Bu araştırmanın amacı, antrenör adaylarının kariyer farkındalıklarının amaçları için mücadele düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırmanın örneklemini, 2022-2023 akademik yılı Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi antrenörlük bölümünde eğitim gören 1. 2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerden basit rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen 111 kadın, 139 erkek toplam 250 (Xyaş=21,79±2,74) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama kısmında araştırmacı tarafından düzenlenen “Kişisel Bilgi Formu”, Yaşar (2019) tarafından geliştirilen “Mesleki Kariyer Farkındalık Ölçeği” ve Eryılmaz (2015) tarafından geliştirilen “Amaçlar İçin Mücadele Etme Ölçeği” kullanılmıştır. Antrenör adaylarının kariyer farkındalıkları ile amaçları için mücadele etme düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek için Pearson korelasyon katsayısı, etkiyi belirlemek için ise regresyon testinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, antrenör adaylarının mesleki kariyer farkındalıkları toplam puanı ile amaçları için mücadele etme alt boyutlarından amaca bağlanma (r=.474, p=.000) ve mücadele etme (r=.599, p=.000) arasında pozitif yönlü orta düzeyde ilişki olduğu saptanmıştır. Antrenör adaylarında mesleki bilinç ve mesleki özgüven farkındalığı, mücadele etme düzeyleri ile pozitif yönde etki gösterdiği tespit edilmiştir. Bu ifadeler, antrenör adaylarının kariyerlerine yönelik mesleki anlamda kendisini bilmesi, tanıması ve olayın farkında olması öz güven duygusuyla birleştiğinde hedeflerine ulaşma noktasında mücadeleci bir tavır ortaya koyabileceğini gösterdiği söylenebilir.
Tübitak
1919B012302046
This study aimed to examine the effect of prospective coaches’ career awareness on their level of struggle for their goals. The sample of the study consisted of a total of 250 (X age=21,79±2,74) students (111 female, 139 male) selected by simple random sampling method from the 1st, 2nd, 3rd and 4th grade students studying in the coaching department of Ağrı İbrahim Çeçen University Faculty of Sports Sciences in the 2022-2023 academic year. In the data collection part of the study, the "Personal Information Form" organized by the researcher, the "Professional Career Awareness Scale" developed by Yaşar (2019) and the "Struggling for Goals Scale" developed by Eryılmaz (2015) were used. Pearson’s correlation coefficient was used to examine the relationship between prospective coaches' career awareness and their level of struggling with goals, and a regression test was used to determine the effect. The results showed a positive and moderate relationship between the total score of career awareness of the prospective coaches and the sub-dimensions of commitment to purpose (r=.474, p=.000) and struggle for purpose (r=.599, p=.000). Professional consciousness and self-confidence awareness had a positive effect on the level of struggle in prospective coaches. These statements indicate that coach candidates' knowledge, recognition, and awareness of themselves professionally in terms of their careers, combined with a sense of self-confidence, can help them achieve their goals.
1919B012302046
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports and Recreation |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | 1919B012302046 |
Publication Date | March 21, 2024 |
Submission Date | December 20, 2023 |
Acceptance Date | February 23, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |