Sanat okuryazarlığı, Türkiye’de son yıllarda ilgilenilmekte olan okuryazarlık türlerinden biridir. Türkiye’de sanat okuryazarlığı gerek projelerle gerekse bireysel olarak sanatçıların, eğitimcilerin ve gençlerin ilgilendiği ve gelişmesine katkı sağladığı bir okuryazarlık türü olmaya başlamıştır. Bu düşünce ile araştırmada Güzel Sanatlar Liseleri’nde öğrenim gören öğrencilerin sanat okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırma, 2014-2015 eğitim–öğretim yılında 8 Güzel Sanatlar Lisesi resim ve müzik bölümlerinde öğrenim gören 1477 öğrenciyle, tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veriler, öğrencilerin sanat okuryazarlık düzeylerinin değerlendirilmesine yönelik olarak geliştirilen Sanat Okuryazarlığı Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, t- testi ve One-Way Anova analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin; cinsiyet, sanatsal etkinliklere katılmaktan hoşlanma, sanat dersi ödevleri yapmaktan hoşlanma ve bölüm değişkeninin üçüncü ve dördüncü alt boyutu ile sanat okuryazarlık düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunurken, sınıf ve bölüm değişkeninin birinci ve ikinci alt boyutları ile sanat okuryazarlık düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmadığı ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 70 |