Research Article
BibTex RIS Cite

Year 2025, Issue: 104, 53 - 67
https://doi.org/10.17753/sosekev.1631166

Abstract

References

  • Akınönder, O., & Uçal-Canakay, E. (2021). Uluslararası Sertifikalı Londra Müzik Koleji (London College of Music-LCM) müzik eğitim programının özengen piyano eğitimindeki yeri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 52, 764-779. https://doi.org/10.53444/deubefd.1030900
  • Aldut, D. B. (2024). CAKA Yaz Okulunda uygulanan keman eğitimine yönelik eğitimci, öğrenci ve veli görüşlerinin değerlendirilmesi (Tez No. 874639). [Yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Barsamyan, M. (2019). Piano education in adults. Educational Research and Reviews, 14(3), 458-464. https://doi.org/10.5897/ERR2019.3695
  • Bıyıklıoğlu, Z. O. (2024). Piyano başlangıç eğitiminde kullanılan Czerny op.599, Czerny op.299, Czerny, op.136, Czerny op.636, Burgmüller op.100, Duvernoy op. 176 ve Berens op.61 etütlerinin incelenmesi. Online Journal Of Music Sciences, 9(1), 329-364. https://doi.org/10.31811/ojomus.1309860
  • Bilir-Eyüpoğlu, E. (2017). F. Chopin’in Op. 10 No. 2 kromatik etüdünün piyano tekniğine etkileri. Konservatoryum, 4(2), 37-60. https://doi.org/10.26650/CONS381683
  • Bulow, E. (2019). Repertoire Selection Practices of Piano Teachers of Intermediate-Level Students as a Function of Teaching Experience And Training [Doctor of Musical Arts, Boston University]. Boston University Libraries.
  • Carrier, S. (2019). Reimagining The Flute Masterclass: Case Studies Exploring Artistry, Authority, And Embodiment [Doctor of Musical Arts, The City University of New York]. Cuny Academic Works.
  • Coutts, L. (2018). Selecting motivating repertoire for adult piano students: A transformative pedagogical approach. Biritish Journal of Music Education, 35(3), 285-299. https://doi.org/10.1017/S0265051718000074
  • Creech A., Gaunt H, Hallam S., & Robertson L. (2009). Conservatoire students’ perceptions of Master Classes. British Journal of Music Education, 26(3), 315-331. https://doi.org/10.1017/S026505170999012X
  • Çağlak-Eker, T. (2020). Piyano eğitiminde dizi çalışmalarına yönelik hazırlık alıştırmaları. Jass Studies-The Journal of Academic Social Science Studies, 80, 307-322. http://dx.doi.org/10.29228/JASSS.43323
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi (2024). https://mssf.comu.edu.tr/tomris-ozis-r189.html [Erişim Tarihi: 10.01.2025].
  • Çimen, G. (2001). Piyano eğitiminde pedal tekniği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 157-171.
  • Çoban, S. (2019). Piyanoda artikülasyon tekniklerinin öğretiminde öğretmenlerin karşılaştıkları güçlükler ve bunlarla baş etme yolları: Güzel sanatlar liseleri örneği (Tez No. 565339) [Yüksek lisans tezi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Deniz, J., & Durak, M. (2024). Paylaşmalı öğretim ile yapılan piyano derslerinde staccato çalma becerisi geliştirmeye yönelik bir öğretim tasarımı. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 62, 3563-3589. https://doi.org/10.53444/deubefd.1523425
  • Engül, D. D., & Pirgon, Y. (2020). Ludvig Schytte Op. 108 Kleine piyano etüt kitabının hedef davranışlar açısından incelenmesi. Sanat Eğitimi Dergisi, 8(1), 12–21. https://doi.org/10.7816/sed-08-01-02
  • Gladden, M. (2017). A survey of elementary piano repertoire: A piano instructor’s resource. [Doctor of Musical Arts in Music Dissertation, University of Illinois at Urbana-Champaign]. Illinois Library.
  • Gün, E., & Köse, H. S. (2012). Piyano eğitiminde müzikal terimler ve çalma tekniklerine ilişkin bilişsel düzey analizi. e-Journal of New World Sciences Academy, 7(3), 246-257.
  • Hamond, L. F. (2013, August 28-31). Feedback on elements of piano performance: Two case studies in higher education studio. [Conference presentation]. International Symposium on Performance Science, Vienna, Austria.
  • Hanken, I. M., & Long, M. (2012). Master classes – what do they offer? NMH-publikasjoner.
  • Hanken, I. M. (2015) Listening and learning in a master class. Music Education Research, 17(4), 453-464. https://doi.org/10.1080/14613808.2014.930121
  • Herrera, M., & Cremades, R. (2020). The study of memorisation in piano students in higher education in Mexico. Musicae Scientiae, 24(3), 330-341. https://doi.org/10.1177/1029864918805312
  • Hu, Z. (2018). Research on the present situation of piano education in colleges and universities. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 264, 800-805. https://doi.org/10.2991/icemaess-18.2018.157
  • Huseynova, E., Onuray-Egilmez, H., & Engur, D. (2019). Effect of piano education on the attention skills of 7-12 year old children. Educational Research and Reviews, 14(10). https://doi.org/10.5897/ERR2019.3727
