Türkiye’de ilkokul döneminden başlayarak pek çok kurumda, çalgı eğitimi içerisinde
flüt eğitimi verilmekte, eğitimci ve sanatçı yetişmektedir. Son yıllarda, Türkiye’de flüte
yönelik ilginin artması ile flüt eğitiminin yanı sıra metotlar, ders kitapları ve derleme eser
albümleri yayımlanmaya başlamıştır. Araştırmada, flüt için yazılıp yayımlanmış Türkçe
metotlar hangileridir, metotların içerikleri nelerden oluşmaktadır, metotların içerikleri
arasındaki farklılıklar ve benzerlikler nelerdir? gibi sorulara cevaplar aranmıştır.
Araştırma, betimsel olup durum tespiti yapılmıştır. Araştırma 2016 yılına kadar yayımlanmış
olan flüt metotları ile sınırlandırılmıştır. Konu ile ilgili alan yazın taraması ve
Türkçe flüt metotlarının incelenmesinde doküman analizi tekniği kullanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen bulgulara göre 2016 yılına kadar Türkiye’de yayımlanan dört Türkçe
flüt metoduna ulaşılmıştır. Metotlar arasında içerik bakımından farklılık ve benzerlikler
bulunduğu tespit edilmiştir. Bu tespitler ışığında, flüt için yazılacak metotların ve eser
albümlerinin çeşitli amaçlarla farklı seviyelerde yazılmasına yönelik öneriler geliştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 68 |