Research Article
BibTex RIS Cite

YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA UYGULANAN UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMİNE YÖNELİK TUTUMLARIN ARAŞTIRILMASI: ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ ÖRNEĞİ

Year 2024, , 236 - 250, 30.06.2024
https://doi.org/10.17753/sosekev.1287652

Abstract

Bu araştırma, Covid-19 salgınından sonra Yükseköğrenim kurumlarında zorunlu olarak uzaktan eğitim yöntemine geçilmesiyle Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitim yöntemine yönelik tutumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde öğrenim gören 200 öğrenciden oluşmaktadır. Tarama modelinin uygulandığı araştırmada “Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları cinsiyet, motivasyon türü, not ortalaması, salgından önce bir uzaktan eğitim programında bulunma ve sınıf değişkeni açısından ele alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları cinsiyet, motivasyon türü, salgın öncesi bir uzaktan eğitim programında bulunma değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermezken, not ortalaması ve sınıf değişkenlerine göre ise anlamlı bir farklılık göstermektedir. Sonuç olarak öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları genel anlamda olumsuzdur.

References

  • Ağır, F., Gür, H., & Okçu A. (2008). Uzaktan eğitime karşı tutum ölçeği geliştirmeye yönelik geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Education Sciences, 3(2), 128-139.
  • Aktaş, Ö., Büyüktaş, B., Gülle, M., & Yıldız, M. (2020). Covid-19 virüsünden kaynaklanan izolasyon günlerinde spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumları. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-9.
  • Alakuş, A.O. (2003). Öğretme-Öğrenme sürecinde uzaktan öğretim ve Türkiye’deki yansımaları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2(6), 72-82.
  • Altuntaş-Yılmaz, N. A. (2020). Yükseköğretim kurumlarında covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim durumu hakkında öğrencilerin tutumlarının araştırılması: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 15-20.
  • Arslan, F., & Korkmaz, Ö. (2019). İlahiyat lisans tamamlama uzaktan eğitim öğrencilerinin etkileşim kaygıları ve uzaktan eğitime dönük tutumları. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 12-25.
  • Ateş, A., & Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145.
  • Ayyıldız, S. Ü., Günlük, M., & Erbey, S. N. (2006). Muhasebe öğretim elemanlarının uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik tutumları üzerine bir araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (32), 1-14.
  • Barış, M. F. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi örneği. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 36-46.
  • Bayram, M., Peker, A. T., Aka, S. T., & Vural, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 330-345. https://doi.org/10.31680/gaunjss.586113
  • Cengiz, E., & Tüzüm, V. M. (2004). Dağıtım kanalı eğitiminde web tabanlı uygulamaların kullanılması ve dağıtım kanalı için bir örnek uygulama. M. Yalvaç ve S. Gülseçen (Eds.), First International Conference on Innovations in Learning for The Future: E-Learning: 26-27 October 2004 içinde (ss. 549¬ 566). İstanbul University.
  • Cinkara, E., & Bağçeci, B. (2013). Learners’ attitudes towards online language learning; and corresponding success rates. Turkish Online Journal of Distance Education, 14(2), 118-130.
  • Çakınberk, A., & Demirel, E. T. (2010). Örgütsel bağlılığın belirleyicisi olarak liderlik: Sağlık çalışanları örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (24), 103-119.
  • Çakır, R., & Arslan, F. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin eş zamanlı sanal sınıf ortamlarını kullanım niyetleri ile uzaktan eğitime ilişkin tutumlarının incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2020(15), 114-133. https://doi.org/10.46778/goputeb.732565
  • Demir, Ö. & Narlıkaya, Z. (2020). Covid-19 salgını sürecinde muhasebe ve finans derslerini alan öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin tutumlarının araştırılması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(60), 2894-2904. http://dx.doi.org/10.26450/jshsr.2104