  • Işıkdemir, T. (2019). 5-6 yaş çocukların piyano eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve eğitimci görüşleri (Tez No. 541045) [Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kahramankaptan, Ş. (2017). Kayıp piyanistin kayıtlarını İdil Biret açığa çıkardı. https://www.sanattanyansimalar.com/kayip-piyanistin-kayitlarini-idil-biret-aciga-cikardi/2943/ sayfasından 10.01.2025 tarihinde erişilmiştir.
  • Kaleli, Y. S., & Barışeri, N. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının piyano eğitimi sürecinde kazandıkları teknik davranışların incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 23-48. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/500754
  • Kalkanoğlu, B. (2020). Piyano eğitiminde sol el: C. Czerny Op.718 sol el etütlerinin analizi. Turkish Studies-Education, 15(3), 1939-1950. https://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.42789
  • Karataş, K. O., & Şengül, C. (2018). Türkiye’de mesleki müzik eğitimi veren kurumlardaki piyano ders içeriklerinin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(1), 365-373.
  • Kurtuldu, M. K., & Gönül, S. (2019). Piyanoda staccato tekniğinin öğretilmesinde anlamlandırma stratejilerine yönelik uygulamaların etkisi. Jass Studies-The Journal of Academic Social Science Studies, 77, 19-28. http://dx.doi.org/10.29228/JASSS.30208
  • Kurtuldu, M. K., & Kılıçoğlu, Y. (2023). Piyano eğitiminde analize dayalı örgütleme stratejisi kullanımı ve deşifre çalmaya etkisi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(35), 74-87. https://doi.org/10.29228/INESJOURNAL.70449
  • Küpana, M. N. (2012). Piyanoda deşifre öğretimi programının müzik öğretmeni adaylarının piyano dersine yönelik tutumlarına etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(41), 183-194.
  • Long, M., Creech, A., Gaunt, H. & Hallam, S. (2014) Conservatoire students' experiences and perceptions of instrument-specific master classes. Music Education Research, 16(2), 176-192. https://doi.org/10.1080/14613808.2013.859659
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd Edition). Sage. Özçelik, Ö. A. (2010). Suzuki Yetenek Eğitimi ve Bartok Mikrokosmos yöntemleriyle özengen piyano eğitiminde yoğunlaşma becerisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 643-661.
  • Ömür, Ö. (2022). Piyano eğitiminde başlangıç etütleri içinde yer alan Duvernoy Op.176 etüt kitabının analizi. Turkish Studies, 17(3), 569-582. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.58032
  • Özer, B., & Yiğit, N. (2011). Piyano öğretiminde deşifre becerisinin kazandırılması. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 39-49.
  • Paker, T. (2021). Durum çalışması. F. N. Seggie & Y. Bayyurt (Ed.), Nitel araştırma yöntem, teknik, analiz ve yaklaşımları içinde (ss. 124-139). Anı.
  • Recepli, E., & Onuray-Eğilmez, H. (2022). The effect of piano education on visual memory. International Education Studies, 15(1). https://doi.org/10.5539/ies.v15n1p87
  • Sarvan, G. (2020). Flüt eğitiminde ekoller, evrenselleşme süreci ve bu sürece ustalık sınıflarının etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 6(11), 1-22.
  • Taylor, A. (2010). Participation in a master class: experiences of older amateur pianists. Music Education Research, 12(2), 199-217. https://doi.org/10.1080/14613801003746576
  • Tekeli-Yiğit, B., Gülüm, B., & Çağlar, E. (2020). Özengen (amatör) çalgı eğitiminin 9-16 yaş aralığındaki bireylerin benlik kavramı düzeylerine etkisinin incelenmesi. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 39(3), 1-15. https://doi.org/10.7822/omuefd.742482
  • Thomas-Lee, P. M. (2003). Piano pedagogy for four- and five-year-olds: An analysis of selected piano methods for teaching preschool children [Doctor of Musical Arts, The University of Georgia]. University Libraries University of Georgia.
  • Türker, C. (2021). Piyano eğitiminde iki elde zıt nüans uygulamalarındaki zorlukların giderilmesi için bazı çözümler (Tez No. 696764) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Türkmen, N. (2008). Müzik öğretmeni adaylarının piyanoda deşifre çalabilme düzeyleri üzerine bir çalışma (Tez No. 227830) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Uçar, M. (2015). 5-9 yaş aralığındaki çocukların piyano eğitiminde öğrenmeyi sağlayıcı ve destekleyici görsel materyal geliştirme (Tez No. 415771) [Yüksek lisans tezi, Cumhuriyet Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Uslu, M. (1998). Türkiye’de çalgı eğitiminin yaygınlaştırılması ve geliştirilmesi (Tez No. 78333) [Doktora tezi, Marmara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. baskı). Seçkin.
  • Young, M. M. (2013) University-level group piano instruction and professional musicians. Music Education Research, 15(1), 59-73. https://doi.org/10.1080/14613808.2012.737773
  • Yürük, F. C. (2022). Piyano masterclass’larında uzman yaklaşımlarının betimlenmesi üzerine bir araştırma (Tez No. 748971) [Sanatta Yeterlik Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.

