Research Article
BibTex RIS Cite

ÇEVRİMİÇİ KÜLTÜREL TURİST DENEYİMLERİNİN İÇERİK ANALİZİYLE İNCELENMESİ: İZNİK ÖRNEĞİ

Year 2021, Volume: 3 Issue: 5, 38 - 53, 30.04.2021

Abstract

Günümüzde bilimim ve teknolojinin hızla gelişim göstermesiyle özellikle kitle iletişim araçlarındaki yaşanan gelişmeler insanların bilgiye erişimini kolaylaştırmıştır. Web 2.0 teknolojisi uygulamaya girmesinden beri, destinasyonlar hakkında çevrimiçi online yapılan yorum ve değerlendirmeler, nihai tüketicinin satın alma davranışları üzerinde etki göstermeye başlamıştır. Bu çalışmanın amacı, kültür turizmi potansiyeli yüksek olan tarihi yerleşim yeri İznik’in çevrimiçi yorumlarının incelenmesidir. Bu amaca uygun olarak araştırmada, içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda, 08.06.2012- 14.11.2020 tarihleri arasında ilk yorumdan son yoruma Tripadvisor web sayfalarında yer alan İznik ile alakalı yapılmış olan 179 çevrimiçi yorum incelenmiştir. Elde edilen yorumlar nitel veri analizlerinde sıkça kullanılan MAXQDA yazılımından yararlanılarak çözümlenmiş, kelime frekansları ve bulutu oluşturulmuştur. İznik’e yönelik olarak yapılan çevrimiçi yorumların %85’i olumlu; %15’i ise olumsuz olduğu tespit edilmiştir. Araştırma bulgularında, olumlu yorumlar arasında tarihi yerler, ulaşım kolaylığı, doğal yapı ve çinicilik faaliyetleri gibi unsurlar ön plana çıkmıştır. Olumsuz yorumlar arasında ise, alt yapı üst yapı eksikliği, yanlış yapılanma ve otopark sorunu gibi ifadeler saptanmıştır.