  • Demirbilek, N. (2020, Eylül 10-13). Uzaktan öğretime ilişkin bazı görüşler (Bingöl Üniversitesi örneği). VIIth International Eurasian Educational Research Congress Tam Metin Bildiri Kitabı içinde (ss. 1343-1353). Anı.
  • Dick, G. N. (2002). The potential attraction of online distance education: Lessons from the telecommuting literature. The design and management of effective distance learning programs içinde (ss. 37-54). IGI Global.
  • Dinçer, S. (2006). Bilgisayar destekli eğitim ve uzaktan eğitime genel bir bakış. Akademik Bilişim, (1), 65-68.
  • Doğan, Y. (2020). Üniversite öğrencilerinin uzaktan çevrim-içi yabancı dil öğrenmeye yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(1), 483-504. https://doi.org/10.37217/tebd.655955
  • Döğer, D. (2022). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Covid 19 Salgını Sürecinde Uzaktan Yürütülen Müzik Eğitimi Dersine İlişkin Tutum ve Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(82), 860-874. https://doi.org/10.17755/esosder.1038901
  • Durmuş, A., & Bağcı, H. (2013). Öğretmen adaylarının web tabanlı öğretime yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 219-224.
  • Durmuş, A., & Kaya, S. (2011). Computer and instructional technologies preservice teachers’ attitudes regarding distance education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, (28), 661-666. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.11.125
  • Eleman.net (2024) İngilizce Öğretmenliği Olan Bölümler https://www.eleman.net/bolum/ingilizce-ogretmenligi/universiteler adresinden 15.04.2024 tarihinde erişilmiştir.
  • Ersoy, N. Ş. (2015). Uzaktan İngilizce dersinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 95-106.
  • Göldağ, B. (2021). Meslek yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 1207-1229. https://doi.org/10.17679/inuefd.916058
  • Güler, H., Demirtaş, E., & Edi, A. (2022). Covıd-19 sürecinde öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 11(1), 348-373.
  • Günel, Y., & Güler, A. G. (2021). Koronavirüs (Covid-19) sürecinde üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim uygulamasına yönelik memnuniyet algılarının incelenmesi, International Journal of Economic and Administrative Academic Research, 1(2), 54-73.
  • Han, F., & Demirbilek, N. (2021). Üniversite öğrencilerinin covid-19 salgını süresince yürütülen zorunlu uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. International Journal of Eurasia Social Sciences, 12(44), 182-203. http://dx.doi.org/10.35826/ijoess.2897
  • Hayran, O. (2012). Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemler. Nobel Tıp Kitabevleri.
  • Holmberg, B. (1995). Theory and practice of distance education. (2. baskı). Routledge.
  • İşman, A. (1999, Kasım 15-16). Uzaktan eğitim: EDOK uzaktan eğitim merkezi. Birinci Uzaktan Eğitim Sempozyumu, Ankara, Türkiye.
  • Johnson, S. D., Aragon, S. R., & Shaik, N. (2000). Comparative analysis of learner satisfaction and learning outcomes in online and face-to-face learning environments. Journal Of İnteractive Learning Research, 11(1), 29-49.
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel araştırma yöntemi (12.baskı). Nobel.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N., & Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of social and humanities sciences research, 7(53), 1262-1274. http://dx.doi.org/10.26450/jshsr.1868
  • Karcıoğlu, R., Kılıçarslan, Ş., & Alpa, K. (2022). Covid-19 pandemi döneminde lisans öğrencilerinin uzaktan eğitim kapsamında muhasebe derslerine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 1-22.
  • Keskin, M., & Özer-Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kılıç, S. (2016). Cronbach's alpha reliability coefficient. Psychiatry and Behavioral Sciences, 6(1), 47-48. http://dx.doi.org/10.5455/jmood.20160307122823
  • Kışla, T. (2005). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları. (Tez No. 162473) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Matthews, D. (1999). The origins of distance education and its use in the United States. The Journal, 27(2), 67.
