Bu araştırmada Güzel Sanatlar Liselerindeki öğrencilerin müzikal becerilerin zeminini oluşturan müziksel işitme okuma yazma dersinin öğretim programında belirtilen bilişsel alan hedeflerine yönelik kazanımlarına ilişkin durumun incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Ordu Altınordu Penpe İzzet Şahin Güzel Sanatlar Lisesi müzik bölümü 10. sınıfta öğrenim gören 27 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan Müziksel İşitme Okuma Yazma Dersi Düzey Belirleme Testi kullanılmıştır. Düzey Belirleme Testi, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nca hazırlanan 10. sınıf müziksel işitme okuma yazma dersi öğretim programındaki bilişsel alan kazanımlarına yönelik olarak öğrencilerin ritim, aralık, akor, tonal diziler ve makam dizilerine ilişkin bilgi düzeylerini saptamak üzere geliştirilmiştir. Düzey Belirleme Testi’nden elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin, müziksel işitme okuma yazma dersinin öğretim programında belirtilen ritmik öğeler, aralıklar, akorlar, tonal diziler ve makam dizilerine ilişkin bilgi düzeylerinin yetersiz olduğu sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 65 |