PİYANO EĞİTİMİNDE USTALIK SINIFLARININ YERİ: “I. ULUSLARARASI TOMRİS ÖZİŞ PİYANO GÜNLERİ” ÖRNEĞİ

Year 2025, Issue: 104, 53 - 67
https://doi.org/10.17753/sosekev.1631166

Abstract

Bu çalışma, profesyonel çalgı eğitiminde önemli role sahip olan ustalık sınıflarının etkisini, piyano eğitimi ekseninde ele alarak incelemeyi amaçlayan nitel bir araştırmadır. Çalışmada, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi tarafından, değerli piyanist Tomris Öziş’in hatırasını yaşatma amacıyla düzenlenen I. Uluslararası Tomris Öziş Piyano Günlerine odaklanılmıştır. Çalışma, I. Uluslararası Tomris Öziş Piyano Günlerindeki atölyelere aktif katılım sağlayan öğrenciler ile (N=20) yürütülmüştür. Öğrencilerin piyano günlerine ve gerçekleştirilen atölye çalışmalarına ilişkin görüşleri, 5 ana başlık üzerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma bulgularından elde edilen veriler doğrultusunda, I. Uluslararası Tomris Öziş Piyano Günlerine aktif katılım sağlayan öğrencilerin yapılan atölye çalışmalarının teknik becerilerine katkısı, müzikal beceri ve yorumlamaya katkısı, eğitim sürecine ilişkin görüşleri, seyirci karşısında çalma deneyimi ve sosyal etkileşime yönelik görüş ve deneyimleri değerlendirilmiştir. Teknik ve müzikal kazanımlar bağlamında öğrenciler en çok yeni bilgi edindikleri yönünde görüş belirtmiştir. Öğrenciler piyano günleri kapsamında gerçekleştirilen eğitim uygulamalarını etkili bulmuştur. Seyirci karşısında çalmanın olumlu duygular uyandırdığı, heyecanı kontrol etme becerisi kazandırdığı ve sahne deneyimi yaşattığı yönündeki öğrenci görüşleri, ustalık sınıflarındaki açık ders yapısını destekler nitelikte bulunmuştur. Ayrıca piyano günleri kapsamında bir araya gelen öğrencilerin yoğun müzikal paylaşımlarda bulunduğu, yeni arkadaşlıklar edindiği ve piyano müziği etrafında toplanan etkileşimler yaşandığı dikkat çekici sonuçlardan olmuştur. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda, ustalık sınıflarının müzik öğrencilerinin motivasyonunu olumlu etkileyerek, akademik ve müzikal yaşantısına olumlu yansımaları olacağı düşüncesi ile bu gibi atölye çalışmalarının yaygınlaşması önerilmektedir.

