Çalışmanın amacı, gelecekteki beklentilerini, kurallarını ve yargılarını oluşturan ilk anıların bireylerin yaşadıkları bölgeye göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Bu amaca ulaşmak için Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi ve İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesinin farklı alanlarında eğitim alan toplam 330 öğrenciye Manaster ve Perryman tarafından oluşturulmuş ve araştırmacı tarafından Türkçeye uyarlanmış İlk Anılar Ölçeği uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar, aynı bölgeden gelen katılımcıların ilk anılarının ortak detaylarlar taşıdığını göstermektedir. Sonuçlar “anne”, “diğer aile üyeleri”, “aileden olmayanlar”, “kardeş doğumu”, “cezalar”, “açık düşmanlık”, “hastalık”, “toplam konu”, “görsel detaylar”, “ses detayları”, “okul”, “aileden olmayan kişilerin evi” gibi ilk anı parçaları arasında anlamlı farklılıklar oluğunu göstermiştir. Katılımcıların içinde bulunduğu kültür bilişsel süreçlerimizi ve olayları algılama biçimimizde farklılıklar yaratmaktadır. Bu sebeple danışma sürecinde kültürel etkileri dikkate almak bir zorunluluktur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 28, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 66 |