  • Metin, A. E., Karaman, A., & Şaştım, Y. A. (2017). Öğrencilerin uzaktan eğitim sistemine bakış açısı ve uzaktan eğitim İngilizce dersinin verimliliğinin değerlendirilmesi: Banaz Meslek Yüksekokulu. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 640-652.
  • Özçelik, N., & Atmaca. E. (2022). Hazırlık programı öğrencilerinin çevrim içi yabancı dil öğrenmeye yönelik görüşleri: On Dokuz Mayıs Üniversitesi Örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 55-77.
  • Özmen, B. (2012). Sosyal ağ destekli uzaktan eğitim uygulamalarının öğrenci başarısı ve görüşlerine etkisi. (Tez No. 175903) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özüdoğru, F., & Hişmanoğlu, M. (2016). Views of freshmen students on foreign language courses delivered via e-learning. Turkish Online Journal of Distance Education, 17(1), 31-47. https://doi.org/10.17718/tojde.18660
  • Pepeler, E., Özbek, R., & Adanır, Y. (2018). Uzaktan eğitim ile verilen İngilizce dersine yönelik öğrenci görüşleri: Muş Alparslan Üniversitesi örneği. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(3), 421-429. https://doi.org/10.18506/anemon.345152
  • Pınar, M. A. & Dönel-Akgül, G. (2020). The opinions of secondary school students about giving science courses with distance education during the Covid-19 pandemic. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461-486.
  • Savaş, G. (2021). Üniversite öğrencilerinin Covid-19 salgını dönemindeki uzaktan eğitim deneyimine yönelik algıları. Yükseköğretim Dergisi, 11, 309-320. https://doi.org/10.2399/yod.20.744889
  • Şirin, R., & Tekdal, M. (2015). İngilizce dersinin uzaktan eğitimine yönelik öğrenci görüşleri. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 14(1), 323-335.
  • Tabachnick, B.G. & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics. (5. Baskı). Allyn & Bacon/Pearson Education.
  • Telli, S. G., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1),25-34.
  • Ulusoy, B. (2017). Uzaktan eğitime yönelik öğrenci tutumları üzerine karşılaştırmalı bir çalışma: Abd/Türkiye örneği. (Tez No. 453008) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Beykent Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Ushida, E. (2005). The role of students’ attitudes and motivation in second language learning in online language courses. Calico Journal, 23(1), 49-78.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim (1. Baskı). Nobel Yayıncılık.
  • Yağan, S. A. (2021). Üniversite öğrencilerinin COVID-19 salgını sürecinde yürütülen uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşleri. Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi, 4(1), 147-174.
  • Yakar, L., & Yıldırım, Z. (2021). Eğitim fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının ve e-öğrenmeye hazır bulunuşluklarının incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1-21. https://doi.org/10.17860/mersinefd.781097
  • Yardımcıoğlu, M., Şıtak, B., & Yörük, A. (2021). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin muhasebe eğitimine karşı tutumlarının COVID-19 pandemi döneminde incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 155-180.
  • Yavuz, R. (2016). Eğitim fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin tutumları ile İngilizce dersine ilişkin tutumları arasındaki ilişki. (Tez No. 446042) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yenilmez, K., & Ersoy, M. (2009, Ekim 7-9). Secondary mathematics teacher candidates' opinions about distance education. Proceeding of 3rd International Computer and Instructional Technologies Symposium (ss. 1190-1193) içinde. Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Yenilmez, K., Turğut, M., & Balbağ, M. Z. (2017). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 91-107. https://doi.org/10.17556/erziefd.305902
  • Yeşilyurt, E. (2021). Koronavirüs (Covid-19) pandemisinin açık bir sistem olarak eğitime yansıması. INSAC International Congress on Scientific Developments for Social and Education Sciences, Konya, Türkiye, 27- 28 Mart 2021, ss.114-127.
  • Yıldız, S. (2016). Pedogojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 301-329. https://doi.org/10.11616/basbed.vi.455852
Year 2024, , 236 - 250, 30.06.2024
https://doi.org/10.17753/sosekev.1287652

