Bu çalışma, ülkemizde eğitim sisteminin değişmesiyle birlikte yapılandırılan fen bilimleri
dersi öğretim programına ilişkin fen ve teknoloji öğretmenlerinin görüşlerini belirlemeyi
amaçlamıştır. Bu amaçla yürütülen çalışma, nitel araştırma paradigmasına uygun
olarak tasarlanmış betimsel analizdir. Çalışma grubunu dokuz fen ve teknoloji öğretmeni
oluşturmaktadır. Programa ilişkin değişiklikler doğrultusunda araştırmacılar tarafından
açık uçlu soru formları hazırlanmış ve öğretmenlere ulaştırılmıştır. Ayrıca öğretmenlerle
yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Bu bağlamda, açık uçlu soru formlarından ve
görüşmelerden elde edilen verilerin içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonunda, öğretmenlerin
yenilenen fen bilimleri dersi öğretim programına ilişkin görüşlerinin, program
geliştirmenin unsurları gözetilerek programa ilişkin, hedef, içerik, süreç ve değerlendirmeleri
açısından olumlu buldukları tespit edilmiştir.
Fen ve Teknoloji Öğretmenleri Fen ve Teknoloji Öğretmenleri Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 12, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 56 |