BibTex RIS Cite

Çağını Anlatan Bir Çocuk Edebiyatçısı : Gülten Dayıoğlu

Year 2005, Volume: 6 Issue: 8, 35 - 46, 01.06.2005

Abstract

Gülten Dayıoğlu’nun romanlarının iç evrimi toplumumuzun evrimini yansıtmaktadır. Geleneksel ve kırsal toplumun problemlerinden, kentlere göçün doğurduğu problemlere ve nihayet bilim ve bilgi toplumunun doğurduğu problemlere geçişi yazarın 1971’den 1990’lı yılların sonuna kadar yazdığı romanlarında takip edebiliriz. Dolayısıyla Gülten Dayıoğlu çağına tanıklık eden, yaşadığı dönemlerdeki değişmeleri takip eden ve bu değişmeleri eserlerinde yansıtan bir yazardır

References

  • BOURNEUR, Roland ve REAL Quellet (1989) Roman Dünyası ve İncele- mesi, çev. Hüseyin Gümüş, Ankara, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları.
  • DAYIOĞLU, Gülten (1984) Işın Çağı İnsanları, Ankara, Türkiye İş Banka- sı Kültür Yayınları.
  • DAYIOĞLU, Gülten (1992) Yeşil Kiraz, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • DAYIOĞLU, Gülten (1998) Parbat Dağının Esrarı, 5. Baskı, İstanbul, Altın Çocuk Kitapları.
  • DAYIOĞLU, Gülten (2000 a) Ben Büyüyünce, 10. Baskı, İstanbul, Altın Çocuk Kitapları.
  • DAYIOĞLU, Gülten (2000 b) Dört Kardeştiler, 11. Baskı, İstanbul, Altın Çocuk Kitapları.
  • DAYIOĞLU, Gülten (2000) Dünya Çocukların Olsa, 10.Baskı, İstanbul, Altın Çocuk Kitapları.
  • DAYIOĞLU, Gülten (2000 c) Fadiş, 23. Baskı, İstanbul, Altın Çocuk Kitapları.
  • DAYIOĞLU, Gülten (2000) Mo’nun Gizemi, 2. Baskı, İstanbul, Altın Kitaplar Yayınevi.
  • DAYIOĞLU, Gülten (2000) Sekizinci Renk, 7. Baskı, İstanbul, Altın Kitaplar Yayınevi.
  • DAYIOĞLU, Gülten (2000 d) Yurdumu Özledim, 10. Baskı, İstanbul, Altın Çocuk Kitapları.
  • STEVICK, Philip (1988), Roman Teorisi, çev. Sevim Kantarcıoğlu, Ankara, Gazi Üniversitesi Yayınları.
  • WELLEK, R. ve WARREN, A. (1993) Edebiyat Teorisi, çev. Ömer Faruk Huyugüzel, İzmir, Akademi Kitabevi.

A Child Literary Woman Who Makes Understand Her Age: Gülten Dayıoğlu

Year 2005, Volume: 6 Issue: 8, 35 - 46, 01.06.2005

Abstract

The evolution in the thems of the novels of Gülten Dayioglu shows and also reflects the evolution of the social life and public. The progress beginning with the problems of traditional and rural society, continuing with the troubles caused by the mass moving to cities from villages and of finaly meeting the science and information ages can easily be followed in Dayioglu's novels written between 1971 and end of 1990s. Gülten Dayioglu, thus, is an author witnessing, following up and reflecting her period and the evolutions in her novels.

References

  • BOURNEUR, Roland ve REAL Quellet (1989) Roman Dünyası ve İncele- mesi, çev. Hüseyin Gümüş, Ankara, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları.
  • DAYIOĞLU, Gülten (1984) Işın Çağı İnsanları, Ankara, Türkiye İş Banka- sı Kültür Yayınları.
  • DAYIOĞLU, Gülten (1992) Yeşil Kiraz, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • DAYIOĞLU, Gülten (1998) Parbat Dağının Esrarı, 5. Baskı, İstanbul, Altın Çocuk Kitapları.
  • DAYIOĞLU, Gülten (2000 a) Ben Büyüyünce, 10. Baskı, İstanbul, Altın Çocuk Kitapları.
  • DAYIOĞLU, Gülten (2000 b) Dört Kardeştiler, 11. Baskı, İstanbul, Altın Çocuk Kitapları.
  • DAYIOĞLU, Gülten (2000) Dünya Çocukların Olsa, 10.Baskı, İstanbul, Altın Çocuk Kitapları.
  • DAYIOĞLU, Gülten (2000 c) Fadiş, 23. Baskı, İstanbul, Altın Çocuk Kitapları.
  • DAYIOĞLU, Gülten (2000) Mo’nun Gizemi, 2. Baskı, İstanbul, Altın Kitaplar Yayınevi.
  • DAYIOĞLU, Gülten (2000) Sekizinci Renk, 7. Baskı, İstanbul, Altın Kitaplar Yayınevi.
  • DAYIOĞLU, Gülten (2000 d) Yurdumu Özledim, 10. Baskı, İstanbul, Altın Çocuk Kitapları.
  • STEVICK, Philip (1988), Roman Teorisi, çev. Sevim Kantarcıoğlu, Ankara, Gazi Üniversitesi Yayınları.
  • WELLEK, R. ve WARREN, A. (1993) Edebiyat Teorisi, çev. Ömer Faruk Huyugüzel, İzmir, Akademi Kitabevi.
There are 13 citations in total.

Details

Other ID JA75DM54HU
Journal Section Articles
Authors

Alev Sınar Çılgın This is me

Publication Date June 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Volume: 6 Issue: 8

Cite

APA Çılgın, A. S. (2005). Çağını Anlatan Bir Çocuk Edebiyatçısı : Gülten Dayıoğlu. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(8), 35-46.