Abstract

References

  • Ağır, F., Gür, H., & Okçu A. (2008). Uzaktan eğitime karşı tutum ölçeği geliştirmeye yönelik geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Education Sciences, 3(2), 128-139.
  • Aktaş, Ö., Büyüktaş, B., Gülle, M., & Yıldız, M. (2020). Covid-19 virüsünden kaynaklanan izolasyon günlerinde spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumları. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-9.
  • Alakuş, A.O. (2003). Öğretme-Öğrenme sürecinde uzaktan öğretim ve Türkiye’deki yansımaları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2(6), 72-82.
  • Altuntaş-Yılmaz, N. A. (2020). Yükseköğretim kurumlarında covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim durumu hakkında öğrencilerin tutumlarının araştırılması: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 15-20.
  • Arslan, F., & Korkmaz, Ö. (2019). İlahiyat lisans tamamlama uzaktan eğitim öğrencilerinin etkileşim kaygıları ve uzaktan eğitime dönük tutumları. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 12-25.
  • Ateş, A., & Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145.
  • Ayyıldız, S. Ü., Günlük, M., & Erbey, S. N. (2006). Muhasebe öğretim elemanlarının uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik tutumları üzerine bir araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (32), 1-14.
  • Barış, M. F. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi örneği. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 36-46.
  • Bayram, M., Peker, A. T., Aka, S. T., & Vural, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 330-345. https://doi.org/10.31680/gaunjss.586113
  • Cengiz, E., & Tüzüm, V. M. (2004). Dağıtım kanalı eğitiminde web tabanlı uygulamaların kullanılması ve dağıtım kanalı için bir örnek uygulama. M. Yalvaç ve S. Gülseçen (Eds.), First International Conference on Innovations in Learning for The Future: E-Learning: 26-27 October 2004 içinde (ss. 549¬ 566). İstanbul University.
  • Cinkara, E., & Bağçeci, B. (2013). Learners’ attitudes towards online language learning; and corresponding success rates. Turkish Online Journal of Distance Education, 14(2), 118-130.
  • Çakınberk, A., & Demirel, E. T. (2010). Örgütsel bağlılığın belirleyicisi olarak liderlik: Sağlık çalışanları örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (24), 103-119.
  • Çakır, R., & Arslan, F. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin eş zamanlı sanal sınıf ortamlarını kullanım niyetleri ile uzaktan eğitime ilişkin tutumlarının incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2020(15), 114-133. https://doi.org/10.46778/goputeb.732565
  • Demir, Ö. & Narlıkaya, Z. (2020). Covid-19 salgını sürecinde muhasebe ve finans derslerini alan öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin tutumlarının araştırılması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(60), 2894-2904. http://dx.doi.org/10.26450/jshsr.2104
  • Demirbilek, N. (2020, Eylül 10-13). Uzaktan öğretime ilişkin bazı görüşler (Bingöl Üniversitesi örneği). VIIth International Eurasian Educational Research Congress Tam Metin Bildiri Kitabı içinde (ss. 1343-1353). Anı.
  • Dick, G. N. (2002). The potential attraction of online distance education: Lessons from the telecommuting literature. The design and management of effective distance learning programs içinde (ss. 37-54). IGI Global.
  • Dinçer, S. (2006). Bilgisayar destekli eğitim ve uzaktan eğitime genel bir bakış. Akademik Bilişim, (1), 65-68.
  • Doğan, Y. (2020). Üniversite öğrencilerinin uzaktan çevrim-içi yabancı dil öğrenmeye yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(1), 483-504. https://doi.org/10.37217/tebd.655955
  • Döğer, D. (2022). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Covid 19 Salgını Sürecinde Uzaktan Yürütülen Müzik Eğitimi Dersine İlişkin Tutum ve Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(82), 860-874. https://doi.org/10.17755/esosder.1038901
  • Durmuş, A., & Bağcı, H. (2013). Öğretmen adaylarının web tabanlı öğretime yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 219-224.
  • Durmuş, A., & Kaya, S. (2011). Computer and instructional technologies preservice teachers’ attitudes regarding distance education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, (28), 661-666. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.11.125
  • Eleman.net (2024) İngilizce Öğretmenliği Olan Bölümler https://www.eleman.net/bolum/ingilizce-ogretmenligi/universiteler adresinden 15.04.2024 tarihinde erişilmiştir.
  • Ersoy, N. Ş. (2015). Uzaktan İngilizce dersinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 95-106.
  • Göldağ, B. (2021). Meslek yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 1207-1229. https://doi.org/10.17679/inuefd.916058
  • Güler, H., Demirtaş, E., & Edi, A. (2022). Covıd-19 sürecinde öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 11(1), 348-373.
  • Günel, Y., & Güler, A. G. (2021). Koronavirüs (Covid-19) sürecinde üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim uygulamasına yönelik memnuniyet algılarının incelenmesi, International Journal of Economic and Administrative Academic Research, 1(2), 54-73.
  • Han, F., & Demirbilek, N. (2021). Üniversite öğrencilerinin covid-19 salgını süresince yürütülen zorunlu uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. International Journal of Eurasia Social Sciences, 12(44), 182-203. http://dx.doi.org/10.35826/ijoess.2897
  • Hayran, O. (2012). Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemler. Nobel Tıp Kitabevleri.
  • Holmberg, B. (1995). Theory and practice of distance education. (2. baskı). Routledge.
  • İşman, A. (1999, Kasım 15-16). Uzaktan eğitim: EDOK uzaktan eğitim merkezi. Birinci Uzaktan Eğitim Sempozyumu, Ankara, Türkiye.
