Bu araştırmada klasik gitar edebiyatından uzman
görüşleri alınarak seçilen ulusal ve uluslararası başlangıç metotlarının
incelenerek analizinin yapılması, benzerlik ve farklılıkların ortaya konulması
ve yine uzman görüşleri doğrultusunda gitar eğitimine ilişkin yönlendirici yaklaşımların
belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada yöntem olarak tarama modeli
kullanılmış, üç ulusal ve üç uluslararası olmak üzere toplam altı başlangıç
metodu seçilmiştir. Bu metotlar, belirlenen değerlendirme ölçütlerine göre
analiz edilmiştir. Araştırmanın sonunda metot analizlerinden ve gitar
eğitimcilerine uygulanan görüşme formundan elde edilen veriler doğrultusunda
benzerlik ve farklılıkların ortaya konulduğu sonuçlar karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiş ve
öneriler geliştirilmiştir.
The aim of this research was to analyze the
chosen national and international classic guitar beginning methods by expert
opinions, to define similarities and differences, and to develop constructive
feedback for guitar education again considering the expert opinions. Survey
system was used as a part of the research project. The project involved
national and international beginning methods for classic guitar and six methods
were chosen via expert opinions as examples. The data was collected from
subject-related books, articles, thesis, internet, and library via literature
review and expert opinion forms were prepared to obtain the opinions of guitar
instructors regarding the beginning methods used in classic guitar education.
These methods were analyzed according to the evaluation criteria. In
conclusion, the data from method analyzes and expert opinion forms were
evaluated to define similarities and differences, and constructive feedback was
developed.
Classic Guitar Classic Guitar Education Classic Guitar Literature Classic Guitar Beginning Methods Method Analysis
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 19 Issue: 34 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.