The process of professionalization transformed sports events from merely a game into a space regulated on economic basis. Consequently, the values of capitalism dominated sports and led to many changes in the ways football is regulated. Sport/Football has increasingly become a game played within the triangle of TV-sponsorship and commercials. The regulation of Sport/Football by those three different spaces increased its dependence on TV
Profesyonelleşme süreci, sportif etkinliklerin bir oyun olma özelliğinden çıkartıp, ekonomik düzeyde işleyen bir alana dönüştürmüştür. Bunun sonucunda ise, kapitalist düzenin değerleri spor alanında egemen olmuş ve sporu biçimlendirmeye başlamıştır. Spor/Futbol, giderek televizyon-sponsorluk ve reklamın oluşturduğu bir üçgen içerisinde oynanmaya başlayan bir oyun halini almıştır. Sporun/Futbolun bu üç farklı kesime göre belirlenmesi ise, onun özellikle televizyona olan bağımlılığını arttırmıştır
Other ID | JA87PU72ZM |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Publication Date | March 1, 2016 |
Submission Date | March 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 1ozel |
Sosyoloji Dergisi, Journal of Sociology, SD, JOS