değişim Üzerinde Türk Aydınının Etkisi (İsmail Hakkı Tonguç Örneği)

Year 2010, Volume: 11 Issue: 18, 111 - 124, 06.01.2010

Abstract

Köy Enstitüleri, Cumhuriyet’in modernleşme ve eğitim politikalarının en özgün örneklerindendir. Cumhuriyet projesinin ve onun felsefesinin toplumla buluşması ve mesleki ve niteliksel anlamda eğitimli yurttaşlar yetiştirilmesi konusunda önemli katkıları olan Köy Enstitülerine ilişkin birçok inceleme ve değerlendirme yapılmıştır. Çoğunlukla kapatılması bir hata olarak görülen köy enstitülerine, ilgili dönemde birçok aydın, fikirleri ve projeleri ile katkıda bulunmuştur. Bu aydınlardan biri de, bu çalışmada incelediğimiz gibi İsmail Hakkı Tonguçtur

References

  • ARAYICI, Ali,“Tonguç ve Eğitimbilim”, Çeşitli Yönleriyle Tonguç, (Yay. Haz: Mustafa Aydoğan), Köy Enstitüleri ve Çağdaş Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara 1999
  • BAŞARAN, Mehmet, Özgürleşme Eylemi; Köy Enstitüleri, İstanbul 1990.
  • GEDİKLİOĞLU, Şevket, Niçin Eğitmen Kursları ve Köy Enstitüleri, İdeal Matbaası, Ankara, 1970.
  • GEDİKLİOĞLU, Şevket, Evreleri, Getirdikler ve Yankılarıyla Köy Enstitüleri, İş Matbaacılık, Ankara 1971.
  • KİRBY F., Türkiye’de Köy Enstitüleri, İmece Yay, İstanbul, 1962.
  • Köy Enstitüsü Programları, Köy Enstitüleri ve Çağdaş Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara 2004
  • Köy Enstitüleri Amaçlar-İlkeler-Uygulamalar, Çağdaş Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara 1997
  • MARDİN, Şerif, Türk Modernleşmesi, İletişim Yay, İstanbul, 1995.
  • MENEKŞE N., Kapatılışlarının 50. Yılında Köy Enstitüleri Gerçeği, İzmir: Aday Basım, 2005.
  • ÖNEN, Engin, “Bir Toplumsal Olgu Olarak Köy Enstitüleri” abece, 51, (1990).
  • ÖZKUÇUR, Abdullah, “Köy Enstitülerinde İş Eğitimi ve Demokratik Eğitim”, Köy Enstitüleri Amaçlar İlkeler- Uygulamalar, (Yay Haz: Mustafa Aydoğan), Köy Enstitüleri ve Çağdaş Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara1997
  • TÜRKOĞLU, Pakize, Tonguç ve Enstitüleri, İş Bankası Yayınları, İstanbul 2004.
  • TÜRKOĞLU, Pakize, “50.Yılında Köy Enstitüleri”, abece, 52, (1990).
  • TÜRKOĞLU, Pakize, “Nasıl Bir Eğitim”, Çeşitli Yönleriyle Tonguç, (Yay. Haz: Mustafa Aydoğan), Köy Enstitüleri ve Çağdaş Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara 1999.

The Influence of Turkish Intellectuals on the Socio-Cultural Change of Repuclican Period (The Case of Ismail Hakki Tonguc)

Year 2010, Volume: 11 Issue: 18, 111 - 124, 06.01.2010

Abstract

The Influence of Turkish Intellectuals on the Socio-Cultural Change of Repuclican Period (The Case of Ismail Hakki Tonguc) Village Institutions is one of the most distinctive representative of modernization and education of the Republic of Turkey. There are many observations and assessments about the Village Institutions, which provided great contribution for educating the citizens qualitatively and quantitatively. They also helped the government meet the Republic's targets and philosophy together with Turkey's people. Along this period many intellectuals contributed to the Village Institutions, whose abolishment was accepted as a mistake, by means of their opinions and projects. One of these intellectuals is İsmail Hakkı Tonguç, as is indicated in this study.

References

  • ARAYICI, Ali,“Tonguç ve Eğitimbilim”, Çeşitli Yönleriyle Tonguç, (Yay. Haz: Mustafa Aydoğan), Köy Enstitüleri ve Çağdaş Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara 1999
  • BAŞARAN, Mehmet, Özgürleşme Eylemi; Köy Enstitüleri, İstanbul 1990.
  • GEDİKLİOĞLU, Şevket, Niçin Eğitmen Kursları ve Köy Enstitüleri, İdeal Matbaası, Ankara, 1970.
  • GEDİKLİOĞLU, Şevket, Evreleri, Getirdikler ve Yankılarıyla Köy Enstitüleri, İş Matbaacılık, Ankara 1971.
  • KİRBY F., Türkiye’de Köy Enstitüleri, İmece Yay, İstanbul, 1962.
  • Köy Enstitüsü Programları, Köy Enstitüleri ve Çağdaş Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara 2004
  • Köy Enstitüleri Amaçlar-İlkeler-Uygulamalar, Çağdaş Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara 1997
  • MARDİN, Şerif, Türk Modernleşmesi, İletişim Yay, İstanbul, 1995.
  • MENEKŞE N., Kapatılışlarının 50. Yılında Köy Enstitüleri Gerçeği, İzmir: Aday Basım, 2005.
  • ÖNEN, Engin, “Bir Toplumsal Olgu Olarak Köy Enstitüleri” abece, 51, (1990).
  • ÖZKUÇUR, Abdullah, “Köy Enstitülerinde İş Eğitimi ve Demokratik Eğitim”, Köy Enstitüleri Amaçlar İlkeler- Uygulamalar, (Yay Haz: Mustafa Aydoğan), Köy Enstitüleri ve Çağdaş Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara1997
  • TÜRKOĞLU, Pakize, Tonguç ve Enstitüleri, İş Bankası Yayınları, İstanbul 2004.
  • TÜRKOĞLU, Pakize, “50.Yılında Köy Enstitüleri”, abece, 52, (1990).
  • TÜRKOĞLU, Pakize, “Nasıl Bir Eğitim”, Çeşitli Yönleriyle Tonguç, (Yay. Haz: Mustafa Aydoğan), Köy Enstitüleri ve Çağdaş Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara 1999.
There are 14 citations in total.

Details

Other ID JA74UA62ST
Journal Section Articles
Authors

Hacer Çelik

Publication Date January 6, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 11 Issue: 18

Cite

APA Çelik, H. (2010). Cumhuriyet Dönemi Sosyo-Kültürel Değişim Üzerinde Türk Aydınının Etkisi (İsmail Hakkı Tonguç Örneği). Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(18), 111-124.