Bu çalışmanın amacı yabancılara Türkçe öğretiminde yaratıcı drama yönteminin Türkçe temel dil becerilerine etkisinin incelenmesidir. Çalışma, 2021-2022 eğitim ve öğretim yılı bahar yarıyılında bir devlet üniversitesi bünyesindeki Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi TÖMER’inde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada karma desen kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında Türkçe yeterlilik sınavı ve yarı yapılandırılmış görüşme formu tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde ise, seçkisiz olmayan amaçsal örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme (criterion sampling) yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda tek grup ön test-son test zayıf deneysel desen kullanılmıştır. Nitel boyuttaki veriler ise, görüşme formları ile elde edilmiştir. Sözü edilen uygulama toplam 5 hafta sürmüştür. Bu çalışmanın neticesinde yabancılara Türkçe öğretimi için kullanılacak özgün drama örnekleri ve geçerlik, güvenirlik çalışması yapılmış yabancılara Türkçe öğretimi için bir Türkçe seviye tespit ölçeği sunulmuştur. Katılımcılara Yabancı Dil Olarak Türkçe Yazma Kaygısı Ölçeği de uygulanmıştır. Araştırma neticesinde öğrencilere yapılan yaratıcı drama uygulamalarının dil seviyesini geliştirme, yazma becerisindeki kaygı miktarında azaltıcı etkiye sahip olma ve en genelinde dil becerilerine katkı sağlama noktalarında oldukça yararlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuç doğrultusunda ise, yaratıcı drama uygulamalarının farklı araştırmalara ve farklı öğretim süreçlerine dâhil edilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi- BAP Birimi
EĞF-20002 Yabancılara Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Drama Yönteminin Türkçe Temel Dil Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
The aim of this study is to examine the effect of creative drama method on Turkish basic language skills in teaching Turkish to foreigners. The study was carried out in the Turkish Language Teaching Application and Research Center TÖMER within a state university in the spring semester of the 2021-2022 academic year. Mixed design was used in the research. Turkish proficiency exam and semi-structured interview form were preferred for data collection. In the determination of the study group of the research, criterion sampling method, which is one of the non-random purposeful sampling methods, was used. In the quantitative dimension of the study, a single group pretest-posttest weak experimental design was used. Qualitative data, on the other hand, were obtained by interview forms. The mentioned application lasted for 5 weeks in total. As a result of this study, original drama examples to be used for teaching Turkish to foreigners and a Turkish level determination scale for teaching Turkish to foreigners whose validity and reliability studies were conducted were presented. The Anxiety Scale for Writing Turkish as a Foreign Language was also administered to the participants. As a result of the research, it was concluded that the creative drama applications made to the students were very beneficial in terms of improving the language level, reducing the amount of anxiety in writing skills, and contributing to language skills in general. In line with this result, suggestions were made for the inclusion of creative drama practices in different researches and different teaching processes.
EĞF-20002 Yabancılara Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Drama Yönteminin Türkçe Temel Dil Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | EĞF-20002 Yabancılara Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Drama Yönteminin Türkçe Temel Dil Becerilerine Etkisinin İncelenmesi |
Publication Date | March 16, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 93 |