References

  • Akınönder, O., & Uçal-Canakay, E. (2021). Uluslararası Sertifikalı Londra Müzik Koleji (London College of Music-LCM) müzik eğitim programının özengen piyano eğitimindeki yeri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 52, 764-779. https://doi.org/10.53444/deubefd.1030900
  • Aldut, D. B. (2024). CAKA Yaz Okulunda uygulanan keman eğitimine yönelik eğitimci, öğrenci ve veli görüşlerinin değerlendirilmesi (Tez No. 874639). [Yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Barsamyan, M. (2019). Piano education in adults. Educational Research and Reviews, 14(3), 458-464. https://doi.org/10.5897/ERR2019.3695
  • Bıyıklıoğlu, Z. O. (2024). Piyano başlangıç eğitiminde kullanılan Czerny op.599, Czerny op.299, Czerny, op.136, Czerny op.636, Burgmüller op.100, Duvernoy op. 176 ve Berens op.61 etütlerinin incelenmesi. Online Journal Of Music Sciences, 9(1), 329-364. https://doi.org/10.31811/ojomus.1309860
  • Bilir-Eyüpoğlu, E. (2017). F. Chopin’in Op. 10 No. 2 kromatik etüdünün piyano tekniğine etkileri. Konservatoryum, 4(2), 37-60. https://doi.org/10.26650/CONS381683
  • Bulow, E. (2019). Repertoire Selection Practices of Piano Teachers of Intermediate-Level Students as a Function of Teaching Experience And Training [Doctor of Musical Arts, Boston University]. Boston University Libraries.
  • Carrier, S. (2019). Reimagining The Flute Masterclass: Case Studies Exploring Artistry, Authority, And Embodiment [Doctor of Musical Arts, The City University of New York]. Cuny Academic Works.
  • Coutts, L. (2018). Selecting motivating repertoire for adult piano students: A transformative pedagogical approach. Biritish Journal of Music Education, 35(3), 285-299. https://doi.org/10.1017/S0265051718000074
  • Creech A., Gaunt H, Hallam S., & Robertson L. (2009). Conservatoire students’ perceptions of Master Classes. British Journal of Music Education, 26(3), 315-331. https://doi.org/10.1017/S026505170999012X
  • Çağlak-Eker, T. (2020). Piyano eğitiminde dizi çalışmalarına yönelik hazırlık alıştırmaları. Jass Studies-The Journal of Academic Social Science Studies, 80, 307-322. http://dx.doi.org/10.29228/JASSS.43323
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi (2024). https://mssf.comu.edu.tr/tomris-ozis-r189.html [Erişim Tarihi: 10.01.2025].
  • Çimen, G. (2001). Piyano eğitiminde pedal tekniği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 157-171.
  • Çoban, S. (2019). Piyanoda artikülasyon tekniklerinin öğretiminde öğretmenlerin karşılaştıkları güçlükler ve bunlarla baş etme yolları: Güzel sanatlar liseleri örneği (Tez No. 565339) [Yüksek lisans tezi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Deniz, J., & Durak, M. (2024). Paylaşmalı öğretim ile yapılan piyano derslerinde staccato çalma becerisi geliştirmeye yönelik bir öğretim tasarımı. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 62, 3563-3589. https://doi.org/10.53444/deubefd.1523425
  • Engül, D. D., & Pirgon, Y. (2020). Ludvig Schytte Op. 108 Kleine piyano etüt kitabının hedef davranışlar açısından incelenmesi. Sanat Eğitimi Dergisi, 8(1), 12–21. https://doi.org/10.7816/sed-08-01-02
  • Gladden, M. (2017). A survey of elementary piano repertoire: A piano instructor’s resource. [Doctor of Musical Arts in Music Dissertation, University of Illinois at Urbana-Champaign]. Illinois Library.
  • Gün, E., & Köse, H. S. (2012). Piyano eğitiminde müzikal terimler ve çalma tekniklerine ilişkin bilişsel düzey analizi. e-Journal of New World Sciences Academy, 7(3), 246-257.
  • Hamond, L. F. (2013, August 28-31). Feedback on elements of piano performance: Two case studies in higher education studio. [Conference presentation]. International Symposium on Performance Science, Vienna, Austria.
  • Hanken, I. M., & Long, M. (2012). Master classes – what do they offer? NMH-publikasjoner.
  • Hanken, I. M. (2015) Listening and learning in a master class. Music Education Research, 17(4), 453-464. https://doi.org/10.1080/14613808.2014.930121
  • Herrera, M., & Cremades, R. (2020). The study of memorisation in piano students in higher education in Mexico. Musicae Scientiae, 24(3), 330-341. https://doi.org/10.1177/1029864918805312
  • Hu, Z. (2018). Research on the present situation of piano education in colleges and universities. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 264, 800-805. https://doi.org/10.2991/icemaess-18.2018.157
  • Huseynova, E., Onuray-Egilmez, H., & Engur, D. (2019). Effect of piano education on the attention skills of 7-12 year old children. Educational Research and Reviews, 14(10). https://doi.org/10.5897/ERR2019.3727