References

  • Akay, B., (2020). “Examining the rural tourism experiences of tourists in emerging rural tourism destination: Burdur province”, Turkey, GeoJournal of Tourism and Geosites, 29 (2), 534-544.
  • Aydın, B., (2016). “Sosyal Medyada Restoran İmajı: Tripadvisor Örneği”, Disiplinlerarası Akademik Turizm Dergisi, 1 (1), 13-30.
  • Ayeh, J. K., Au, N., ve Law, R., (2013). “Do we believe in tripadvisor?: Examining credibility perceptions and online travelers’ attitude toward using user-generated content”, Journal of Travel Research. 52 (4), 437–452.
  • Bandeoğlu, Z., (2016), “Türkiye’de Kültür Turizmi Potansiyeli Üzerine Bir Değerlendirme” Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5 (2), 155-168
  • Bayram, M. ve Yaylı A., (2009). “Otel web sitelerinin içerik analizi yöntemiyle Değerlendirilmesi”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (27), 347-379.
  • Çiçek, D., (2013). “Kültür Turizmi”, A. S. Bahçe (Ed.), Alternatif Turizm, içinde (100-128), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Çuhadar, M. ve Akçil, A. Ç., (2018). “Kalkan bölgesindeki konaklama işletmelerine yönelik çevrimiçi değerlendirmelerin analizi: Tripadvisor örneği”, Journal of Recreation and Tourism Research. 5 (2), 1-10.
  • Çuhadar, M. ve Aşıroğlu, B. (2019). “Zincir fast-food işletmelerine yönelik çevrimiçi değerlendirmelerin analizi: Eskişehir örneği”, 20. Ulusal ve 4. Uluslararası Turizm Kongresi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. 16-19 Ekim 2019, (415-422).
  • Çuhadar, M., Köseoğlu, S. ve Gültepe, Ö. (2018). “Isparta ilindeki konaklama işletmelerine yönelik çevrimiçi müşteri değerlendirmelerinin incelenmesi: Tripadvisor örneği”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23 (1), 227-239.
  • Çuhadar, M., Özkan, A. ve Çaylıkoca, A. (2017). “Yiyecek içecek işletmelerine yönelik çevrimiçi müşteri değerlendirmelerinin incelenmesi: Isparta ili örneği”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 4 (29), 33-48.
  • Çulha, O. (2008). “Kültür turizmi kapsamında destekleyici turistik ürün olarak deve güreşi festivalleri üzerine bir alan çalışması” Journal of Yasar University, 3 (12), 1827-1852.
  • Dinçer, İ. F. ve Ertuğral, S. M., (2000). “Kültürel Mirasın Korunması ve İstanbul İlindeki Tarihi Yapıların Turizm Amaçlı Kullanımı Üzerine Bir Deneme”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 11 (2), 69-78
  • Emekli, G., (2006). “Coğrafya, kültür ve turizm: kültürel turizm”, Ege Coğrafya Dergisi. 15 (1-2), 51-59.
  • Genç, V., (2014). “Eskişehir'deki Konaklama İşletmeleri İlişkin Sanal Tüketici Yorumlarının Değerlendirilmesi: TripAdvisor Örneği”, III. Disiplinler arası Turizm Araştırmaları Kongresi, Kuşadası / Aydın, 04-05 Nisan 2014, 1034 -1048
  • İnanır, A. ve Ongun, U. (2019). “Yeşilova Salda'yı ziyaret eden turistlerin deneyimlerinin incelenmesi”, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi. 3 (4), 1028-1041.
  • İznik Belediyesi, (2021). Coğrafi Durum, https://iznik.bel.tr/sayfa/cografi-durum.html (Erişim Tarihi: 02 Mart 2021).
  • Kilinç, U., (2020). “Çevrim içi restoran deneyimi yorumlarının karma yöntem ile analizi: Burdur restoranları örneği”, Turizm Akademik Dergisi. 7 (1), 65-82.
  • Kladou, S., Mavragani, E. (2015). “Assessing destination image: An online marketing approach and the case of tripadvisor. Journal of Destination Marketing & Management”, 4 (3), 187–193.
  • Kozak, N., Kozak, M. A. ve Kozak, M., (2015). “Genel Turizm İlkeler-Kavramlar”, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Lupu, C., Brochado, A., Stoleriu, O. M., (2017). “Experiencing dracula’s homeland”, Tourism Geographies, 19 (5), 756-779.
  • Nguyen, K. N., Coudounaris D. N., (2015). “The mechanism of online review management: A qualitative study”, Tourism Management Perspectives. 16, 163-175.
  • Nicoli, N., Papadopoulou, E., (2017). “TripAdvisor and reputation: A case study of the hotel ındustry in Cyprus”, Euromed Journal of Business, 12 (3), 316-334.
  • Ongun U. ve Erbaş E., (2020). “Sosyal Medyanın Destinasyon Gelişimindeki Rolü: Lavanta Kokulu Kuyucak Köyü Örneği”, Journal Of Tourısm And Gastronomy Studıes, 8 (4), 3129-3154
  • Öztürk, Y. ve Yazıcıoğlu, İ., (2002). “Gelişmekte Olan Ülkeler İçin Alternatif Turizm Faaliyetleri Üzerine Teorik Bir Çalışma”, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 0 (2), 183-195
  • Pantelidis, I. S., (2010). “Electronic mail experience: A content analysis of online restaurant comments”, Cornell Hospitality Quarterly, 51 (4), 483- 491.
  • Poster, M., (1997) “Cyberdemocracy: Internet and the Public Sphere”, D. Porter (Ed.), Internet Culture, in (1–31), New York: Routledge
  • Richards, G., Munsters, W., (2010). “Developments and Perspectives in Cultural Tourism Research” Richards, G., Munsters, W. (Ed.), Cultural Tourism Research Methods, London: Ama Dataset.
  • Sandıkçıoğlu, T., (2016). “Türk Mutfağının Tarihsel Gelişimi”. A. D. Arıkan, Türk Mutfak Kültürü, içinde (2-21), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Yayınları.
  • Sarıışık, M. ve Özbay, G., (2012). “Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim ve Turizm Endüstrisindeki Uygulamalara İlişkin Bir Yazın İncelemesi”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 8 (16), 1-22.
  • Sevimi, Y. ve Sönmezdağ A.S., (2017). “Özel Gün Tatlıları: Kültür Turizmi Açısından Önemi”, Uluslararası Kırsal Turizm ve Kalkınma Dergisi, 1 (2), 18-28.
  • Sop, S. A., Ongun, U. ve Abalı, R., (2020). “Müze deneyimi etkileyen unsurlar: Çevrimiçi yorumlar üzerine nitel bir araştırma”. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi. 4 (2), 1123-1138.
  • Stoleriu, O. M., Brochado, A., Rusu, A., Lupu, C. (2019). “Analyses of visitors’ experiences in a natural world heritage site based on tripadvisor reviews”, Visitor Studies. 22 (2), 192-212.
  • T.C. İznik Kaymakamlığı, (2021). İznik'in Tarihçesi, http://www.iznik.gov.tr/iznikin-tarihcesi (Erişim Tarihi: 03 Mart 2021).
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, (2021). Tanıtma Genel Müdürlüğü İznik Tanıtımı, https://tanitma.ktb.gov.tr/TR-22796/iznik.html (Erişim Tarihi: 04 Mart 2021).
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, (2021). Taşınmaz Kültür Varlıkları ve Sit Alanları, https://kvmgm.ktb.gov.tr/TR-44797/tasinmaz-kultur-varliklari-ve-sit-alanlari.html(Erişim Tarihi: 22 Şubat 2021).
  • Tripadvisor, (2021). Tripadvisor hakkında, https://tripadvisor.mediaroom.com/US-about-us (Erişim Tarihi: 23 Şubat 2021)
  • Uygur, S. M. ve Baykan, E., (2007). “Kültür turizmi ve turizmin kültürel varlıklar üzerindeki etkisi”, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (2), 30-49.
Year 2021, Volume: 3 Issue: 5, 38 - 53, 30.04.2021