  • Johnson, S. D., Aragon, S. R., & Shaik, N. (2000). Comparative analysis of learner satisfaction and learning outcomes in online and face-to-face learning environments. Journal Of İnteractive Learning Research, 11(1), 29-49.
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel araştırma yöntemi (12.baskı). Nobel.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N., & Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of social and humanities sciences research, 7(53), 1262-1274. http://dx.doi.org/10.26450/jshsr.1868
  • Karcıoğlu, R., Kılıçarslan, Ş., & Alpa, K. (2022). Covid-19 pandemi döneminde lisans öğrencilerinin uzaktan eğitim kapsamında muhasebe derslerine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 1-22.
  • Keskin, M., & Özer-Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kılıç, S. (2016). Cronbach's alpha reliability coefficient. Psychiatry and Behavioral Sciences, 6(1), 47-48. http://dx.doi.org/10.5455/jmood.20160307122823
  • Kışla, T. (2005). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları. (Tez No. 162473) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Matthews, D. (1999). The origins of distance education and its use in the United States. The Journal, 27(2), 67.
  • Metin, A. E., Karaman, A., & Şaştım, Y. A. (2017). Öğrencilerin uzaktan eğitim sistemine bakış açısı ve uzaktan eğitim İngilizce dersinin verimliliğinin değerlendirilmesi: Banaz Meslek Yüksekokulu. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 640-652.
  • Özçelik, N., & Atmaca. E. (2022). Hazırlık programı öğrencilerinin çevrim içi yabancı dil öğrenmeye yönelik görüşleri: On Dokuz Mayıs Üniversitesi Örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 55-77.
  • Özmen, B. (2012). Sosyal ağ destekli uzaktan eğitim uygulamalarının öğrenci başarısı ve görüşlerine etkisi. (Tez No. 175903) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özüdoğru, F., & Hişmanoğlu, M. (2016). Views of freshmen students on foreign language courses delivered via e-learning. Turkish Online Journal of Distance Education, 17(1), 31-47. https://doi.org/10.17718/tojde.18660
  • Pepeler, E., Özbek, R., & Adanır, Y. (2018). Uzaktan eğitim ile verilen İngilizce dersine yönelik öğrenci görüşleri: Muş Alparslan Üniversitesi örneği. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(3), 421-429. https://doi.org/10.18506/anemon.345152
  • Pınar, M. A. & Dönel-Akgül, G. (2020). The opinions of secondary school students about giving science courses with distance education during the Covid-19 pandemic. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461-486.
  • Savaş, G. (2021). Üniversite öğrencilerinin Covid-19 salgını dönemindeki uzaktan eğitim deneyimine yönelik algıları. Yükseköğretim Dergisi, 11, 309-320. https://doi.org/10.2399/yod.20.744889
  • Şirin, R., & Tekdal, M. (2015). İngilizce dersinin uzaktan eğitimine yönelik öğrenci görüşleri. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 14(1), 323-335.
  • Tabachnick, B.G. & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics. (5. Baskı). Allyn & Bacon/Pearson Education.
  • Telli, S. G., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1),25-34.
  • Ulusoy, B. (2017). Uzaktan eğitime yönelik öğrenci tutumları üzerine karşılaştırmalı bir çalışma: Abd/Türkiye örneği. (Tez No. 453008) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Beykent Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Ushida, E. (2005). The role of students’ attitudes and motivation in second language learning in online language courses. Calico Journal, 23(1), 49-78.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim (1. Baskı). Nobel Yayıncılık.
  • Yağan, S. A. (2021). Üniversite öğrencilerinin COVID-19 salgını sürecinde yürütülen uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşleri. Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi, 4(1), 147-174.
  • Yakar, L., & Yıldırım, Z. (2021). Eğitim fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının ve e-öğrenmeye hazır bulunuşluklarının incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1-21. https://doi.org/10.17860/mersinefd.781097
  • Yardımcıoğlu, M., Şıtak, B., & Yörük, A. (2021). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin muhasebe eğitimine karşı tutumlarının COVID-19 pandemi döneminde incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 155-180.
  • Yavuz, R. (2016). Eğitim fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin tutumları ile İngilizce dersine ilişkin tutumları arasındaki ilişki. (Tez No. 446042) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yenilmez, K., & Ersoy, M. (2009, Ekim 7-9). Secondary mathematics teacher candidates' opinions about distance education. Proceeding of 3rd International Computer and Instructional Technologies Symposium (ss. 1190-1193) içinde. Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Yenilmez, K., Turğut, M., & Balbağ, M. Z. (2017). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 91-107. https://doi.org/10.17556/erziefd.305902
  • Yeşilyurt, E. (2021). Koronavirüs (Covid-19) pandemisinin açık bir sistem olarak eğitime yansıması. INSAC International Congress on Scientific Developments for Social and Education Sciences, Konya, Türkiye, 27- 28 Mart 2021, ss.114-127.
  • Yıldız, S. (2016). Pedogojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 301-329. https://doi.org/10.11616/basbed.vi.455852
There are 59 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education (Other)
Journal Section Articles
Authors

Şehnaz Işık 0000-0002-3018-7721

Publication Date June 30, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Işık, Ş. (2024). YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA UYGULANAN UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMİNE YÖNELİK TUTUMLARIN ARAŞTIRILMASI: ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ ÖRNEĞİ. EKEV Akademi Dergisi(98), 236-250. https://doi.org/10.17753/sosekev.1287652