  • Işıkdemir, T. (2019). 5-6 yaş çocukların piyano eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve eğitimci görüşleri (Tez No. 541045) [Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kahramankaptan, Ş. (2017). Kayıp piyanistin kayıtlarını İdil Biret açığa çıkardı. https://www.sanattanyansimalar.com/kayip-piyanistin-kayitlarini-idil-biret-aciga-cikardi/2943/ sayfasından 10.01.2025 tarihinde erişilmiştir.
  • Kaleli, Y. S., & Barışeri, N. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının piyano eğitimi sürecinde kazandıkları teknik davranışların incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 23-48. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/500754
  • Kalkanoğlu, B. (2020). Piyano eğitiminde sol el: C. Czerny Op.718 sol el etütlerinin analizi. Turkish Studies-Education, 15(3), 1939-1950. https://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.42789
  • Karataş, K. O., & Şengül, C. (2018). Türkiye’de mesleki müzik eğitimi veren kurumlardaki piyano ders içeriklerinin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(1), 365-373.
  • Kurtuldu, M. K., & Gönül, S. (2019). Piyanoda staccato tekniğinin öğretilmesinde anlamlandırma stratejilerine yönelik uygulamaların etkisi. Jass Studies-The Journal of Academic Social Science Studies, 77, 19-28. http://dx.doi.org/10.29228/JASSS.30208
  • Kurtuldu, M. K., & Kılıçoğlu, Y. (2023). Piyano eğitiminde analize dayalı örgütleme stratejisi kullanımı ve deşifre çalmaya etkisi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(35), 74-87. https://doi.org/10.29228/INESJOURNAL.70449
  • Küpana, M. N. (2012). Piyanoda deşifre öğretimi programının müzik öğretmeni adaylarının piyano dersine yönelik tutumlarına etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(41), 183-194.
  • Long, M., Creech, A., Gaunt, H. & Hallam, S. (2014) Conservatoire students' experiences and perceptions of instrument-specific master classes. Music Education Research, 16(2), 176-192. https://doi.org/10.1080/14613808.2013.859659
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd Edition). Sage. Özçelik, Ö. A. (2010). Suzuki Yetenek Eğitimi ve Bartok Mikrokosmos yöntemleriyle özengen piyano eğitiminde yoğunlaşma becerisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 643-661.
  • Ömür, Ö. (2022). Piyano eğitiminde başlangıç etütleri içinde yer alan Duvernoy Op.176 etüt kitabının analizi. Turkish Studies, 17(3), 569-582. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.58032
  • Özer, B., & Yiğit, N. (2011). Piyano öğretiminde deşifre becerisinin kazandırılması. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 39-49.
  • Paker, T. (2021). Durum çalışması. F. N. Seggie & Y. Bayyurt (Ed.), Nitel araştırma yöntem, teknik, analiz ve yaklaşımları içinde (ss. 124-139). Anı.
  • Recepli, E., & Onuray-Eğilmez, H. (2022). The effect of piano education on visual memory. International Education Studies, 15(1). https://doi.org/10.5539/ies.v15n1p87
  • Sarvan, G. (2020). Flüt eğitiminde ekoller, evrenselleşme süreci ve bu sürece ustalık sınıflarının etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 6(11), 1-22.
  • Taylor, A. (2010). Participation in a master class: experiences of older amateur pianists. Music Education Research, 12(2), 199-217. https://doi.org/10.1080/14613801003746576
  • Tekeli-Yiğit, B., Gülüm, B., & Çağlar, E. (2020). Özengen (amatör) çalgı eğitiminin 9-16 yaş aralığındaki bireylerin benlik kavramı düzeylerine etkisinin incelenmesi. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 39(3), 1-15. https://doi.org/10.7822/omuefd.742482
  • Thomas-Lee, P. M. (2003). Piano pedagogy for four- and five-year-olds: An analysis of selected piano methods for teaching preschool children [Doctor of Musical Arts, The University of Georgia]. University Libraries University of Georgia.
  • Türker, C. (2021). Piyano eğitiminde iki elde zıt nüans uygulamalarındaki zorlukların giderilmesi için bazı çözümler (Tez No. 696764) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Türkmen, N. (2008). Müzik öğretmeni adaylarının piyanoda deşifre çalabilme düzeyleri üzerine bir çalışma (Tez No. 227830) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Uçar, M. (2015). 5-9 yaş aralığındaki çocukların piyano eğitiminde öğrenmeyi sağlayıcı ve destekleyici görsel materyal geliştirme (Tez No. 415771) [Yüksek lisans tezi, Cumhuriyet Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Uslu, M. (1998). Türkiye’de çalgı eğitiminin yaygınlaştırılması ve geliştirilmesi (Tez No. 78333) [Doktora tezi, Marmara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. baskı). Seçkin.
  • Young, M. M. (2013) University-level group piano instruction and professional musicians. Music Education Research, 15(1), 59-73. https://doi.org/10.1080/14613808.2012.737773
  • Yürük, F. C. (2022). Piyano masterclass’larında uzman yaklaşımlarının betimlenmesi üzerine bir araştırma (Tez No. 748971) [Sanatta Yeterlik Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.