Abstract

References

  • Akay, B., (2020). “Examining the rural tourism experiences of tourists in emerging rural tourism destination: Burdur province”, Turkey, GeoJournal of Tourism and Geosites, 29 (2), 534-544.
  • Aydın, B., (2016). “Sosyal Medyada Restoran İmajı: Tripadvisor Örneği”, Disiplinlerarası Akademik Turizm Dergisi, 1 (1), 13-30.
  • Ayeh, J. K., Au, N., ve Law, R., (2013). “Do we believe in tripadvisor?: Examining credibility perceptions and online travelers’ attitude toward using user-generated content”, Journal of Travel Research. 52 (4), 437–452.
  • Bandeoğlu, Z., (2016), “Türkiye’de Kültür Turizmi Potansiyeli Üzerine Bir Değerlendirme” Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5 (2), 155-168
  • Bayram, M. ve Yaylı A., (2009). “Otel web sitelerinin içerik analizi yöntemiyle Değerlendirilmesi”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (27), 347-379.
  • Çiçek, D., (2013). “Kültür Turizmi”, A. S. Bahçe (Ed.), Alternatif Turizm, içinde (100-128), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Çuhadar, M. ve Akçil, A. Ç., (2018). “Kalkan bölgesindeki konaklama işletmelerine yönelik çevrimiçi değerlendirmelerin analizi: Tripadvisor örneği”, Journal of Recreation and Tourism Research. 5 (2), 1-10.
  • Çuhadar, M. ve Aşıroğlu, B. (2019). “Zincir fast-food işletmelerine yönelik çevrimiçi değerlendirmelerin analizi: Eskişehir örneği”, 20. Ulusal ve 4. Uluslararası Turizm Kongresi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. 16-19 Ekim 2019, (415-422).
  • Çuhadar, M., Köseoğlu, S. ve Gültepe, Ö. (2018). “Isparta ilindeki konaklama işletmelerine yönelik çevrimiçi müşteri değerlendirmelerinin incelenmesi: Tripadvisor örneği”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23 (1), 227-239.
  • Çuhadar, M., Özkan, A. ve Çaylıkoca, A. (2017). “Yiyecek içecek işletmelerine yönelik çevrimiçi müşteri değerlendirmelerinin incelenmesi: Isparta ili örneği”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 4 (29), 33-48.
  • Çulha, O. (2008). “Kültür turizmi kapsamında destekleyici turistik ürün olarak deve güreşi festivalleri üzerine bir alan çalışması” Journal of Yasar University, 3 (12), 1827-1852.
  • Dinçer, İ. F. ve Ertuğral, S. M., (2000). “Kültürel Mirasın Korunması ve İstanbul İlindeki Tarihi Yapıların Turizm Amaçlı Kullanımı Üzerine Bir Deneme”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 11 (2), 69-78
  • Emekli, G., (2006). “Coğrafya, kültür ve turizm: kültürel turizm”, Ege Coğrafya Dergisi. 15 (1-2), 51-59.
  • Genç, V., (2014). “Eskişehir'deki Konaklama İşletmeleri İlişkin Sanal Tüketici Yorumlarının Değerlendirilmesi: TripAdvisor Örneği”, III. Disiplinler arası Turizm Araştırmaları Kongresi, Kuşadası / Aydın, 04-05 Nisan 2014, 1034 -1048
  • İnanır, A. ve Ongun, U. (2019). “Yeşilova Salda'yı ziyaret eden turistlerin deneyimlerinin incelenmesi”, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi. 3 (4), 1028-1041.
  • İznik Belediyesi, (2021). Coğrafi Durum, https://iznik.bel.tr/sayfa/cografi-durum.html (Erişim Tarihi: 02 Mart 2021).
  • Kilinç, U., (2020). “Çevrim içi restoran deneyimi yorumlarının karma yöntem ile analizi: Burdur restoranları örneği”, Turizm Akademik Dergisi. 7 (1), 65-82.
  • Kladou, S., Mavragani, E. (2015). “Assessing destination image: An online marketing approach and the case of tripadvisor. Journal of Destination Marketing & Management”, 4 (3), 187–193.
