Bu araştırmanın amacı, popüler kültürün ortaöğretim kurumlarındaki öğrenciler üzerinde
meydana getirdiği etkileri belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2012-2013
eğitim öğretim yılında Gaziantep ilinde görev yapan 24 ortaöğretim öğretmeni oluşturmaktadır.
Araştırmanın çalışma grubunu belirlemek için amaçlı örnekleme yöntemlerinden
‘‘maksimum çeşitlilik’’ örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çeşitliliği sağlayabilmek
için, araştırmada farklı üç lise türünde çalışan öğretmenler seçilmiştir. Nitel araştırma
desenlerinden “durum çalışmasıdır”. Araştırma verilerinin toplanmasında nitel araştırma
yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Popüler kültürün
öğrenciler üzerindeki etkilerini velilere, öğretmenlere, okul yönetimine ve okul çalışanlarına
göstermesi açısından önemlidir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre
popüler kültür, öğrenci davranışlarında, olumlu ve olumsuz birçok etki oluşturmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 20, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 58 |