The Role of Masterclasses in Piano Education: The Example of “The 1st International Tomris Öziş Piano Days”

Year 2025, Issue: 104, 53 - 67
https://doi.org/10.17753/sosekev.1631166

Abstract

This qualitative study explores the role of masterclasses in professional instrument education, with a specific focus on piano pedagogy. The research centers on the 1st International Tomris Öziş Piano Days, an event organized to honor the memory of pianist Tomris Öziş. The study was conducted with students who actively participated in the workshops during the event. Data were collected and analyzed using content analysis methodology.The findings reveal several key areas of impact: the contribution of the workshops to participants' technical and musical skills, their interpretative development, perceptions of the educational process, experiences of performing before an audience, and the nature of social interactions formed during the event. Participants reported gaining entirely new insights, particularly in terms of technique and musical interpretation. They generally perceived the workshops as highly productive and beneficial to their development. Furthermore, performing in front of an audience was found to foster positive emotional responses, support the development of stage presence, and enhance the ability to manage performance-related anxiety. These findings support the effectiveness of the open-lesson format commonly used in masterclasses. Another significant outcome was the high level of musical exchange among participants, who formed new connections and engaged deeply in shared musical experiences. Based on these findings, the study suggests that such masterclass-based workshops should be more widely implemented, as they have the potential to enhance students’ motivation and positively influence both their academic progress and artistic growth.

