Bu çalışma, profesyonel çalgı eğitiminde önemli role sahip olan ustalık sınıflarının etkisini, piyano eğitimi ekseninde ele alarak incelemeyi amaçlayan nitel bir araştırmadır. Çalışmada, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi tarafından, değerli piyanist Tomris Öziş’in hatırasını yaşatma amacıyla düzenlenen I. Uluslararası Tomris Öziş Piyano Günlerine odaklanılmıştır. Çalışma, I. Uluslararası Tomris Öziş Piyano Günlerindeki atölyelere aktif katılım sağlayan öğrenciler ile (N=20) yürütülmüştür. Öğrencilerin piyano günlerine ve gerçekleştirilen atölye çalışmalarına ilişkin görüşleri, 5 ana başlık üzerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma bulgularından elde edilen veriler doğrultusunda, I. Uluslararası Tomris Öziş Piyano Günlerine aktif katılım sağlayan öğrencilerin yapılan atölye çalışmalarının teknik becerilerine katkısı, müzikal beceri ve yorumlamaya katkısı, eğitim sürecine ilişkin görüşleri, seyirci karşısında çalma deneyimi ve sosyal etkileşime yönelik görüş ve deneyimleri değerlendirilmiştir. Teknik ve müzikal kazanımlar bağlamında öğrenciler en çok yeni bilgi edindikleri yönünde görüş belirtmiştir. Öğrenciler piyano günleri kapsamında gerçekleştirilen eğitim uygulamalarını etkili bulmuştur. Seyirci karşısında çalmanın olumlu duygular uyandırdığı, heyecanı kontrol etme becerisi kazandırdığı ve sahne deneyimi yaşattığı yönündeki öğrenci görüşleri, ustalık sınıflarındaki açık ders yapısını destekler nitelikte bulunmuştur. Ayrıca piyano günleri kapsamında bir araya gelen öğrencilerin yoğun müzikal paylaşımlarda bulunduğu, yeni arkadaşlıklar edindiği ve piyano müziği etrafında toplanan etkileşimler yaşandığı dikkat çekici sonuçlardan olmuştur. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda, ustalık sınıflarının müzik öğrencilerinin motivasyonunu olumlu etkileyerek, akademik ve müzikal yaşantısına olumlu yansımaları olacağı düşüncesi ile bu gibi atölye çalışmalarının yaygınlaşması önerilmektedir.
Piyano Piyano eğitimi Ustalık sınıfları Piyano günleri Tomris Öziş
This qualitative study explores the role of masterclasses in professional instrument education, with a specific focus on piano pedagogy. The research centers on the 1st International Tomris Öziş Piano Days, an event organized to honor the memory of pianist Tomris Öziş. The study was conducted with students who actively participated in the workshops during the event. Data were collected and analyzed using content analysis methodology.The findings reveal several key areas of impact: the contribution of the workshops to participants' technical and musical skills, their interpretative development, perceptions of the educational process, experiences of performing before an audience, and the nature of social interactions formed during the event. Participants reported gaining entirely new insights, particularly in terms of technique and musical interpretation. They generally perceived the workshops as highly productive and beneficial to their development. Furthermore, performing in front of an audience was found to foster positive emotional responses, support the development of stage presence, and enhance the ability to manage performance-related anxiety. These findings support the effectiveness of the open-lesson format commonly used in masterclasses. Another significant outcome was the high level of musical exchange among participants, who formed new connections and engaged deeply in shared musical experiences. Based on these findings, the study suggests that such masterclass-based workshops should be more widely implemented, as they have the potential to enhance students’ motivation and positively influence both their academic progress and artistic growth.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Müzik Eğitimi, Müzik Performansı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Ekim 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2025 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 8 Ekim 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 104 |