Bu araştırmanın amacı Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünde eğitimlerine devam eden öğrencilerin yazma kaygısı düzeylerini ve çeşitli değişkenlerin yazma kaygısındaki etkisini belirlemektir. Çalışmanın örneklemi Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünde öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır.
Veriler Karakaya ve Ülper (2011) tarafından geliştirilen ‘Yazma Kaygı Ölçeği’ ile toplanmıştır. Çalışma, nicel araştırma yöntemlerinden tarama tekniğiyle yapılandırılmıştır.
Analizlerde betimsel ve istatistiksel tekniklerden yararlanılmıştır. Çalışmanın sonunda öğrencilerin yazma kaygısı düzeylerinin düşük olduğu anlaşılmıştır. Araştırmada, ayrıca,
öğrencilerin yazma kaygılarının cinsiyete göre değişmediği ve sınıf düzeyi ve bir dönemde okunan kitap sayısına göre ise anlamlı farklar olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 74 |