References

  • Akınönder, O., & Uçal-Canakay, E. (2021). Uluslararası Sertifikalı Londra Müzik Koleji (London College of Music-LCM) müzik eğitim programının özengen piyano eğitimindeki yeri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 52, 764-779. https://doi.org/10.53444/deubefd.1030900
  • Aldut, D. B. (2024). CAKA Yaz Okulunda uygulanan keman eğitimine yönelik eğitimci, öğrenci ve veli görüşlerinin değerlendirilmesi (Tez No. 874639). [Yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Barsamyan, M. (2019). Piano education in adults. Educational Research and Reviews, 14(3), 458-464. https://doi.org/10.5897/ERR2019.3695
  • Bıyıklıoğlu, Z. O. (2024). Piyano başlangıç eğitiminde kullanılan Czerny op.599, Czerny op.299, Czerny, op.136, Czerny op.636, Burgmüller op.100, Duvernoy op. 176 ve Berens op.61 etütlerinin incelenmesi. Online Journal Of Music Sciences, 9(1), 329-364. https://doi.org/10.31811/ojomus.1309860
  • Bilir-Eyüpoğlu, E. (2017). F. Chopin’in Op. 10 No. 2 kromatik etüdünün piyano tekniğine etkileri. Konservatoryum, 4(2), 37-60. https://doi.org/10.26650/CONS381683
  • Bulow, E. (2019). Repertoire Selection Practices of Piano Teachers of Intermediate-Level Students as a Function of Teaching Experience And Training [Doctor of Musical Arts, Boston University]. Boston University Libraries.
  • Carrier, S. (2019). Reimagining The Flute Masterclass: Case Studies Exploring Artistry, Authority, And Embodiment [Doctor of Musical Arts, The City University of New York]. Cuny Academic Works.
  • Coutts, L. (2018). Selecting motivating repertoire for adult piano students: A transformative pedagogical approach. Biritish Journal of Music Education, 35(3), 285-299. https://doi.org/10.1017/S0265051718000074
  • Creech A., Gaunt H, Hallam S., & Robertson L. (2009). Conservatoire students’ perceptions of Master Classes. British Journal of Music Education, 26(3), 315-331. https://doi.org/10.1017/S026505170999012X
  • Çağlak-Eker, T. (2020). Piyano eğitiminde dizi çalışmalarına yönelik hazırlık alıştırmaları. Jass Studies-The Journal of Academic Social Science Studies, 80, 307-322. http://dx.doi.org/10.29228/JASSS.43323
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi (2024). https://mssf.comu.edu.tr/tomris-ozis-r189.html [Erişim Tarihi: 10.01.2025].
  • Çimen, G. (2001). Piyano eğitiminde pedal tekniği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 157-171.
  • Çoban, S. (2019). Piyanoda artikülasyon tekniklerinin öğretiminde öğretmenlerin karşılaştıkları güçlükler ve bunlarla baş etme yolları: Güzel sanatlar liseleri örneği (Tez No. 565339) [Yüksek lisans tezi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Deniz, J., & Durak, M. (2024). Paylaşmalı öğretim ile yapılan piyano derslerinde staccato çalma becerisi geliştirmeye yönelik bir öğretim tasarımı. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 62, 3563-3589. https://doi.org/10.53444/deubefd.1523425
  • Engül, D. D., & Pirgon, Y. (2020). Ludvig Schytte Op. 108 Kleine piyano etüt kitabının hedef davranışlar açısından incelenmesi. Sanat Eğitimi Dergisi, 8(1), 12–21. https://doi.org/10.7816/sed-08-01-02
  • Gladden, M. (2017). A survey of elementary piano repertoire: A piano instructor’s resource. [Doctor of Musical Arts in Music Dissertation, University of Illinois at Urbana-Champaign]. Illinois Library.
  • Gün, E., & Köse, H. S. (2012). Piyano eğitiminde müzikal terimler ve çalma tekniklerine ilişkin bilişsel düzey analizi. e-Journal of New World Sciences Academy, 7(3), 246-257.
  • Hamond, L. F. (2013, August 28-31). Feedback on elements of piano performance: Two case studies in higher education studio. [Conference presentation]. International Symposium on Performance Science, Vienna, Austria.
  • Hanken, I. M., & Long, M. (2012). Master classes – what do they offer? NMH-publikasjoner.
  • Hanken, I. M. (2015) Listening and learning in a master class. Music Education Research, 17(4), 453-464. https://doi.org/10.1080/14613808.2014.930121
  • Herrera, M., & Cremades, R. (2020). The study of memorisation in piano students in higher education in Mexico. Musicae Scientiae, 24(3), 330-341. https://doi.org/10.1177/1029864918805312
  • Hu, Z. (2018). Research on the present situation of piano education in colleges and universities. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 264, 800-805. https://doi.org/10.2991/icemaess-18.2018.157
  • Huseynova, E., Onuray-Egilmez, H., & Engur, D. (2019). Effect of piano education on the attention skills of 7-12 year old children. Educational Research and Reviews, 14(10). https://doi.org/10.5897/ERR2019.3727
  • Işıkdemir, T. (2019). 5-6 yaş çocukların piyano eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve eğitimci görüşleri (Tez No. 541045) [Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kahramankaptan, Ş. (2017). Kayıp piyanistin kayıtlarını İdil Biret açığa çıkardı. https://www.sanattanyansimalar.com/kayip-piyanistin-kayitlarini-idil-biret-aciga-cikardi/2943/ sayfasından 10.01.2025 tarihinde erişilmiştir.