  • Kozak, N., Kozak, M. A. ve Kozak, M., (2015). “Genel Turizm İlkeler-Kavramlar”, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Lupu, C., Brochado, A., Stoleriu, O. M., (2017). “Experiencing dracula’s homeland”, Tourism Geographies, 19 (5), 756-779.
  • Nguyen, K. N., Coudounaris D. N., (2015). “The mechanism of online review management: A qualitative study”, Tourism Management Perspectives. 16, 163-175.
  • Nicoli, N., Papadopoulou, E., (2017). “TripAdvisor and reputation: A case study of the hotel ındustry in Cyprus”, Euromed Journal of Business, 12 (3), 316-334.
  • Ongun U. ve Erbaş E., (2020). “Sosyal Medyanın Destinasyon Gelişimindeki Rolü: Lavanta Kokulu Kuyucak Köyü Örneği”, Journal Of Tourısm And Gastronomy Studıes, 8 (4), 3129-3154
  • Öztürk, Y. ve Yazıcıoğlu, İ., (2002). “Gelişmekte Olan Ülkeler İçin Alternatif Turizm Faaliyetleri Üzerine Teorik Bir Çalışma”, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 0 (2), 183-195
  • Pantelidis, I. S., (2010). “Electronic mail experience: A content analysis of online restaurant comments”, Cornell Hospitality Quarterly, 51 (4), 483- 491.
  • Poster, M., (1997) “Cyberdemocracy: Internet and the Public Sphere”, D. Porter (Ed.), Internet Culture, in (1–31), New York: Routledge
  • Richards, G., Munsters, W., (2010). “Developments and Perspectives in Cultural Tourism Research” Richards, G., Munsters, W. (Ed.), Cultural Tourism Research Methods, London: Ama Dataset.
  • Sandıkçıoğlu, T., (2016). “Türk Mutfağının Tarihsel Gelişimi”. A. D. Arıkan, Türk Mutfak Kültürü, içinde (2-21), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Yayınları.
  • Sarıışık, M. ve Özbay, G., (2012). “Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim ve Turizm Endüstrisindeki Uygulamalara İlişkin Bir Yazın İncelemesi”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 8 (16), 1-22.
  • Sevimi, Y. ve Sönmezdağ A.S., (2017). “Özel Gün Tatlıları: Kültür Turizmi Açısından Önemi”, Uluslararası Kırsal Turizm ve Kalkınma Dergisi, 1 (2), 18-28.
  • Sop, S. A., Ongun, U. ve Abalı, R., (2020). “Müze deneyimi etkileyen unsurlar: Çevrimiçi yorumlar üzerine nitel bir araştırma”. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi. 4 (2), 1123-1138.
  • Stoleriu, O. M., Brochado, A., Rusu, A., Lupu, C. (2019). “Analyses of visitors’ experiences in a natural world heritage site based on tripadvisor reviews”, Visitor Studies. 22 (2), 192-212.
  • T.C. İznik Kaymakamlığı, (2021). İznik'in Tarihçesi, http://www.iznik.gov.tr/iznikin-tarihcesi (Erişim Tarihi: 03 Mart 2021).
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, (2021). Tanıtma Genel Müdürlüğü İznik Tanıtımı, https://tanitma.ktb.gov.tr/TR-22796/iznik.html (Erişim Tarihi: 04 Mart 2021).
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, (2021). Taşınmaz Kültür Varlıkları ve Sit Alanları, https://kvmgm.ktb.gov.tr/TR-44797/tasinmaz-kultur-varliklari-ve-sit-alanlari.html(Erişim Tarihi: 22 Şubat 2021).
  • Tripadvisor, (2021). Tripadvisor hakkında, https://tripadvisor.mediaroom.com/US-about-us (Erişim Tarihi: 23 Şubat 2021)
  • Uygur, S. M. ve Baykan, E., (2007). “Kültür turizmi ve turizmin kültürel varlıklar üzerindeki etkisi”, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (2), 30-49.
There are 37 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Yusuf Çuhadar 0000-0002-1765-9675

