Bu çalışmanın amacı aday öğretmenlerin adaylık sürecine ilişkin görüşlerini incelemektir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgubilim) modeliyle yapılandırılmıştır. Araştırma kapsamında 2016 Şubat ayında göreve başlayan ve 6 aylık stajyerlik sürecine tabi tutulan 20 öğretmene araştırmacılar tarafından hazırlanan
yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucuna göre; katılımcıların büyük çoğunluğu adaylık eğitimini yeterli bulmamaktadır. Adaylık eğitiminin en avantajlı yanı mesleki anlamda ve idari işlerde deneyim sahibi olmak iken dezavantajlı yanları ise aday öğretmenin okulda öğrenci olarak görülmesi, aday öğretmenlere ayak işleri yaptırılması olarak belirtilmiştir. Verilen adaylık eğitimi sonrası öğretmenler kendini mesleğe hazır hissetmektedirler. Katılımcılara göre adaylık süreci öğretmenlerin atandığı okulda veya benzer şartlarda bir okulda olmalıdır. Bazı adaylara göre ise adaylık eğitimi kaldırılmalıdır. Adaylık sürecinin en yararlı tarafı aday öğretmenlerin; uygulama, ders içi gözlem, aktiviteler sayesinde deneyim kazanmalarıdır. Adaylık sürecinin en gereksiz yanı aday öğretmenlerin doldurduğu formlar, yazın yapılan seminerler, okul dışı faaliyetler, film ve kitap özeti çıkarmaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 68 |