Year 2019, Volume 20 , Issue 37, Pages 959 - 973 2019-07-31

PABLO CASALS’IN 20. YÜZYIL MÜZİK DÜNYASINA ETKİLERİ
Pablo Casals’ Effect on the 20th Century Music World

Serdar MAMAÇ [1]


Ünlü çellist Pablo Casals hakkında konuşulan çok fazla hikâye vardır. Güçlü kişiliği ile kendinden söz ettiren dâhiyi ve ardında bıraktıklarını daha iyi anlamak için yaşamına, çalışmalarına, düşüncelerine ve bunları ifade etme biçimine değinmek, yaptığı müziği daha iyi anlamaya ve yorumlamaya yarayacaktır. Casals, politik düşünceleriyle kitleler üzerinde etkili olmuş, yaptığı trio ve solo kayıtlarla arkasında büyük bir miras bırakmış ve genç yaşında J. S. Bach’ın Çello Süitlerini bulup tekrar müzik dünyasına kazandırmıştır. Öğretilerinden birçok ünlü çellist yararlanmış, çello çalmak bambaşka bir sanat haline gelmiştir. Literatür tarama tekniğiyle yapılan bu çalışma, Casals’ın müzik dünyasında bıraktığı etkilere değinmek ve çello hayatına getirdiği yenilikleri açıklamak amacındadır. Çalışmanın müzisyenler, özellikle çellistler için yol gösterici bir kaynak olması beklenmektedir.

There are so many stories told about great cellist Pablo Casals. In order to understand his genius, interpret his music, and appreciate the gifts he left behind, we need to refer to his life, his work, his ideas and the way that he expressed them. He influenced the masses with his political ideas, left a great legacy with his solo and trio recordings, and, after finding J. S. Bach’s Cello Suites at a young age, brought them back to musical life. Many famous cellists have benefited from his teachings, which changed the art of cello playing in important ways. The current study is the result of a review of the literature about Casals, in order to touch on his effects on the music world and to explain the innovations he brought to the life of the cello. The author hopes that this work will be a guiding resource for cellists and other musicians.

  • Adomeit, Matt. “ Pablo Casals and the Bach Cello Suites”. https://www.primephonic.com/ (Erişim Tarihi: 05.06.2018).
  • Casals, Pau. “United Nations Speech”. http://www.paucasals.orgI (Erişim Tarihi: 04.06.2018).
  • Cherniavsky, David (1952). “Teaching of the Cello”. The Musical Times, s. 398-400. http://www.jstor.org/ (Erişim Tarihi: 03.05.2018).
  • Eisenberg, Maurice (1943). “Casals and the Bach Suites”. Violins And Violinists, http://www.cello.org/ (Erişim Tarihi: 03.05.2018).
  • Garza, Hedda (1993). ‪Pablo Casals: Spanish Cellist and Conductor‬. New York: Chelsea House Publishers.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
  • Gerhardt, Alban. “Pablo Casals”. https://www.gramophone.co.uk/ (Erişim Tarihi: 01.06.2018).
  • Gökçen, Selma. “Revisiting Pablo Casals”. http://www.cello.org/ (Erişim Tarihi: 06.06.2018).
  • Orgel, Paul. “Thibaud, Cortot, Casals: Schumann & Mendelssohn Piano Trios”. https://www.pristineclassical.com/ (Erişim Tarihi:06.06.2018).
  • Salter, Lionel. “Cortot, Thibaud, Casals Trio Historic Recordings”. https://www.gramophone.co.uk/ (Erişim Tarihi: 04.05.2018).
  • Sanderson, Blair. “ J.S.Bach Six Cello Suites for Solo Cello”. https://www.allmusic.com/ (Erişim Tarihi: 12.04.2018).
  • Stowel, Robin (1999). The Cambridge Companion to the Cello. New York: Cambridge University Press.
  • Resim 1. Portrait of Pablo Casals, Jan Toorop, 1904. https://www.wikiart.org/ (Erişim Tarihi: 06.05.2018).
  • Resim 2. Portrait of Pablo Casals, Luis Quintanilla, 1957. http://www.museoreinasofia.es/ (Erişim Tarihi: 06.05.2018).
Primary Language tr
Subjects Social
Published Date Temmuz
Journal Section Articles
Authors

Orcid: 0000-0001-5400-4849
Author: Serdar MAMAÇ
Institution: YAŞAR ÜNİVERSİTESİ, SANAT VE TASARIM FAKÜLTESİ
Country: Turkey


Dates

Publication Date : July 31, 2019

Bibtex @research article { sosbilder434524, journal = {Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1302-2423}, eissn = {2564-6834}, address = {Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü 16059 Nilüfer-Görükle-Bursa}, publisher = {Bursa Uludağ University}, year = {2019}, volume = {20}, pages = {959 - 973}, doi = {10.21550/sosbilder.434524}, title = {PABLO CASALS’IN 20. YÜZYIL MÜZİK DÜNYASINA ETKİLERİ}, key = {cite}, author = {MAMAÇ, Serdar} }
APA MAMAÇ, S . (2019). PABLO CASALS’IN 20. YÜZYIL MÜZİK DÜNYASINA ETKİLERİ. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi , 20 (37) , 959-973 . DOI: 10.21550/sosbilder.434524
MLA MAMAÇ, S . "PABLO CASALS’IN 20. YÜZYIL MÜZİK DÜNYASINA ETKİLERİ". Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 20 (2019 ): 959-973 <https://dergipark.org.tr/en/pub/sosbilder/issue/46266/434524>
Chicago MAMAÇ, S . "PABLO CASALS’IN 20. YÜZYIL MÜZİK DÜNYASINA ETKİLERİ". Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 20 (2019 ): 959-973
RIS TY - JOUR T1 - PABLO CASALS’IN 20. YÜZYIL MÜZİK DÜNYASINA ETKİLERİ AU - Serdar MAMAÇ Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.21550/sosbilder.434524 DO - 10.21550/sosbilder.434524 T2 - Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 959 EP - 973 VL - 20 IS - 37 SN - 1302-2423-2564-6834 M3 - doi: 10.21550/sosbilder.434524 UR - https://doi.org/10.21550/sosbilder.434524 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi PABLO CASALS’IN 20. YÜZYIL MÜZİK DÜNYASINA ETKİLERİ %A Serdar MAMAÇ %T PABLO CASALS’IN 20. YÜZYIL MÜZİK DÜNYASINA ETKİLERİ %D 2019 %J Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi %P 1302-2423-2564-6834 %V 20 %N 37 %R doi: 10.21550/sosbilder.434524 %U 10.21550/sosbilder.434524
ISNAD MAMAÇ, Serdar . "PABLO CASALS’IN 20. YÜZYIL MÜZİK DÜNYASINA ETKİLERİ". Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 20 / 37 (July 2019): 959-973 . https://doi.org/10.21550/sosbilder.434524
AMA MAMAÇ S . PABLO CASALS’IN 20. YÜZYIL MÜZİK DÜNYASINA ETKİLERİ. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 20(37): 959-973.
Vancouver MAMAÇ S . PABLO CASALS’IN 20. YÜZYIL MÜZİK DÜNYASINA ETKİLERİ. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 20(37): 973-959.