Research Article
BibTex RIS Cite

GÜZEL SANATLAR LİSELERİNDE FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANILAN ETÜT VE ESERLER

Year 2019, Issue: 77, 221 - 240, 28.02.2019

Abstract

Bu araştırma flüt öğretmenlerinin Güzel Sanatlar Liseleri flüt eğitiminde kullandıkları etüt ve eserlerin tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma alan araştırmasına
dayalı betimsel bir çalışma olup, genel tarama modellerinden olan tekil tarama modelini içermektedir. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’deki Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı 15 adet Güzel Sanatlar Lisesi’ nde görev yapan flüt eğitimcileri oluşturmaktadır. 9, 10, 11 ve 12. sınıf flüt eğitiminde flüt öğretmenleri tarafından en çok Barok Döneme ait bestecilerin eserlerinin ve Giuseppe Gariboldi, Emill Prill, Ernesto Köhler ve Marcel Moyce’ a ait etüt kitaplarının tercih edildiği sonuçlarına ulaşılmıştır.

References

  • Eke, Y. (2012). Güzel sanatlar ve spor liseleri flüt eğitiminde kullanılan Köhler op:33 I-II-III no’lu etüt kitaplarının flüt konçertolarına uygunluğu. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kara, Z.E. (2010). Türkiye ve Amerika birleşik devletlerinde lisans düzeyinde verilen flüt eğitiminin karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Bursa: Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karan, M. (2011). Özengen müzik eğitimi veren kurumlarda çalgı eğitimi alan öğren- cilerin mesleki yönelimlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • MEB. (2016). Orta öğretim kurumları yönetmeliği. Web: http://ogm.meb.gov.tr/meb_ iys_dosyalar/2016_11/03111224_ooky.pdf adresinden 19.02.2019’da alınmıştır.
  • MEB. (2017). Orta öğretim güzel sanatlar lisesi çalgı eğitimi flüt ders kitabı-9. Web:
  • http://www.eba.gov.tr/ekitap?icerik-id=6764 adresinden 19.02.2019’da alınmış- tır.
  • MEB. (2017). Orta öğretim güzel sanatlar lisesi çalgı eğitimi flüt ders kitabı-10. Web:
  • http://www.eba.gov.tr/ekitap?icerik-id=6988 adresinden 19.02.2019’da alınmış- tır.
  • MEB. (2017). Orta öğretim güzel sanatlar lisesi çalgı eğitimi flüt ders kitabı-11. Web:
  • http://www.eba.gov.tr/ekitap?icerik-id=6768 adresinden 19.02.2019’da alınmış- tır.
  • MEB. (2017). Orta öğretim güzel sanatlar lisesi çalgı eğitimi flüt ders kitabı-12. Web:
  • http://www.eba.gov.tr/ekitap?icerik-id=6994 adresinden 19.02.2019’da alınmış- tır.
  • Öz, N.B. (2001). İnsanın kültürel gelişiminde müzik eğitiminin önemi. Uludağ Üniversi- tesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14(1), 101-106.
  • Özen, N. (2004). Çalgı eğitiminde yararlanılan müzik eğitimi yöntemleri. Gazi Üniversi- tesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 24(2), 57-63
  • Özmenteş, S. (2013). Çalgı eğitiminde öğrenci motivasyonu ve performans. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 320-331.
  • Öztürk, F., Özay, S. (2008). Keman ve viyola eğitiminde kullanılan Mazas “special etudes op.36” metodu’nun sağ ve sol el teknikleri yönünden incelenmesi. Gazi Üniver- sitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 28, (3), 57-74.
  • Say, A. (2010). Müzik tarihi (7. Basım), Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar (2. Basım) Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uyan, Z.D.T. (2014). Müzik öğretmenliği anabilim dalları başlangıç flüt eğitimde kulla- nılan etüt ve eserlerin incelenmesi. SED Sanat Eğitimi Dergisi, 2(2), 57-80.
  • Uyan, Z.D.T. (2005). Üniversitelerin müzik öğretmenliği anabilim dallar birinci sınıf flüt eğitiminin ve bu eğitimde en yaygın kullanılan etüt ve eserlerin ‘’hedef ve hedef davranışlar’’ açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yavçin, A.Y. (2011). İlköğretim öğrencilerinin özengen çalgı eğitimi konusundaki yöne- limlerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yücetoker, İ. (2014). John stanley volunterilerinin piyano eğitimi repertuarındaki yeri ve öneminin incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Year 2019, Issue: 77, 221 - 240, 28.02.2019