Publication Date April 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 3 Issue: 5

Cite

APA Çuhadar, Y. (2021). ÇEVRİMİÇİ KÜLTÜREL TURİST DENEYİMLERİNİN İÇERİK ANALİZİYLE İNCELENMESİ: İZNİK ÖRNEĞİ. Uygulamalı Sosyal Bilimler Ve Güzel Sanatlar Dergisi, 3(5), 38-53.
AMA Çuhadar Y. ÇEVRİMİÇİ KÜLTÜREL TURİST DENEYİMLERİNİN İÇERİK ANALİZİYLE İNCELENMESİ: İZNİK ÖRNEĞİ. SOSGÜZ. April 2021;3(5):38-53.
Chicago Çuhadar, Yusuf. “ÇEVRİMİÇİ KÜLTÜREL TURİST DENEYİMLERİNİN İÇERİK ANALİZİYLE İNCELENMESİ: İZNİK ÖRNEĞİ”. Uygulamalı Sosyal Bilimler Ve Güzel Sanatlar Dergisi 3, no. 5 (April 2021): 38-53.
EndNote Çuhadar Y (April 1, 2021) ÇEVRİMİÇİ KÜLTÜREL TURİST DENEYİMLERİNİN İÇERİK ANALİZİYLE İNCELENMESİ: İZNİK ÖRNEĞİ. Uygulamalı Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar Dergisi 3 5 38–53.
IEEE Y. Çuhadar, “ÇEVRİMİÇİ KÜLTÜREL TURİST DENEYİMLERİNİN İÇERİK ANALİZİYLE İNCELENMESİ: İZNİK ÖRNEĞİ”, SOSGÜZ, vol. 3, no. 5, pp. 38–53, 2021.
ISNAD Çuhadar, Yusuf. “ÇEVRİMİÇİ KÜLTÜREL TURİST DENEYİMLERİNİN İÇERİK ANALİZİYLE İNCELENMESİ: İZNİK ÖRNEĞİ”. Uygulamalı Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar Dergisi 3/5 (April 2021), 38-53.
JAMA Çuhadar Y. ÇEVRİMİÇİ KÜLTÜREL TURİST DENEYİMLERİNİN İÇERİK ANALİZİYLE İNCELENMESİ: İZNİK ÖRNEĞİ. SOSGÜZ. 2021;3:38–53.
MLA Çuhadar, Yusuf. “ÇEVRİMİÇİ KÜLTÜREL TURİST DENEYİMLERİNİN İÇERİK ANALİZİYLE İNCELENMESİ: İZNİK ÖRNEĞİ”. Uygulamalı Sosyal Bilimler Ve Güzel Sanatlar Dergisi, vol. 3, no. 5, 2021, pp. 38-53.
Vancouver Çuhadar Y. ÇEVRİMİÇİ KÜLTÜREL TURİST DENEYİMLERİNİN İÇERİK ANALİZİYLE İNCELENMESİ: İZNİK ÖRNEĞİ. SOSGÜZ. 2021;3(5):38-53.

23374216672166821669     21677 21671216722167321675   21676