  • Kaleli, Y. S., & Barışeri, N. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının piyano eğitimi sürecinde kazandıkları teknik davranışların incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 23-48. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/500754
  • Kalkanoğlu, B. (2020). Piyano eğitiminde sol el: C. Czerny Op.718 sol el etütlerinin analizi. Turkish Studies-Education, 15(3), 1939-1950. https://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.42789
  • Karataş, K. O., & Şengül, C. (2018). Türkiye’de mesleki müzik eğitimi veren kurumlardaki piyano ders içeriklerinin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(1), 365-373.
  • Kurtuldu, M. K., & Gönül, S. (2019). Piyanoda staccato tekniğinin öğretilmesinde anlamlandırma stratejilerine yönelik uygulamaların etkisi. Jass Studies-The Journal of Academic Social Science Studies, 77, 19-28. http://dx.doi.org/10.29228/JASSS.30208
  • Kurtuldu, M. K., & Kılıçoğlu, Y. (2023). Piyano eğitiminde analize dayalı örgütleme stratejisi kullanımı ve deşifre çalmaya etkisi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(35), 74-87. https://doi.org/10.29228/INESJOURNAL.70449
  • Küpana, M. N. (2012). Piyanoda deşifre öğretimi programının müzik öğretmeni adaylarının piyano dersine yönelik tutumlarına etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(41), 183-194.
  • Long, M., Creech, A., Gaunt, H. & Hallam, S. (2014) Conservatoire students' experiences and perceptions of instrument-specific master classes. Music Education Research, 16(2), 176-192. https://doi.org/10.1080/14613808.2013.859659
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd Edition). Sage. Özçelik, Ö. A. (2010). Suzuki Yetenek Eğitimi ve Bartok Mikrokosmos yöntemleriyle özengen piyano eğitiminde yoğunlaşma becerisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 643-661.
  • Ömür, Ö. (2022). Piyano eğitiminde başlangıç etütleri içinde yer alan Duvernoy Op.176 etüt kitabının analizi. Turkish Studies, 17(3), 569-582. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.58032
  • Özer, B., & Yiğit, N. (2011). Piyano öğretiminde deşifre becerisinin kazandırılması. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 39-49.
  • Paker, T. (2021). Durum çalışması. F. N. Seggie & Y. Bayyurt (Ed.), Nitel araştırma yöntem, teknik, analiz ve yaklaşımları içinde (ss. 124-139). Anı.
  • Recepli, E., & Onuray-Eğilmez, H. (2022). The effect of piano education on visual memory. International Education Studies, 15(1). https://doi.org/10.5539/ies.v15n1p87
  • Sarvan, G. (2020). Flüt eğitiminde ekoller, evrenselleşme süreci ve bu sürece ustalık sınıflarının etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 6(11), 1-22.
  • Taylor, A. (2010). Participation in a master class: experiences of older amateur pianists. Music Education Research, 12(2), 199-217. https://doi.org/10.1080/14613801003746576
  • Tekeli-Yiğit, B., Gülüm, B., & Çağlar, E. (2020). Özengen (amatör) çalgı eğitiminin 9-16 yaş aralığındaki bireylerin benlik kavramı düzeylerine etkisinin incelenmesi. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 39(3), 1-15. https://doi.org/10.7822/omuefd.742482
  • Thomas-Lee, P. M. (2003). Piano pedagogy for four- and five-year-olds: An analysis of selected piano methods for teaching preschool children [Doctor of Musical Arts, The University of Georgia]. University Libraries University of Georgia.
  • Türker, C. (2021). Piyano eğitiminde iki elde zıt nüans uygulamalarındaki zorlukların giderilmesi için bazı çözümler (Tez No. 696764) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Türkmen, N. (2008). Müzik öğretmeni adaylarının piyanoda deşifre çalabilme düzeyleri üzerine bir çalışma (Tez No. 227830) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Uçar, M. (2015). 5-9 yaş aralığındaki çocukların piyano eğitiminde öğrenmeyi sağlayıcı ve destekleyici görsel materyal geliştirme (Tez No. 415771) [Yüksek lisans tezi, Cumhuriyet Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Uslu, M. (1998). Türkiye’de çalgı eğitiminin yaygınlaştırılması ve geliştirilmesi (Tez No. 78333) [Doktora tezi, Marmara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. baskı). Seçkin.
  • Young, M. M. (2013) University-level group piano instruction and professional musicians. Music Education Research, 15(1), 59-73. https://doi.org/10.1080/14613808.2012.737773
  • Yürük, F. C. (2022). Piyano masterclass’larında uzman yaklaşımlarının betimlenmesi üzerine bir araştırma (Tez No. 748971) [Sanatta Yeterlik Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
There are 48 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Interpretation in Western Classical Music, Music Education, Music Performance
Journal Section Articles
Authors

Ayşegül Göklen Yılmaz 0000-0003-2265-2977

Senem Zeynep Ercan 0000-0003-0616-0200

Early Pub Date October 12, 2025
Publication Date October 21, 2025
Submission Date February 1, 2025
Acceptance Date October 8, 2025
Published in Issue Year 2025 Issue: 104

Cite

APA Göklen Yılmaz, A., & Ercan, S. Z. (2025). PİYANO EĞİTİMİNDE USTALIK SINIFLARININ YERİ: “I. ULUSLARARASI TOMRİS ÖZİŞ PİYANO GÜNLERİ” ÖRNEĞİ. EKEV Akademi Dergisi(104), 53-67. https://doi.org/10.17753/sosekev.1631166