Abstract

References

  • Eke, Y. (2012). Güzel sanatlar ve spor liseleri flüt eğitiminde kullanılan Köhler op:33 I-II-III no’lu etüt kitaplarının flüt konçertolarına uygunluğu. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kara, Z.E. (2010). Türkiye ve Amerika birleşik devletlerinde lisans düzeyinde verilen flüt eğitiminin karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Bursa: Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karan, M. (2011). Özengen müzik eğitimi veren kurumlarda çalgı eğitimi alan öğren- cilerin mesleki yönelimlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • MEB. (2016). Orta öğretim kurumları yönetmeliği. Web: http://ogm.meb.gov.tr/meb_ iys_dosyalar/2016_11/03111224_ooky.pdf adresinden 19.02.2019’da alınmıştır.
  • MEB. (2017). Orta öğretim güzel sanatlar lisesi çalgı eğitimi flüt ders kitabı-9. Web:
  • http://www.eba.gov.tr/ekitap?icerik-id=6764 adresinden 19.02.2019’da alınmış- tır.
  • MEB. (2017). Orta öğretim güzel sanatlar lisesi çalgı eğitimi flüt ders kitabı-10. Web:
  • http://www.eba.gov.tr/ekitap?icerik-id=6988 adresinden 19.02.2019’da alınmış- tır.
  • MEB. (2017). Orta öğretim güzel sanatlar lisesi çalgı eğitimi flüt ders kitabı-11. Web:
  • http://www.eba.gov.tr/ekitap?icerik-id=6768 adresinden 19.02.2019’da alınmış- tır.
  • MEB. (2017). Orta öğretim güzel sanatlar lisesi çalgı eğitimi flüt ders kitabı-12. Web:
  • http://www.eba.gov.tr/ekitap?icerik-id=6994 adresinden 19.02.2019’da alınmış- tır.
  • Öz, N.B. (2001). İnsanın kültürel gelişiminde müzik eğitiminin önemi. Uludağ Üniversi- tesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14(1), 101-106.
  • Özen, N. (2004). Çalgı eğitiminde yararlanılan müzik eğitimi yöntemleri. Gazi Üniversi- tesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 24(2), 57-63
  • Özmenteş, S. (2013). Çalgı eğitiminde öğrenci motivasyonu ve performans. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 320-331.
  • Öztürk, F., Özay, S. (2008). Keman ve viyola eğitiminde kullanılan Mazas “special etudes op.36” metodu’nun sağ ve sol el teknikleri yönünden incelenmesi. Gazi Üniver- sitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 28, (3), 57-74.
  • Say, A. (2010). Müzik tarihi (7. Basım), Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar (2. Basım) Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uyan, Z.D.T. (2014). Müzik öğretmenliği anabilim dalları başlangıç flüt eğitimde kulla- nılan etüt ve eserlerin incelenmesi. SED Sanat Eğitimi Dergisi, 2(2), 57-80.
  • Uyan, Z.D.T. (2005). Üniversitelerin müzik öğretmenliği anabilim dallar birinci sınıf flüt eğitiminin ve bu eğitimde en yaygın kullanılan etüt ve eserlerin ‘’hedef ve hedef davranışlar’’ açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yavçin, A.Y. (2011). İlköğretim öğrencilerinin özengen çalgı eğitimi konusundaki yöne- limlerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yücetoker, İ. (2014). John stanley volunterilerinin piyano eğitimi repertuarındaki yeri ve öneminin incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Güney Caf This is me

Çiğdem Eda Angı This is me

Publication Date February 28, 2019
Published in Issue Year 2019 Issue: 77

Cite

APA Caf, G., & Angı, Ç. E. (2019). GÜZEL SANATLAR LİSELERİNDE FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANILAN ETÜT VE ESERLER. EKEV Akademi Dergisi(77), 221-240.